Biztonsági robotokkal védekezik a Tesco a betörések ellen
Hogyan működnek a robotok?
A PID360 biztonsági robotok 360 fokos kamerákkal vannak felszerelve, amelyek képesek teljes körű megfigyelést biztosítani a boltok bejáratainál. Az eszközök célja, hogy zárás után azonnal észleljék a betörőket. A robotokat korábban építkezéseken használták sikerrel, most pedig a Tesco is bízik az eszközök elrettentő erejében.
A robotok különleges funkciói közé tartozik, hogy ha rendellenességet észlelnek, 47 másodperc alatt riasztják az áruházvezetőket. Szükség esetén 114 decibeles hangerővel szirénázva figyelmeztetik a behatolókat, miközben villogó fények kísérik a riasztást. Egy férfihang figyelmezteti a behatolót, hogy a rendőrséget és a tulajdonost értesítették, miközben a robotok felvételeket küldenek a központi vezérlőbe. Itt a biztonsági személyzet dönti el, hogy helyi biztonsági szolgálatot vagy a hatóságokat értesítsék.
Kiterjesztett biztonság más láncoknál is
Nemcsak a Tesco alkalmaz új technológiát a bolti bűnözés ellen. A Morrisons is bevezetett hordozható robot kamerákat az alkoholos italok részlegén, bár ez vegyes fogadtatásra talált a vásárlók körében, mivel egyesek úgy érzik, hogy folyamatos megfigyelés alatt állnak.
A robotok eredményei és jövője
A Tesco robotjairól a Daily Star azt írja, hogy az eszközök az esetek 80%-ában sikeresen megelőzik a betöréseket. Ezen kívül a robotok használhatók Smartwater nevű igazságügyi nyomjelző megoldással is, amely a behatolók nyomkövetését teszi lehetővé.
A Tesco tervei szerint a robotokat több veszélyeztetett helyszínen, például Manchesterben, Bristolban és Newcastle-ben is bevetik, hogy növeljék a boltok biztonságát. Az új technológia lehetőséget ad a hatékonyabb védelemre és a bűncselekmények számának csökkentésére.
Kapcsolódó cikkeink
A Shopper Park Plus Nyrt. Szlovákiában felvásárolt egy kiskereskedelmi park portfóliót
A Shopper Park Plus Nyrt. (SPP) felvásárolt Szlovákiában egy Tesco-központú…
Tovább olvasom >Együttműködést szorgalmazó platformot hoz létre a Tesco a menstruációs szegénység felszámolásáért
A menstruációs szegénység felszámolását zászlajára tűző platform létrehozását jelentette be…
Tovább olvasom >2,3 millió szavazat juttatta célba a Tesco újonnan startolt, 57 millió forintos programját
Több mint 2,3 millió voksot adtak le a Tesco vásárlói…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >