Bizakodnak a vállalatok év elején
Az Ecostat 2010. januári bizalmi felméréseinek eredményei az üzleti várakozások mérsékelt javulását jelzik. A nagyvállalati TOP-100 konjunktúra-index értéke 71,8 százalék, a kis- és középvállalatoké 67,8 százalék volt januárban.
Az előző hónaphoz viszonyítva a nagyvállalatok bizalmi indexe több mint 3 százalékkal, a kis-és középvállalatoké 7 százalékponttal emelkedett az előző havi csökkenést követően.
A Top-100 csoport 29 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a következő negyedév végéig növekedhet a teljesítménye, 44 százalékuk stagnálást, 27 százalékuk teljesítmény-csökkenést vár.
A hazai multinacionális vállalatok fejlesztési elkötelezettsége 43 százalék, szerényebb az előző havi kiugró értéknél, nagyjából megegyezik az augusztus-novemberi időszak átlagával. A vállalkozások likviditási helyzete összességében kielégítő, 58 százalékuk szerint fél éven belül nem fog megváltozni, 18 százalékuk enyhe javulással számol.
Rendelésállományát a nagyvállalatok fele átlagosnak minősítette, 37 százalékuk szerint nem éri el az átlag szintjét. Rendelései növekedéséről a decemberivel nagyjából megegyezően a nagyvállalatok mindössze 12 százaléka adott számot. Külföldi piacairól stabil rendelésállományt tart nyilván a Top-100 kör 48 százaléka, a külpiaci megrendelések 17 százalékuknál növekedett januárban.
A kis- és középvállalatok (kkv-k) rövidtávú üzleti várakozásai a novemberi és decemberi helyzethez viszonyítva sokat javultak. A vállalkozások visszajelzése szerint a következő negyedévben 25 százalékuknál növekedhet a teljesítmény, 46 százalékuknál feltételezhetően nem fog változni. Csökkenő teljesítménnyel április végéig a kkv-k 29 százaléka kalkulál – közli a portfolio.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Bizalomzuhanás a globális gazdaságban az amerikai vámháború nyomán
A világgazdaság vezető szereplőinek gazdasági bizalmi indexei jelentősen romlottak az…
Tovább olvasom >Föld napja: Felemás a magyar lakosság klímatudatossága
Április 22-e a Föld napja, így kifejezetten aktuális kérdés a…
Tovább olvasom >Országos kampányt indított a Tej Terméktanács a trappista sajt népszerűsítésére
A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista…
Tovább olvasom >