Biometrikus pénztárprogramot indít a Mastercard
Arckép és ujjlenyomat leolvasására épülő biometrikus pénztárprogramot indít a Mastercard – közölte a globális pénzügyi technológiai vállalat az MTI-vel.
A Mastercard szerint a kezdeményezés a gyorsabb tranzakció miatt kevesebb várakozást tesz szükségessé a pénztáraknál, és biztonságosabb is, mint más fizetési megoldások.
Közleményükben azzal érvelnek, hogy világszerte a fogyasztók háromnegyede nyitott a biometrikus technológiára. Az érintés nélküli biometrikus technológia piaca az előrejelzések szerint 2026-ra eléri a 18,6 milliárd dollárt.
A technológia lényege, hogy a fogyasztók jelszavak helyett biometrikus jellemzőkkel azonosíthatják magukat, a pénztárnál egyszerűen csak megnézik a végösszeget, és a kamerába mosolyogva vagy egy leolvasóba integetve fizethetnek, kártya vagy mobileszköz nélkül.
A technológiai keretrendszerhez a kereskedők mellett bankok és szolgáltatók is csatlakozhatnak. A szolgáltatásra a vásárlóknak regisztrálniuk kell, adataikat a legmagasabb szintű biztonsági alkalmazások védik – állítja a Mastercard.
A biometrikus pénztárprogramot kísérleti jelleggel Brazíliában próbálják ki elsőként. Ezt követően Ázsia több országában is tervezik hasonló kísérleti projektek elindítását – olvasható a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Mastercard Green Friday kampánya idén a tudatos vásárlásra ösztönöz
A Mastercard második alkalommal indítja el a Green Friday kampányt,…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >Biztonságos és kényelmes: a mobiltárcás fizetés térnyerése Magyarországon
A mobilos fizetés egyre népszerűbb megoldás, hiszen gyors, kényelmes, és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >