Bizonytalanul
Nem sok pihenést biztosított a tavalyi év vége, ahogy az évkezdet sem. A piac nagy nyüzsgésben folytatta működését a januárral, a „már nem szezon” időszakban is. És ebben nemcsak az éves beszállítói-kereskedői tárgyalások és tervezések játszottak szerepet, de az egyelőre végeláthatatlannak tűnő személyi változások sora is a piac és a munkakörök minden szintjén egyaránt.
Bevallom őszintén, én – bár rajongok az új dolgokért, innovációkért, jó ötletekért – alapvetően a stabilitást és állandóságot szeretem, amivel lehet tervezni, amire az új dolgokat lehet alapozni. Hát most a bizonytalan jövőre kell készülni.
A piacon közben olyan zavaró tényezők jelentek meg, amelyeknek tavaly csak mondhatni „beszoktató” előfutára volt a sertéspestis, az újra felbukkanó madárinfluenza, hiszen nyakunkba szakadt a koronavírus – amely első pillanatra „csak” egy kis influenzához hasonlító vírusfertőzés –, de ha jobban belegondolunk a lehetséges forgatókönyvekbe és gazdaságra gyakorolt hatására a személyes kockázatok mellett, akkor rájövünk, hogy egy kicsit se akarunk ebbe belegondolni… Ez már nemcsak egy szimpla bizonytalanságot képes előidézni, de az éppen átfutó járványtól az apokaliptikus végkifejletig elég széles a skála, ahogy azt a mostanában megszólaló virológusoktól hallhatjuk…
Pedig önmagában olyan jól indult az év. Megnyitottuk, majd bezártuk az idei Future Store standot a Sirha Budapest kiállításon. Minden korábbinál nagyobb, közel 650 nm területen, 25 Partnerünkkel vártuk a kereskedelemtechnikai újdonságok és termékinnovációk iránt érdeklődő vendégeinket. Idén átléptük az 1000 fős látogatói számot a standon. Hihetetlen érzés nekünk ilyen számokról beszélni. Ahogy hatalmas meglepetés volt az is, hogy a megnyitó napján mi vehettük át a Magyar Marketing Szövetség által alapított Kiállítói Marketing Díjat a Future Store megjelenéséért és működtetéséért. És nem hagyható ki a legek felsorolásából, hogy erre a kiállításra jelentettük meg az elmúlt 15 év legterjedelmesebb Trade magazinját, a kiállítás hivatalos lapját, 208 oldalon. A zárónapon pedig 14 másik céggel közösen megalapítottuk az MMSz HoReCa&Event tagozatát.
És ha valaki nem a személyi változásokkal, a koronavírus okozta félelmekkel, hanem az idei év további lehetőségeivel akar foglalkozni, annak javaslom, hogy lapozza végig ezt az évindító lapszámunkat, hiszen számos kutató elemzését, piaci várakozásait olvashatja benne, sőt, az első félév megannyi eseményének meghívóját is tartalmazza, és az első pár hónap szezonjaihoz kapcsolódó megannyi újdonságra igyekszik felhívni a figyelmet.
Jó olvasást kívánok!
Hermann Zsuzsanna, főszerkesztő
Kapcsolódó cikkeink
Rutinból nem megy: globális transzformáció és lokális alkalmazkodás!
A 2016. év végén alakult, és a Magyar Marketing Szövetség…
Tovább olvasom >Magyar Marketing Szövetség: életműdíj Dr. Megyer Örsnek
A Magyar Marketing Szövetség Tonk Emil Életműdíjasa 2024-ben Dr. Megyer…
Tovább olvasom >Alelnököket választott a Magyar Marketing Szövetség
A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) alapvető célkitűzése, hogy az egyik…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miből mennyi az elég? – válaszol Kovács András Péter
„A humor annyira a jelen és a pillanatnyi műfaja, így…
Tovább olvasom >A német piacvezető drogéria, a dm technológiába és a vásárlási élménybe invesztál
A német drogériaóriás dm Közép-Európa szerte kezdi lekörözni az élelmiszer-kiskereskedőket.…
Tovább olvasom >