Bezárt tavaly a romániai tejgyárak csaknem 30 százaléka
Tavaly bezárt a romániai tejgyárak csaknem 30 százaléka annak következtében, hogy a román termelők egyre nehezebben tudják eladni termékeiket, a termelési költségek pedig évről évre nőnek – állítja az egyik román tejipari vállalkozói egyesület.
Dorin Cojocaru, a tejipari vállalkozók érdekeit védő April egyesület elnöke szerint tavaly év elején 183 tejgyár működött Romániában, áprilisban számuk 152-re csökkent, az év végére pedig 130 maradt. A több mint 50 üzem bezárását a jövedelmezőségük csökkenésével magyarázta.
Kifejtette, hogy a termelési költségek évről évre magasabbak, és a hipermarketek előnyben részesítik saját termékeiket, amelyeket Lengyelországban, Magyarországon, Németországban, Ausztriában vagy Szlovákiában állítanak elő. Az onnan érkező tej olcsóbb – tette hozzá -, miután az Oroszországgal szemben bevezetett gazdasági büntetőintézkedések következtében nagy mennyiségű tej maradt raktáron.
Cojocaru emlékeztetett, hogy a román statisztikai hivatal adatai szerint a tejtermékek fogyasztása Romániában 6 százalékkal nőtt tavaly, de szerinte a behozatal még nagyobb arányban emelkedett. Romániában sok közepes és nagyméretű farm zárt be a tejimport növekedése miatt, és úgy gondolja, fennáll a veszély, hogy a tehénállomány is drasztikusan csökkenni fog.
Emlékeztetett, hogy áprilistól megszűnik az uniós tejkvóta, így minden tagállam annyit termel, amennyit akar, és arra számítanak, hogy tovább fog nőni a behozott tej aránya. Becslése szerint a jelenleg működő 130 tejgyár közül 70 marad talpon a következő év végéig.
A tejtermékek piacát Romániában 900 millió euróra becsülik. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Növekszik a 3D-nyomtatott hús elfogadottsága Németországban
Németországban egyre nyitottabbak a fogyasztók a 3D-nyomtatott, laboratóriumi körülmények között…
Tovább olvasom >Mélytechnológiai központot nyit a Nestlé az innováció felgyorsítására
Új mélytechnológiai központ létrehozását tervezi a Nestlé Svájcban, hogy megerősítse…
Tovább olvasom >Új saját márkás hús-termékcsaládot vezet be a Lidl az USA-ban
A Lidl US első alkalommal vezet be saját márkás frisshús-termékcsaládot…
Tovább olvasom >