Biometrikus pénztárprogramot indít a Mastercard
Arckép és ujjlenyomat leolvasására épülő biometrikus pénztárprogramot indít a Mastercard – közölte a globális pénzügyi technológiai vállalat az MTI-vel.

Jön a Mastercard biometrikus pénztárprogramja
A Mastercard szerint a kezdeményezés a gyorsabb tranzakció miatt kevesebb várakozást tesz szükségessé a pénztáraknál, és biztonságosabb is, mint más fizetési megoldások.
Közleményükben azzal érvelnek, hogy világszerte a fogyasztók háromnegyede nyitott a biometrikus technológiára. Az érintés nélküli biometrikus technológia piaca az előrejelzések szerint 2026-ra eléri a 18,6 milliárd dollárt.
A technológia lényege, hogy a fogyasztók jelszavak helyett biometrikus jellemzőkkel azonosíthatják magukat, a pénztárnál egyszerűen csak megnézik a végösszeget, és a kamerába mosolyogva vagy egy leolvasóba integetve fizethetnek, kártya vagy mobileszköz nélkül.
A technológiai keretrendszerhez a kereskedők mellett bankok és szolgáltatók is csatlakozhatnak. A szolgáltatásra a vásárlóknak regisztrálniuk kell, adataikat a legmagasabb szintű biztonsági alkalmazások védik – állítja a Mastercard.
A biometrikus pénztárprogramot kísérleti jelleggel Brazíliában próbálják ki elsőként. Ezt követően Ázsia több országában is tervezik hasonló kísérleti projektek elindítását – olvasható a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Óvatos optimizmus: így kezelik pénzügyeiket és digitalizálnak a hazai kkv-k
A magyar kkv-k óvatosan terveznek: miközben a gazdasági környezet kihívásokat…
Tovább olvasom >AI, digitalizáció, mobiltárcák és a tokenizáció
Alig néhány év kellett ahhoz, hogy gyökeresen átalakuljon a fizetések…
Tovább olvasom >Nyitottak a német vásárlók a biometrikus azonosítással történő fizetésre
Egy friss Mastercard-felmérés szerint a német fogyasztók 43%-a nyitott arra,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Indul a gazdaságos kiszállítás a foodorán!
A foodora, hazánk vezető gyorskereskedelmi szolgáltatója tovább bővíti kiszállítási opcióit,…
Tovább olvasom >Vadonatúj audio termékkollekciót mutat be a MediaMarkt és Robbie William
A kollekció júliusban debütál, nem sokkal Robbie Williams világturnéjának európai…
Tovább olvasom >A tavasz az allergia időszaka is
A tavaszi napsütés sokak számára nem csak örömöt, hanem kellemetlenséget…
Tovább olvasom >