Biztonsági robotokkal védekezik a Tesco a betörések ellen
Hogyan működnek a robotok?
A PID360 biztonsági robotok 360 fokos kamerákkal vannak felszerelve, amelyek képesek teljes körű megfigyelést biztosítani a boltok bejáratainál. Az eszközök célja, hogy zárás után azonnal észleljék a betörőket. A robotokat korábban építkezéseken használták sikerrel, most pedig a Tesco is bízik az eszközök elrettentő erejében.
A robotok különleges funkciói közé tartozik, hogy ha rendellenességet észlelnek, 47 másodperc alatt riasztják az áruházvezetőket. Szükség esetén 114 decibeles hangerővel szirénázva figyelmeztetik a behatolókat, miközben villogó fények kísérik a riasztást. Egy férfihang figyelmezteti a behatolót, hogy a rendőrséget és a tulajdonost értesítették, miközben a robotok felvételeket küldenek a központi vezérlőbe. Itt a biztonsági személyzet dönti el, hogy helyi biztonsági szolgálatot vagy a hatóságokat értesítsék.
Kiterjesztett biztonság más láncoknál is
Nemcsak a Tesco alkalmaz új technológiát a bolti bűnözés ellen. A Morrisons is bevezetett hordozható robot kamerákat az alkoholos italok részlegén, bár ez vegyes fogadtatásra talált a vásárlók körében, mivel egyesek úgy érzik, hogy folyamatos megfigyelés alatt állnak.
A robotok eredményei és jövője
A Tesco robotjairól a Daily Star azt írja, hogy az eszközök az esetek 80%-ában sikeresen megelőzik a betöréseket. Ezen kívül a robotok használhatók Smartwater nevű igazságügyi nyomjelző megoldással is, amely a behatolók nyomkövetését teszi lehetővé.
A Tesco tervei szerint a robotokat több veszélyeztetett helyszínen, például Manchesterben, Bristolban és Newcastle-ben is bevetik, hogy növeljék a boltok biztonságát. Az új technológia lehetőséget ad a hatékonyabb védelemre és a bűncselekmények számának csökkentésére.
Kapcsolódó cikkeink
A kollégák elkötelezett munkájának köszönhetően a Tesco 73 százalékkal csökkentette élelmiszer-hulladékát
A Tesco a napokban publikálta kilencedik élelmiszerhulladék-jelentését, amelyben a hulladék…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >