Bizakodnak az amerikai fogyasztók
Javult az amerikai fogyasztói hangulatindex júniusban – derült ki a Michigan egyetem szokásos havi felméréséből, amelynek előzetes eredményét pénteken tették közzé.
A fogyasztói hangulatindex 99,3 pontra emelkedett az előző havi 98,0 pontról. Elemzők enyhe javulásra, 98,5 pontra számítottak.
Az alindexek közül a következő hat hónapra vonatkozó fogyasztói várakozások mutatója viszont 87,4 pontra csökkent a májusi 89,1 pontról, míg a jelenlegi helyzetet tükröző almutató értéke 111,8 pontról, 117,9 pontra emelkedett.
Az egyéves időtávú inflációs várakozás 2,9 százalékra nőtt az előző havi 2,8 százalékról, míg az ötéves inflációs várakozás 2,5 százalékról, 2,6 százalékra emelkedett.
A fogyasztók hangulata enyhén javult, mivel kedvezőbbnek tartják jelenlegi pénzügyi helyzetüket és a tartós fogyasztási javak vásárlásának feltételeit. Ugyanakkor a várakozások jóval erősebben romlottak, az év eleji szintre estek vissza, mert a fogyasztók kedvezőtlenebbnek látják a nemzetgazdaság kilátásait.
A Michigan hangulatindex a Conference Board gazdaságkutató intézet indexe mellett a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék, hogyan alakul a fogyasztás, amely az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja.
A Michigan Egyetem kutatói a havi rendszerességgel végzett reprezentatív felméréskor legalább ötszáz személyt kérdeznek meg telefonos interjúban. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Javult a gazdasági hangulat az EU-ban és az euróövezetben augusztusban
Augusztusban javult a gazdasági hangulatindex az euróövezetben és az Európai…
Tovább olvasom >Az amerikai kiskereskedelmi forgalom a vártnál jelentősebben bővült júliusban
Az Egyesült Államokban az elemzők által vártnál jelentősebben bővült a…
Tovább olvasom >Júliusban lassult az infláció az Egyesült Államokban
Júliusban a várakozásoknak megfelelően lassult az infláció és a maginfláció…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >