Bezuhant Magyarországon a tojásfogyasztás
Az elmúlt év utolsó hónapjában Magyarországon számos érdekes és különleges fordulatot mutatnak a fogyasztási szokások. A tojásfogyasztás szignifikáns csökkenése és a gázfelhasználás mélyrepülése mellett érdekes módon a hobbiállatokhoz kapcsolódó termékek, valamint a lábbeli és háztartási gépek javítása terén tapasztalhattunk emelkedést.
Fogyasztási Tendenciák
Áramlások és Megvonások
A 2023-as december hozott magával néhány jelentős változást a magyarok fogyasztási szokásaiban. Az infláció történelmi magasságokba emelkedett, átlagosan 17,6%-kal drágítva meg az életköltségeket az előző évhez képest. Ennek következtében sokan kénytelenek voltak lemondani a tejről, sajtról, és tojásról, valamint kevesebb autót, telefont, és számítógépet vásároltak. – írja a Pénzcentrum elemzése
Gáz és Energiafelhasználás
Az érdekes fordulat az energiafelhasználásban mutatkozik, ahol a gázfogyasztás majdnem harmadával csökkent, és a tüzelőanyagok iránti kereslet is 14%-kal mérséklődött. A hónap meglepően enyhe időjárása lehet a magyarázat, ami miatt a fűtés és energiafelhasználás jelentősen visszaesett.
Megtakarítások és Javítások
A gazdasági kihívásokra adott válaszként érdekes megfigyelni, hogy a magyarok többet költöttek a légi utazásokra, a hobbiállatokra és a velük kapcsolatos termékekre. Ugyancsak megnőtt a postai szolgáltatások igénybevétele, és 20%-kal többen részesítették előnyben a szerencsejátékot. A háztartási gépek és lábbeli javítások is kiemelkedő növekedést mutattak, ami arra utalhat, hogy az emberek inkább megjavíttatják meglévő tárgyaikat, mintsem újat vásároljanak.
Pozitív Hatások a Fogyasztásra
Bár az infláció fokozódott, és egyes termékek ára meredeken emelkedett, az adatok azt mutatják, hogy 2023 végére a fogyasztás pozitív irányba változott. A fűtéssel és bizonyos élelmiszerekkel kapcsolatos kiadások csökkentek, azonban a magyarok inkább fektettek be olyan területeken, mint a repülés, kulturális szolgáltatások, és hobbiállatok – az infláció ellenére.
Kapcsolódó cikkeink
NMHH: a gyermekes háztartásokban népszerűbbek a streaming szolgáltatások
Lényegesen többet költenek a gyermekes családok hírközlési szolgáltatásokra, mint más…
Tovább olvasom >Kivárás van – bizalom kevésbé
Makrogazdasági kitekintés az Egyensúly Intézet I. negyedéves elemzésében Lassuló GDP-növekedés,…
Tovább olvasom >Ezek a tényezők befolyásolták az árakat a tej- és a tojáspiacon
Két gyorsított ágazati vizsgálatot is lezárt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >