Bisnode: csökken a működő cégek száma Magyarországon
Több mint nyolcezer céggel kevesebb működött Magyarországon 2019 második negyedév végén, mint egy évvel korábban – közölte a Bisnode Magyarország Kft. negyedéves elemzése alapján hétfőn az MTI-vel.
A tanácsadó cég saját adatbázisa szerint a magyar működő cégek száma a 2018 második negyedévi 499 804-ről az idén június végére 491 687 aktív cégre csökkent.
A közlemény szerint a cégalapítási kedv ugyan látványosan, több mint 8 százalékkal emelkedett, az egy évvel korábbihoz képest 1129-cel több, összesen 14 935 céget hoztak létre, a csődök száma 12 volt az egy évvel korábbi 14-gyel szemben, a megszűnések száma mintegy 4 százalékkal, 19 534-re emelkedett.
Iparágak szerint az új cégalapítások számát tekintve az építőipar vezet, 3024 új céget hoztak létre, ami 23 százalékos emelkedés az egy évvel korábbi 2458-hoz képest. Az arányokat tekintve a nemfém ásványi termék gyártás iparág vezet, a mért időszakban 53 százalékkal több, 40 új céget hoztak létre.
A legtöbb megszűnt céget és a legtöbb végelszámolást a szakmai, tudományos, műszaki tevékenység területén, a legtöbb felszámolást az építőiparban, a legtöbb csődöt a nagykereskedelemben, a legtöbb kényszertörlést holtversenyben az építőiparban és a nagykereskedelemben regisztrálta a Bisnode.
A megyék közül mindössze Nógrád megyében nőtt a cégek száma tavalyhoz képest, ahol 21-gyel volt több a működő cégek száma az idén.
A többi megyében csökkent a működő cégek száma, a legjelentősebben, több mint 3 százalékkal Komárom-Esztergom megyében – írja közleményében a Bisnode. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >Opten: Félezer alá csökkenhet a cégek száma Magyarországon
Tartós és mélyreható átalakulás zajlik a magyar vállalati szektorban: miközben…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024. évi: 11 ezerrel kevesebb cég: a 2024-es cégtrendek számokban
A működő társas vállalkozások száma 11 ezerrel csökkent 2024 végére.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Így ebédel a magyar – továbbra is húsfogyasztó nemzet vagyunk
Egy friss hazai kutatás feltárta, hogyan (nem) változott a magyar…
Tovább olvasom >Zsugorinfláció: adatbázis indul a kisebb kiszerelésekről
A fogyasztók könnyen hozzáférhető, megbízható és folyamatosan frissülő forrásból tájékozódhatnak…
Tovább olvasom >Támad a Temu: az online diszkontóriás betörne az európai élelmiszerpiacra is
A kínai Temu online piactér az olcsó elektronikai és ruházati…
Tovább olvasom >