Blokkk.com: A bevásárlóturizmus leépült szinte teljesen
De a fotel kényelméből azért vásárolunk külhoni áruházakból, nem is keveset, a weben. A korábbi közel 150 milliárdos bevásárlóturizmus leépült szinte teljesen.

Változik a körkép
A járvány előtt 2019-ben még 769 milliárd forint vertünk el külföldi utazásaink során, szőröstül-bőröstül, szállásra, mindenféle szolgáltatásra és persze vásárlásra, ott kint. 2020-ban már csak 357 milliárdot jegyez a statisztika (a járvány miatt a második negyedévet nem is mérve). És persze ha már megyünk, akkor vásárolgatunk is szépen odaát a boltokban is, a kint elköltött pénzünk 40%-45-a külhoni boltos kasszákban kötött ki. Ez 2019-ben több mint 300 milliárd forint, 2020-ban 160 milliárd forint volt (a benzint nem számítva).
A külhoni boltos költekezés fele a bevásárló turistáskodás volt
És igen, vannak, vagy inkább voltak, akik kifejezetten azzal a céllal vágtak neki a világnak, hogy némi kalandozás közepette a határon túl vásároljanak. A határok mentén mindig is élénkebb a vásárlók mozgása, ami elsősorban árfolyam, mellette és ezzel együtt persze árfüggő ügy a kiruccanás tervezésekor. Gyenge forintnál onnan jönnek, erősebbnél mi megyünk inkább.
Nem igényel sok magyarázatot, hogy a járvány 2020-ban lefékezte a bevásárlóturistáskodást is, meg is felezte, maradt 71 milliárd forintnyi összeg a mérlegen. 2021 első felében pedig tovább zsugorodott a külhoni boltos turkálás, a maga 15 milliárdos összegecskéjével.
Az elmúlt évek bevásárlóturizmusának mérlege egyébként a következő volt, azzal, hogy a legtöbbet, pénzünk több mint felét a szomszédos sógorék boltjaiban költöttük el:
Kalandozni persze lehet a weben is
Kalandoznak is a vásárlók, hiszen az összes webköltés (amiben a boltos vásárlások mellett a szolgáltatások beszerzése is benne van) 40%-a a fotel kényelméből egy külhoni webáruház megcélzásához kötődik. Kár is a benzinért, mondhatják a vásárlók:
Kapcsolódó cikkeink
VisitBalaton365 desztinációmenedzsment-iroda nyílt Keszthelyen
Szükség van a Balatonnál a térség egészét, gazdaságát is érintő…
Tovább olvasom >Az utazási kibercsalásokra is figyelmeztet az MNB nyári kampánya
A nyaralás alatti pénzügyi kockázatok csökkentését támogatja a Magyar Nemzeti…
Tovább olvasom >Élénk húsvéti légiforgalmat kezelt a HungaroControl
A húsvéti időszakban jelentősen erősödött a forgalom Magyarország légterében a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Annyi a Temunak és Sheinnek Európában is?
Az amerikai kereskedelmi szigorítások hatására újabb kihívás előtt áll az…
Tovább olvasom >A SZÉP-kártya, az egészségpénztári tagság és az áruhitel is növeli a költési hajlandóságot
A Széchenyi Pihenőkártya mindennapok része: a SZÉP kártya tulajdonos magyarok…
Tovább olvasom >Legalább 16 százalékos drágulást érez a fiatalok fele
Átlagosan 19 százalékos inflációt érzékeltek a fiatalok idén februárban, de…
Tovább olvasom >