Bioműanyag: a jövő alapanyaga
Óriási ütemben növekszik a globális bioműanyag-ipar, állapította meg az Európai Bioműanyag éves elemzése 15. konferenciájukon. A piac a következő öt évben várhatóan 36%-kal növekszik majd.
A globális bioplasztikgyártási kapacitás 2020-as 2,1 millió tonnáról 2025-re 2,8 millió tonnára nő az előrejelzések szerint. Az innovatív biopolimerek, mint a PP (polipropilén) és a PHA (polihidroxialkanoát) továbbra is a piac vezető szereplői lesznek. A PLA (politejsav) gyártása is jelentősen erősödik majd a következő években, a kínai, az amerikai és az európai üzemek megépítésének köszönhetően.
A bioalapú PP gyártási kapacitása 2025-ig megtriplázódik. A bioalapú, de biológiailag nem lebomló műanyagok például a PE (polietilén), a PET vagy a PA (poliamid) jelenleg a globális bioműanyag-gyártás 40%-át teszik ki. A bioalapú PET ugyanakkor csupán egy kis hányadát teszi ki a teljes kapacitásnak, s a fókusz inkább a PEF (polietilén-furán) fejlesztésére helyeződött át, amely várhatóan 2023-ban jelenik meg a piacon. A PEF a PET-hez képest teljesen bioalapú, és ideális alapanyaga lehet az üdítőital-flakonoknak.
A csomagolás továbbra is a bioműanyagok legnagyobb területe marad: 2020-ban a teljes bioműanyag-piac 47%-át tette ki. A bioműanyagokat egyre több szektorban használják már, többek között a mezőgazdasági és növénytermesztési termékek vagy az FMCG területén. //
Kapcsolódó cikkeink
10 millió visszaváltás a MOHU REpont rendszerében
Elérte a 10 milliót a visszaváltások száma a MOHU REpont…
Tovább olvasom >Növekedett a kereskedelem és az FMCG vonzereje a munkavállalók körében
Április 25-én 11. alkalommal hirdette ki a Randstad Magyarország legnépszerűbb…
Tovább olvasom >CSAOSZ Konferencia – Élelmiszer-veszteség csökkentése fenntartható csomagolással
A Csomagolási és Anyagmozgatási Országos Szövetség (CSAOSZ) a közép-európai térségben…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >