Black Friday: A GVH figyelmeztet a tudatos vásárlás fontosságára az akciós szezon előtt
Bár a hivatalos Black Friday csak november 29-én lesz, a különböző csábító ajánlatok és akciók már most megjelentek, amivel a kereskedők a vásárlók figyelmét igyekeznek megragadni. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) ennek kapcsán indította el „Gondolja Végig Higgadtan” elnevezésű kampányát, amelynek célja a vásárlók tájékoztatása és védelme. A GVH tanácsokkal, tájékoztató videókkal és különféle oktatási anyagokkal segíti a fogyasztókat, hogy tudatos döntéseket hozzanak, és ne dőljenek be az esetleg megtévesztő akcióknak – írja a Pénzcentrum.
Mire figyeljünk Black Friday akciók során?
A GVH tapasztalatai szerint a Black Friday időszakában a kereskedők gyakran élnek olyan marketingtechnikákkal, mint a jelentős árengedmények hirdetése, amelyek azonban csak korlátozott termékekre vonatkoznak. Gyakori a „csaliakció”, amelyben olyan termékeket hirdetnek meg kedvezménnyel, amelyekből alig van készleten. Ezen kívül a webáruházak gyakran sürgető üzeneteket is alkalmaznak, hogy pszichológiai nyomást gyakoroljanak a vásárlókra.
A GVH szerint a körültekintő vásárlás révén jelentős megtakarítást érhetnek el a fogyasztók, feltéve, hogy az akciók tisztességes keretek között zajlanak. Az alábbi tanácsok betartásával megelőzhető a csalódás:
- Ellenőrizzük a valós kedvezményeket!: Ne feledjük ellenőrizni, hogy az akciós ár valóban kedvező-e, figyelembe véve az esetleges extra költségeket, például a szállítási díjat is.
- Használjunk ár-összehasonlító oldalakat!: Sokszor előfordul, hogy máshol kedvezőbb áron kapható a kívánt termék. Azonban figyeljünk arra, hogy a listák fizetett hirdetéseket is tartalmazhatnak.
- Ellenőrizzük a webáruház hitelességét!: Ha csak 5 csillagos értékeléseket találunk, érdemes gyanakodni, mert ezek mesterségesen generált vélemények is lehetnek.
- Nézzük meg az ügyfélszolgálat elérhetőségét!: Egy hiteles áruháznak mindig elérhetőnek kell lennie. Az ügyfélszolgálat hiánya mindig gyanúra adhat okot.
- Szánjunk időt az Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) átolvasására!
- Ne felejtsük el az elállási jogot!: Az internetes vásárlásokra a termék átvételét követő 14 napig elállási jog vonatkozik, ami biztosítja, hogy az árut visszaküldhessük.
Fogyasztók és kereskedők védelme
A GVH kampánya nemcsak a fogyasztókat segíti, hanem a kereskedőket is, hogy azok elkerüljék a jogsértéseket. Az idén elérhető oktatóvideók és iránymutatások a vállalkozások számára is támogatást nyújtanak, hogy a szezonális akciók során a jogszabályoknak megfelelően járjanak el.
Black Friday – a globális bevásárlási őrület Magyarországon
A Black Friday, amely hagyományosan a hálaadást követő péntek, az Egyesült Államokban már évtizedek óta a karácsonyi vásárlási szezon kezdetét jelenti. Magyarországon a jelenség a 2010-es évek közepén vált széles körben elterjedtté, és mára a hazai kereskedők is hosszabb akciós időszakokat kínálnak ebben az időszakban.
A GVH kampányával arra szeretné ösztönözni a fogyasztókat, hogy ne csak az árakat figyeljék, hanem döntéseik során vegyék figyelembe a fenntarthatóságot és a körültekintő vásárlás előnyeit is.
Kapcsolódó cikkeink
A visszaszámlálás elkezdődött, egy hónap múlva itt a Black Friday
Bár a hivatalos Black Friday csak egy hónap múlva, november…
Tovább olvasom >Idén karácsonykor az élményeké és az ételeké lesz a főszerep
Az idei ünnepi időszakban az amerikai fogyasztók költéseit a közös…
Tovább olvasom >Black Friday 2024: tudatosabb vásárlók és 160 milliárdos forgalom várható
Bár a Black Friday már nem olyan vonzó a vásárlók…
Tovább olvasom >További cikkeink
2025-ben magához térhet a fogyasztás
Mi jellemezte a magyar gazdaságot az elmúlt negyedévben? Mikor kap…
Tovább olvasom >Vidéki vendéglátóhelyek támogatása
Szeptember elején véget ért a Magyarország Kormánya által a vidéki…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával csökkenti az élelmiszer-pazarlást a Carrefour Belgiumban
A Carrefournak nap mint nap 40 000 lejáratközeli árucikket kell…
Tovább olvasom >