Biztonságosak a Magyarországon forgalmazott tojások
2010. január 7-én a Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatal munkatársai az egyik áruházlánc budapesti üzletében árusított német eredetű tojásszállítmányból mintát vettek és azt be is
vizsgálták.
Mint az már köztudott, Németországban takarmány-alapanyagban és takarmányban is a megengedettnél magasabb dioxin-tartalmat találtak a hatóságok. A takarmány révén az állatokba is bekerült e mérgező anyag, így egyes állati eredetű termékekben így a tojásban is
észleltek a német szakemberek megemelkedett dioxin-szintet.
A január elején hazánkba érkezett német szállítmány Bajorországból származott – tehát nem a szennyezett területeknek számító északi tartományok egyikéből. Az MgSzH tájékoztatása
szerint a bevizsgált tojások nem voltak dioxinnal szennyezettek.
Köszönhetően annak, hogy az érintettek egymást segítve közreműködtek, a lehető
legrövidebb idő alatt jutott információhoz a vásárló és bizonyosodhatott meg arról,
hogy Magyarországon a hatóságoknak, forgalmazóknak, termelőknek elsődleges célja
az élelmiszerbiztonság és a nyomon követhetőség. Az MgSzH tájékoztatása szerint a
Németországból érkező állati eredetű élelmiszereket folyamatosan vizsgálják. Ez ideig más
termékben sem találtak a megengedettnél magasabb dioxin-szintet.
Felvetődik ugyanakkor a kérdés, hogy az EU országaiban megvalósuló élelmiszerbiztonság
elegendő-e a hazai fogyasztók biztonságához, és hogy megfelelő minőségű élelmiszerekhez
jusson.
Elgondolkodtató, hogy a kontinens életét megrázó komoly élelmiszerbotrányok évről – évre
bizonyos országokban (Németország, Belgium, Hollandia) robbannak ki, s hazánkban soha
nem volt és remélhetőleg nem is lesz ilyen nagyságrendű probléma.
A hazai termék-előállítási körülmények, a szigorú nyomon követési rendszer, a hatóság
rendszeres ellenőrzései szinte teljesen kizárják a szennyeződés lehetőségét.
A Baromfi termék Tanács ajánlása, hogy aki tehát teljesen biztosra akar menni, az
keresse a tojáson (és az egyéb baromfi-termékeken is) a Magyarországot jelentő HU-
jelzést!
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >