Bezárt az első mai értelemben vett magyar gyorsétteremlánc
Megszűnt a magyar Gusto Burger „gyorsétteremlánc” első és mindeddig utolsó egysége. A Váci utcai üzlet 2010 decemberében nyílt, 100 millió forint feletti beruházási költségeinek öt év alatt kellett volna megtérülniük. Ezzel szemben, sajtóhírek szerint, a működtető cég ellen 2011-ben több közjegyzői végrehajtás is indult.
A Napi Gazdaság értesülései szerint a bezárásban szerepe volt a magas bérleti költségeknek, szerintünk azonban más, szakmai hibák is közrejátszottak a kudarcban.
Már az indulás is körülményes volt: a hatósági engedélyek megszerzésének lassúsága és a környező építkezések nehezítették a nyitást, így a tervezett tesztidőszak is jócskán lerövidült. A koncepció megálmodói megfontolt, alapos előkészületeket emlegettek, ennek ellenére a sajtóban a működés megkezdése előtt 25-30 egység (közöttük Gusto Drive-ok) nyitásáról adott hírt sajtó, pedig már decemberben látszott, hogy az elképzelések szerint az elsőt gyorsan követő két következő üzlet is legkorábban nyáron kezdhetné meg működését. A Vidéki nagyvárosokban folytak az ingatlantárgyalások új éttermek helyszínéről, de a döntéshozók – az érdeklődések ellenére – franchise bérlőket sem kívántak bevonni a lánc bővítésébe.
Kihívásunkra a versenytársak még nem tudtak válaszolni! – állították a piacban nagy potenciált látó tulajdonosok, és akiket konkurenciának tekintettek, szerintük nem, vagy csak speciális irányokba (például McCafé) terveztek akkor fejlesztéseket.
Az első egység árpozícionálása a helyszínnek megfelelő volt – Váci utca Ferenciek térhez közeli szakasza –, induláskor a burgerek ára 450-1350 Ft, a finger foodoké 400-800 Ft között mozgott, de a forgalom legfeljebb nyáron hozta az előirányzott célokat. Az ígért nagyszabású reklámkampány pedig elmaradt…
Szakmai tanácsadóik segítségével termékeik ízesítésében közeledni próbáltak a magyar ízek irányába, de alapvetően maradt a modern technológiához, valamint a nemzetközi arculati stílushoz és ízvilághoz illő gyorséttermi koncepció. Úgy látszik, a „grillen sütött, adalékanyag-mentes húsok, friss saláták, kézműves sütemények, kávéházi reggelik, villányi borok és csapolt sörök nem mutattak újat a külföldi turistáknak, és nem ígértek elég többletértéket az amerikai láncok áraihoz szokott magyar vendégeknek. „Kompromisszum nélküli minőség” – mondták a vezetők, ugyanakkor egy hónap után lecserélték a drágának bizonyuló beszállítót és az első személyzetet.
Az álom csak álom maradt, a magyar hamburgerek nem jutottak el az EU-ba, de a jelenlegi tulajdonos nem adja fel, állítólag egy új egységgel újrakezdi a főváros agglomerációjában.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Meglepetés a nemzetközi szállodaláncok rangsorában: a nagy nevek alulteljesítettek
A nemzetközi szállodaláncok között végzett felmérésben meglepő eredmények születtek, amelyek…
Tovább olvasom >Borravaló vagy szervizdíj
Gyakran nagy bizonytalanság övezi a témát: a mára szinte mindenhol alkalmazott…
Tovább olvasom >Az NTAK-ból már látszik: 16%-kal nőtt az utazók száma az őszi szünetben
Kiemelkedő utazási kedvet hozott hazánkban az október 26. és november…
Tovább olvasom >