Bizakodnak az amerikai fogyasztók
Javult az amerikai fogyasztói hangulatindex júniusban – derült ki a Michigan egyetem szokásos havi felméréséből, amelynek előzetes eredményét pénteken tették közzé.
A fogyasztói hangulatindex 99,3 pontra emelkedett az előző havi 98,0 pontról. Elemzők enyhe javulásra, 98,5 pontra számítottak.
Az alindexek közül a következő hat hónapra vonatkozó fogyasztói várakozások mutatója viszont 87,4 pontra csökkent a májusi 89,1 pontról, míg a jelenlegi helyzetet tükröző almutató értéke 111,8 pontról, 117,9 pontra emelkedett.
Az egyéves időtávú inflációs várakozás 2,9 százalékra nőtt az előző havi 2,8 százalékról, míg az ötéves inflációs várakozás 2,5 százalékról, 2,6 százalékra emelkedett.
A fogyasztók hangulata enyhén javult, mivel kedvezőbbnek tartják jelenlegi pénzügyi helyzetüket és a tartós fogyasztási javak vásárlásának feltételeit. Ugyanakkor a várakozások jóval erősebben romlottak, az év eleji szintre estek vissza, mert a fogyasztók kedvezőtlenebbnek látják a nemzetgazdaság kilátásait.
A Michigan hangulatindex a Conference Board gazdaságkutató intézet indexe mellett a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék, hogyan alakul a fogyasztás, amely az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja.
A Michigan Egyetem kutatói a havi rendszerességgel végzett reprezentatív felméréskor legalább ötszáz személyt kérdeznek meg telefonos interjúban. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Komoly tárgyalások zajlanak a vámháború lezárásáról
Csak őszinte szándékkal lehet tárgyalni – így reagált a kínai…
Tovább olvasom >Új piacokat keres az EU az élelmiszeripar számára
Az amerikai piac kiesése komoly kihívást jelent az Európai Unió…
Tovább olvasom >Az Egyesült Államok kormánya betilt több szintetikus élelmiszerszínezéket
Az Egyesült Államok kormánya betilt több, széles körben használt szintetikus…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Drágább Barbie, soványabb Heinz – Trump vámjai átrajzolják a globális fogyasztói piacot
Donald Trump vámpolitikájának hatása egyre több iparágat érint: játékgyártók, autóipari…
Tovább olvasom >Csaknem 20 százalékkal olcsóbb élelmiszerek? A kormány elégedett az árréscsökkentés eredmnyeivel
„Egyre több terméket lehet olcsóbban megvásárolni az árréscsökkentésnek köszönhetően, az…
Tovább olvasom >