Black Friday: A GVH figyelmeztet a tudatos vásárlás fontosságára az akciós szezon előtt
Bár a hivatalos Black Friday csak november 29-én lesz, a különböző csábító ajánlatok és akciók már most megjelentek, amivel a kereskedők a vásárlók figyelmét igyekeznek megragadni. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) ennek kapcsán indította el „Gondolja Végig Higgadtan” elnevezésű kampányát, amelynek célja a vásárlók tájékoztatása és védelme. A GVH tanácsokkal, tájékoztató videókkal és különféle oktatási anyagokkal segíti a fogyasztókat, hogy tudatos döntéseket hozzanak, és ne dőljenek be az esetleg megtévesztő akcióknak – írja a Pénzcentrum.
Mire figyeljünk Black Friday akciók során?
A GVH tapasztalatai szerint a Black Friday időszakában a kereskedők gyakran élnek olyan marketingtechnikákkal, mint a jelentős árengedmények hirdetése, amelyek azonban csak korlátozott termékekre vonatkoznak. Gyakori a „csaliakció”, amelyben olyan termékeket hirdetnek meg kedvezménnyel, amelyekből alig van készleten. Ezen kívül a webáruházak gyakran sürgető üzeneteket is alkalmaznak, hogy pszichológiai nyomást gyakoroljanak a vásárlókra.
A GVH szerint a körültekintő vásárlás révén jelentős megtakarítást érhetnek el a fogyasztók, feltéve, hogy az akciók tisztességes keretek között zajlanak. Az alábbi tanácsok betartásával megelőzhető a csalódás:
- Ellenőrizzük a valós kedvezményeket!: Ne feledjük ellenőrizni, hogy az akciós ár valóban kedvező-e, figyelembe véve az esetleges extra költségeket, például a szállítási díjat is.
- Használjunk ár-összehasonlító oldalakat!: Sokszor előfordul, hogy máshol kedvezőbb áron kapható a kívánt termék. Azonban figyeljünk arra, hogy a listák fizetett hirdetéseket is tartalmazhatnak.
- Ellenőrizzük a webáruház hitelességét!: Ha csak 5 csillagos értékeléseket találunk, érdemes gyanakodni, mert ezek mesterségesen generált vélemények is lehetnek.
- Nézzük meg az ügyfélszolgálat elérhetőségét!: Egy hiteles áruháznak mindig elérhetőnek kell lennie. Az ügyfélszolgálat hiánya mindig gyanúra adhat okot.
- Szánjunk időt az Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) átolvasására!
- Ne felejtsük el az elállási jogot!: Az internetes vásárlásokra a termék átvételét követő 14 napig elállási jog vonatkozik, ami biztosítja, hogy az árut visszaküldhessük.
Fogyasztók és kereskedők védelme
A GVH kampánya nemcsak a fogyasztókat segíti, hanem a kereskedőket is, hogy azok elkerüljék a jogsértéseket. Az idén elérhető oktatóvideók és iránymutatások a vállalkozások számára is támogatást nyújtanak, hogy a szezonális akciók során a jogszabályoknak megfelelően járjanak el.
Black Friday – a globális bevásárlási őrület Magyarországon
A Black Friday, amely hagyományosan a hálaadást követő péntek, az Egyesült Államokban már évtizedek óta a karácsonyi vásárlási szezon kezdetét jelenti. Magyarországon a jelenség a 2010-es évek közepén vált széles körben elterjedtté, és mára a hazai kereskedők is hosszabb akciós időszakokat kínálnak ebben az időszakban.
A GVH kampányával arra szeretné ösztönözni a fogyasztókat, hogy ne csak az árakat figyeljék, hanem döntéseik során vegyék figyelembe a fenntarthatóságot és a körültekintő vásárlás előnyeit is.
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >30 százalékos kedvezmény kell a sikerhez a Black Friday-on
Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak…
Tovább olvasom >Készülődés az ünnepi csúcsra: így működnek a futárszolgálatok a karácsonyi időszakban
Az ünnepi szezon közeledtével a webáruházak és futárszolgálatok felkészülnek az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >