Biztos hátországot nyújt a Vagheggi a partnereinek
A szépségápolás nem létszükséglet. 2020. első félévében több kozmetika bezárt, a pandémia és a korlátozások hatására a szépség- és bőrápolást érintő trendek megváltoztak. A Vagheggi Kft.-nek mégis sikerült növekedni, a tavalyi év első félévéhez képest javítani az eredményein.
Magyarországon a kozmetikusok a korlátozások időszaka alatt nem fogadhattak vendégeket. A legtöbb kozmetika 1 személyes vállalkozás, kevés vésztartalékkal. A működés kényszerű szüneteltetése a Vagheggi termékeket és a vállalatot is rosszul érintette.
Megtorpanás helyett fejlesztés
Az olasz anyacéggel rendelkező fitokozmetikai vállalat, a Vagheggi számára ráadásul az Olaszországból beszállítás is nehézséget okozott. Az első sokk után a vállalat megrázta magát és új, támogató programmal fordult partnerei felé. Nem hagyta magára a munkatársakat, a kozmetikusokat és a fogyasztókat, hanem az online térbe helyezte át működését és számos párhuzamos aktivitással bátorította, képezte és támogatta őket. Közben az árubeszerzés problémáját is megoldotta és magasabb készleteket halmozott fel.
A már 4 éve jól működő webshopnak köszönhetően a korlátozások időszaka alatt online kapcsolódtak a kozmetikusokhoz és a végfogyasztókhoz. Több mint 600 partnernek biztosítottak így lehetséges, sokszor egyetlen jövedelemforrást a termékek forgalmazásával.
„Hiszek abban, hogy a járványidőszakban a digitális felkészültségünknek, az alkalmazkodási képességünknek, és a pozitív szemléletmódunknak köszönhetően tudtuk stabilizálni saját gazdasági helyzetünket. Igyekeztünk az elénk táruló akadályokból lehetőséget kovácsolni, és a korlátozások időszakát nem a leállásra, hanem az építkezésre fordítani.” – magyarázza Alessandro Farina, a Vagheggi Kft. ügyvezető igazgatója és résztulajdonosa.
A közösség megtartó ereje
A vállalat nem hagyta magára a partner kozmetikusait, sem lélekben, sem pedig az anyagiak terén. Lehetőséget biztosítottak arra, hogy azt a jutalékot, amelyet az eladott termékek után kaptak a partnerek a szokásos üzletmenetben, a járványhelyzetre való tekintettel pénzösszegben kapják meg. Ezzel a döntéssel a vállalat továbbra is ösztönözte a termékek eladását, amellyel nem csak bevételforrását tartotta fent, de a szakmai partnereknek is jövedelmet nyújtott. A már korábban is elégedett vásárlók és vendégek pedig nem hagyták magukra szépségipari partnereiket, ezáltal a vállalatot sem. Pályázatot is kiírtak és 3 márkanagykövetet választottak a szerződött partnereik közül, pénzügyi, kommunikációs és szakmai területekre.
A lakossági vásárlóik számára speciális promóciókkal készültek, valamint nekik is készítettek ingyenesen elérhető tartalmakat, webináriumokat, nem csak a szépségápolással, de más, a külső-belső szépséggel kapcsolatos témákban is. A három Vagheggi márkanagykövet a bőrápolást érintő kérdésekben fogják tudásukat és tapasztalatukat megosztani a Vagheggi Hungary Facebook és Instagram oldalán minden hétfőn az ALAPOZÓ rovatban.
Növekedés a járványhelyzetben
Összességében, a 2020 első hét hónapja magasabb árbevételt hozott, mint a tavalyi év azonos időszaka. Természetesen, áprilisban és májusban alatta maradt a tavalyi szintnek, de az ezt megelőző és követő hónapok nem csak kompenzálták a veszteséget, de +20%-kal javították is az árbevételt.
A digitális átálláshoz már kiépített csatornáik és eszközeik voltak, így ez bizonyult a vállalat növekedési bázisának. Online felületen folytatták képzéseiket és új képzéseket is kialakítottak, hogy segítsék partnereik vendégeikkel való hatékony kommunikációját, a szalonkezelés helyett online tanácsadás kialakításában. Mivel a kozmetikusok rendelései nagyon visszaestek, fontos volt az erős és hatékony kommunikáció közvetlenül a lakosság felé és a kozmetikus partnereken keresztül egyaránt.
Kapcsolódó cikkeink
CUCINA NOBILE Olasz desszert
Az ALDI kedvelt saját márkás CUCINA NOBILE termékcsaládjában már megtalálhatóak…
Tovább olvasom >A kicsik is alkothatnak nagyot, Szakonyi Eszter kozmetikus mester a FutureTalks podcastban
A kisebb laboratóriumok is alkothatnak nagyot a kozmetikai iparban –…
Tovább olvasom >Estée Lauder: csökkentik a profitot a magasabb költségek és a kínai fellendülés lassúsága
Az Estée Lauder Cos Inc. éves profitjának nagyobb mértékű csökkenését…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >A kézműves vagy a Temu jelző lesz a fa alatt? – felmérést készített a Meska magyar kézműves oldal
A Meska online kézműves piactér felmérése szerint az emberek közel…
Tovább olvasom >