Bezuhant Magyarországon a tojásfogyasztás
Az elmúlt év utolsó hónapjában Magyarországon számos érdekes és különleges fordulatot mutatnak a fogyasztási szokások. A tojásfogyasztás szignifikáns csökkenése és a gázfelhasználás mélyrepülése mellett érdekes módon a hobbiállatokhoz kapcsolódó termékek, valamint a lábbeli és háztartási gépek javítása terén tapasztalhattunk emelkedést.
Fogyasztási Tendenciák
Áramlások és Megvonások
A 2023-as december hozott magával néhány jelentős változást a magyarok fogyasztási szokásaiban. Az infláció történelmi magasságokba emelkedett, átlagosan 17,6%-kal drágítva meg az életköltségeket az előző évhez képest. Ennek következtében sokan kénytelenek voltak lemondani a tejről, sajtról, és tojásról, valamint kevesebb autót, telefont, és számítógépet vásároltak. – írja a Pénzcentrum elemzése
Gáz és Energiafelhasználás
Az érdekes fordulat az energiafelhasználásban mutatkozik, ahol a gázfogyasztás majdnem harmadával csökkent, és a tüzelőanyagok iránti kereslet is 14%-kal mérséklődött. A hónap meglepően enyhe időjárása lehet a magyarázat, ami miatt a fűtés és energiafelhasználás jelentősen visszaesett.
Megtakarítások és Javítások
A gazdasági kihívásokra adott válaszként érdekes megfigyelni, hogy a magyarok többet költöttek a légi utazásokra, a hobbiállatokra és a velük kapcsolatos termékekre. Ugyancsak megnőtt a postai szolgáltatások igénybevétele, és 20%-kal többen részesítették előnyben a szerencsejátékot. A háztartási gépek és lábbeli javítások is kiemelkedő növekedést mutattak, ami arra utalhat, hogy az emberek inkább megjavíttatják meglévő tárgyaikat, mintsem újat vásároljanak.
Pozitív Hatások a Fogyasztásra
Bár az infláció fokozódott, és egyes termékek ára meredeken emelkedett, az adatok azt mutatják, hogy 2023 végére a fogyasztás pozitív irányba változott. A fűtéssel és bizonyos élelmiszerekkel kapcsolatos kiadások csökkentek, azonban a magyarok inkább fektettek be olyan területeken, mint a repülés, kulturális szolgáltatások, és hobbiállatok – az infláció ellenére.
Kapcsolódó cikkeink
Éledező kiskereskedelem, hulló kkv-k: mit tehetnek a cégek?
A KSH adatai szerint az év első öt hónapjában javult…
Tovább olvasom >MBH Bank: 4,2 százalékra ugorhat jövőre a GDP-növekedés, de idén is tartható a 2,7 százalékos növekedési cél
Az MBH Bank elemzői a 2024-es évre 2,7 százalékos gazdasági…
Tovább olvasom >A fogyasztói magatartás változását a „digitális bennszülöttek” mozgatják Ázsiában
Jelentős átalakuláson megy keresztül az ázsiai kiskereskedelmi szektor, amelyet a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >