Bisnode: javult a cégek fizetési morálja tavaly
Nőtt a határidőre kifizetett számlák aránya tavaly, és az átlagos fizetési késedelem is rövidült két nappal – derül ki a Bisnode cégcsoport év végi adataiból.
Az üzleti információ-szolgáltató hétfői közleménye szerint továbbra is javuló tendencia figyelhető meg a hazai fizetési morálban. A vizsgált, cégek által kiállított számlák több mint 72 százalékát határidőre kifizették, emellett az átlagos késedelem 18-ról 16 napra, az átlagos fizetési határidő pedig 29 napról 27 napra csökkent.
A számlák értékét tekintve javult az extrém késések mutatója is, 60 napon túli késés 3,77 százalékkal kevesebbszer fordult elő, mint tavaly. A 90 napon túl rendezett számlák aránya 1 százalék alatt maradt, 0,66 százalékos volt, ami lényegében megegyezik a tavalyi értékkel.
Az iparágak közül a fizetési hajlandóságban egyértelmű a kiskereskedelem fölénye, itt a számlák értékének csaknem 85 százalékát rendezték határidőre. A sereghajtó az információ, kommunikáció ágazat volt, ahol az összes kiállított számla 46,83 százalékának ellenértéke érkezett be időben, de az építőiparban és a papíriparban sem érte el az időben rendezett ellenérték az 50 százalékot.
A pénzükhöz leghamarabb a bútoripari ágazatban működő cégek juthattak, a Bisnode adatai szerint az előző évhez képest 10 napot javítva átlagosan 29 nap alatt kapták meg számláik ellenértékét. A leghosszabb ideig a gépipari cégek várhattak, számszerűsítve 55 napot.
A textilipar területén dolgozó cégeknél 10 napos volt az átlagos fizetési késedelem a Bisnode 2018-as adatai szerint, a számítógép, elektronikai, optikai termék gyártása területén 11 napos, a kiskereskedelemben pedig 12 napos. A notórius késők a művészet, szórakoztatás, szabad idő területén működtek, ahol 25 nap, az ingatlanügyletek területén, ahol 24 nap, illetve
a humán-egészségügyi, szociális ellátásban, ahol 23 nap volt az átlagos késedelem.
Az extrém későn kifizetett számlák aránya két ágazatban volt kiugróan magas, a papíriparban és az építőiparban. Mindkét iparág rontott is a tavalyi értékein, az előbbinél az összes számla értékének 4,11, utóbbinál 4,72 százalékának kifizetésére várhattak akár három hónapon túl is a szállítók.
A legpontosabban fizető cégek Csongrád megyéből kerültek ki, a legrosszabbul pedig Zala megye teljesített, ahol ez az arány alig volt több, mint 46 százalék.
Az átlagos késés a Bisnode tavaly év végi adatai szerint Komárom-Esztergom megyében volt a legalacsonyabb, 11 nap, Nógrád megyében pedig a legmagasabb, 28 nap.
A legtöbbet, 52 napot Nógrád megyében kellett várni arra, hogy egy cég a pénzéhez jusson, a legkevesebbet pedig, 38 napot Bács-Kiskun megyében.
Az extrém késésekben jól teljesítettek a megyék, a fővárost kivéve, ahol az összes számla értékének 1,81 százalékát is elérte a 90 napon túl rendezett számlák aránya, a többieknél ez az érték jóval 1 százalék alatt maradt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
3,4%-kal bővült a fogyasztás
A KSH megerősítette, az idei első negyedévben 0,8%-kal nőtt a…
Tovább olvasom >Varga Mihály: meg kell erősíteni a magyar gazdaság szuverenitását, a hazai élelmiszeripart
Európa jövője egyenrangú, szuverén tagállamokkal biztosítható, ezért a kormány továbbra…
Tovább olvasom >1,1%-kal nőtt a hazai gazdaság az első negyedévben
Az idei első negyedévben 0,8%-kal nőtt a gazdaság teljesítménye az előző…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rendkívüli fogyasztóvédelmi ellenőrzést indítanak az ételfutár cégeknél
A fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium rendkívüli fogyasztóvédelmi vizsgálatot indít a…
Tovább olvasom >Omnichannel Scale 2024 – Miként maradhatnak versenyképesek a magyar kereskedők?
Mindannyian érezzük, hogy valami nagyon megváltozott a kereskedelemben. A digitális…
Tovább olvasom >Magyar fejlesztésű AI-szoftver írja át a nemzetközi üzleti világot a vendéglátóiparban
A 100%-ban magyar fejlesztésű Everguest Intelligence AI-szoftver nem csupán egy…
Tovább olvasom >