Bizakodnak az amerikai fogyasztók
Javult az amerikai fogyasztói hangulatindex júniusban – derült ki a Michigan egyetem szokásos havi felméréséből, amelynek előzetes eredményét pénteken tették közzé.
A fogyasztói hangulatindex 99,3 pontra emelkedett az előző havi 98,0 pontról. Elemzők enyhe javulásra, 98,5 pontra számítottak.
Az alindexek közül a következő hat hónapra vonatkozó fogyasztói várakozások mutatója viszont 87,4 pontra csökkent a májusi 89,1 pontról, míg a jelenlegi helyzetet tükröző almutató értéke 111,8 pontról, 117,9 pontra emelkedett.
Az egyéves időtávú inflációs várakozás 2,9 százalékra nőtt az előző havi 2,8 százalékról, míg az ötéves inflációs várakozás 2,5 százalékról, 2,6 százalékra emelkedett.
A fogyasztók hangulata enyhén javult, mivel kedvezőbbnek tartják jelenlegi pénzügyi helyzetüket és a tartós fogyasztási javak vásárlásának feltételeit. Ugyanakkor a várakozások jóval erősebben romlottak, az év eleji szintre estek vissza, mert a fogyasztók kedvezőtlenebbnek látják a nemzetgazdaság kilátásait.
A Michigan hangulatindex a Conference Board gazdaságkutató intézet indexe mellett a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék, hogyan alakul a fogyasztás, amely az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja.
A Michigan Egyetem kutatói a havi rendszerességgel végzett reprezentatív felméréskor legalább ötszáz személyt kérdeznek meg telefonos interjúban. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Steril legyekkel védekezik Amerika a húsfaló parazita ellen – újra leállt a mexikói állatexport
Újra felfüggesztette a mexikói élőállat-importot az Egyesült Államok, miután ismét…
Tovább olvasom >Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >Aranykorát élik a magyar-amerikai agrárdiplomáciai kapcsolatok
A magyar-amerikai kétoldalú kapcsolatok egyre csak erősödnek, legyen szó politikáról,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Így ebédel a magyar – továbbra is húsfogyasztó nemzet vagyunk
Egy friss hazai kutatás feltárta, hogyan (nem) változott a magyar…
Tovább olvasom >Zsugorinfláció: adatbázis indul a kisebb kiszerelésekről
A fogyasztók könnyen hozzáférhető, megbízható és folyamatosan frissülő forrásból tájékozódhatnak…
Tovább olvasom >Támad a Temu: az online diszkontóriás betörne az európai élelmiszerpiacra is
A kínai Temu online piactér az olcsó elektronikai és ruházati…
Tovább olvasom >