Biztonság és közelség
A gyermekvállalási kedv csökkenése kedvez az óvszer-kategóriának. Az újdonságok piacra dobása, a kommunikáció és a támogató programok stabilitást és növekedést vetítenek elő. Idén nyáron hivatásos óvszertesztelőket is kerestek és alkalmaztak, akik tapasztalataikkal segítették a termékbevezetéseket.Az óvszer egyike azon kevés termékkategóriának, amely az utóbbi időben nem csökkent, hanem növekedett. Az emberek igyekeznek egymásnak és maguknak örömet szerezni, miközben a védekezésre is komoly hangsúlyt fektetnek.
– Érdemes megjegyezni, hogy a fogyasztók nagy része – főként a gazdasági válság kirobbanását követően – megfontoltabban éli szexuális életét és óvatos a gyermekvállalás tekintetében, ami további növekedést vetít elő a jövőt illetően – nyilatkozza lapunknak Pusztai László, az SSL Magyarország Kft. Durex-kategóriamenedzsere.
Tabuk nélkül
A Durex márka hitvallása, hogy a szexuális jóllét az egészséges élet egyik alappillére, amiről nyíltan kell beszélni. Kutatásaik, termékfejlesztéseik, felvilágosító tevékenységük is ezen a gondolaton alapul.
A Durex, mint a világ vezető óvszermárkája, létrehozta a Durex Network kezdeményezést, amely közösségeket épít világszerte. Célja, hogy aktív szerepet vállaljon a védekezés propagálásában, illetve a társadalom szexuális egészségének védelme érdekében. Magyarországon a Durex az A-HA program keretében hívja fel a figyelmet a védekezés fontosságára. Óvszermintákat és információs anyagokat biztosít fiataloknak, hogy megismerkedhessenek a biztonságos szex tényezőivel.
Hivatalos óvszertesztelők
A Durex ebben az évben több, a kategóriában hangsúlyos szerepet betöltő termékkel jelent meg a hazai piacon. A Durex Feeling óvszercsalád kifejlesztésénél a szexuális közelség érzésének maximalizálása és az együttlét biztonsága került a középpontba. A szabványosnál 20 százalékkal vékonyabb Durex Fetherlite Ultima™ szinte észrevehetetlen, míg a Durex RealFeel™ óvszer különleges, latexmentes alapanyagának köszönheti a természetesség érzetét.
A Durex RealFeel™ óvszer bevezetésére egy rendhagyó és izgalmas kampány keretében hívta fel a fogyasztók figyelmét a Durex. Országszerte álláshirdetésekben, állásbörzéken keresett 5 000 fő hivatalos óvszertesztelőt, akik ajándékba kapták az új terméket, hogy kipróbálják partnerükkel. Ők egy online kérdőív kitöltésével számoltak be az új termék használatával kapcsolatos tapasztalataikról. A kérdőívet 1 872 tesztelő töltötte ki, akik 10 kérdés megválaszolásával adtak visszajelzést az óvszerekről, illetve az új termékek használatáról. A termékbevezetéshez kétféle hoszteszpromóció is kapcsolódott. A Durex RealFeel™ termékmintákat egy kommandó népszerűsítette a fiatalok által kedvelt szórakozóhelyeken. A Durex Fetherlite Ultima™ óvszerre pedig span-dexfalas kitelepüléssel, hosztesszel és táncoslányokkal, helyszíni játékokkal hívták fel a figyelmet.
Közösségépítés és segítség az interneten
Az eddig megszokott támogatáson felül – az új termékek bevezetésének is köszönhetően – még erőteljesebb megjelenést biztosítanak mind a kereskedők, mind a fogyasztók felé. A tradicionális kommunikációs csatornák mellett a dinamikusan növekvő internet kap nagyobb teret. Ezen belül is egyre hangsúlyosabb szerep jut a web 2.0 típusú hirdetéseknek. Ezek már közösségépítő tartalommal rendelkeznek, és interaktív kapcsolat kiépítésére adnak lehetőséget. Elindították tehát a lovesexdurex.hu oldalt, amely nemcsak a hivatalos óvszertesztelők első számú kapcsolattartási platformja, de minden, a szexualitás és az óvszerhasználat iránt érdeklődő internetező számára kínál érdekes információt. Ezen kívül a különböző feladatokban jól szereplők pontokat gyűjthetnek, amelyet aztán a Durex Shopban értékes ajándékokra válthatnak be.
Az eladásösztönző eszközök, a másodlagos kihelyezések, mivel impulzív kategóriáról van szó, nagyon jó eredményeket hoznak az óvszer esetében. Hipermarketekben nagyméretű, álló displayekről is hamar nagy fogyás érhető el. Szupermarketekben és kisebb boltokban az asztali állványok generálhatnak nagyobb forgalmat. Általánosságban elmondható, hogy a vásárlók már nem annyira szégyenlősek, megnézegetik a csomagolásokat, hiszen rendkívül sokféle variánsból, márkából, kiszerelésből tudnak választani. Ugyanakkor a személytelen, önkiszolgáló csatornákat részesítik előnyben intim beszerzéseik bonyolításakor.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 7,2 százalékkal csökkent szeptemberben
2024 szeptemberében az ipari termelés volumene 7,2, munkanaphatástól megtisztítva 5,4…
Tovább olvasom >