Black Friday: A GVH figyelmeztet a tudatos vásárlás fontosságára az akciós szezon előtt
Bár a hivatalos Black Friday csak november 29-én lesz, a különböző csábító ajánlatok és akciók már most megjelentek, amivel a kereskedők a vásárlók figyelmét igyekeznek megragadni. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) ennek kapcsán indította el „Gondolja Végig Higgadtan” elnevezésű kampányát, amelynek célja a vásárlók tájékoztatása és védelme. A GVH tanácsokkal, tájékoztató videókkal és különféle oktatási anyagokkal segíti a fogyasztókat, hogy tudatos döntéseket hozzanak, és ne dőljenek be az esetleg megtévesztő akcióknak – írja a Pénzcentrum.
Mire figyeljünk Black Friday akciók során?

Gyakoriak a csaliakciók
A GVH tapasztalatai szerint a Black Friday időszakában a kereskedők gyakran élnek olyan marketingtechnikákkal, mint a jelentős árengedmények hirdetése, amelyek azonban csak korlátozott termékekre vonatkoznak. Gyakori a „csaliakció”, amelyben olyan termékeket hirdetnek meg kedvezménnyel, amelyekből alig van készleten. Ezen kívül a webáruházak gyakran sürgető üzeneteket is alkalmaznak, hogy pszichológiai nyomást gyakoroljanak a vásárlókra.
A GVH szerint a körültekintő vásárlás révén jelentős megtakarítást érhetnek el a fogyasztók, feltéve, hogy az akciók tisztességes keretek között zajlanak. Az alábbi tanácsok betartásával megelőzhető a csalódás:
- Ellenőrizzük a valós kedvezményeket!: Ne feledjük ellenőrizni, hogy az akciós ár valóban kedvező-e, figyelembe véve az esetleges extra költségeket, például a szállítási díjat is.
- Használjunk ár-összehasonlító oldalakat!: Sokszor előfordul, hogy máshol kedvezőbb áron kapható a kívánt termék. Azonban figyeljünk arra, hogy a listák fizetett hirdetéseket is tartalmazhatnak.
- Ellenőrizzük a webáruház hitelességét!: Ha csak 5 csillagos értékeléseket találunk, érdemes gyanakodni, mert ezek mesterségesen generált vélemények is lehetnek.
- Nézzük meg az ügyfélszolgálat elérhetőségét!: Egy hiteles áruháznak mindig elérhetőnek kell lennie. Az ügyfélszolgálat hiánya mindig gyanúra adhat okot.
- Szánjunk időt az Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) átolvasására!
- Ne felejtsük el az elállási jogot!: Az internetes vásárlásokra a termék átvételét követő 14 napig elállási jog vonatkozik, ami biztosítja, hogy az árut visszaküldhessük.
Fogyasztók és kereskedők védelme
A GVH kampánya nemcsak a fogyasztókat segíti, hanem a kereskedőket is, hogy azok elkerüljék a jogsértéseket. Az idén elérhető oktatóvideók és iránymutatások a vállalkozások számára is támogatást nyújtanak, hogy a szezonális akciók során a jogszabályoknak megfelelően járjanak el.
Black Friday – a globális bevásárlási őrület Magyarországon
A Black Friday, amely hagyományosan a hálaadást követő péntek, az Egyesült Államokban már évtizedek óta a karácsonyi vásárlási szezon kezdetét jelenti. Magyarországon a jelenség a 2010-es évek közepén vált széles körben elterjedtté, és mára a hazai kereskedők is hosszabb akciós időszakokat kínálnak ebben az időszakban.
A GVH kampányával arra szeretné ösztönözni a fogyasztókat, hogy ne csak az árakat figyeljék, hanem döntéseik során vegyék figyelembe a fenntarthatóságot és a körültekintő vásárlás előnyeit is.
Kapcsolódó cikkeink
Itt a bejelentés: a tejtermékeket és a tojáspiacot is vizsgálja a GVH
Gyorsított ágazati vizsgálatokat indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a tej…
Tovább olvasom >Elfogadta a Gazdasági Versenyhivatal 2024-es beszámolóját az Országgyűlés gazdasági bizottsága
Az Országgyűlés gazdasági bizottsága ellenszavazat nélkül elfogadta a Gazdasági Versenyhivatal…
Tovább olvasom >GVH: átláthatóbban fog akciózni az Answear ruházati webáruház
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa az Answear ruházati webáruházat működtető…
Tovább olvasom >További cikkeink
Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >Szétzilált piac, bizonytalan jövő – súlyos következményekkel járhat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Ma is megbéníthatja az európai turizmust egy vulkán?
Tizenöt évvel az izlandi Eyjafjallajökull vulkán 2010-es kitörése után, amely…
Tovább olvasom >