Bezárja üzleteit Kínában a Media Markt
A kiélezett verseny és piaci helyzetének gyengesége miatt kínai üzleteik bezárása mellett döntöttek a Media Markt China tulajdonosai.
A német Media-Saturn Holdings és a tajvani Foxconn Technology Group tulajdonában lévő vállalat március 11-ig mind a hét kínai üzletét bezárja – jelentette be a cég. A vállalat képviselői úgy fogalmaztak: a piacról való kivonulás a részvényesek érdekeit szolgálja, így reagál a cég a rendkívüli mértékben kiélezett piaci versenyre. A Media Markt China 2010 novemberében nyitotta meg első üzletét a kelet-kínai Sanghajban, akkor még optimistán úgy fogalmaztak: az évtized közepére több mint 100 boltból álló országos hálózat kiépítése a cél.
A számos és igen erős helyi és nemzetközi versenytárs mellett a piaci jelenlét erősítésének költségeit is alábecsülte a cég, illetve annak tulajdonosai, akik már január közepén közleményükben jelezték: megvonják a kínai piacon való terjeszkedésre fordított pénzügyi támogatást.
A Media Markt nem az első a nagy nyugati cégek közül, amelyek jobbára a piaci verseny kiélezettsége vagy saját vállalati stratégiájuk elégtelensége miatt kényszerülnek lakatot tenni üzleteikre Kínában. Szintén a háztartási elektronikai nagyok képviselője akart lenni például az amerikai Best Buy az országban, amely öt év próbálkozás után – a kínai piacon elfogadhatatlannak minősült árstratégiájának következtében – 2011-ben kényszerült bezárni kínai üzleteit. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >ÖRT-NMHH Minikonferencia: Merre tovább influenszer reklámozás?
Milyen szabályok vonatkoznak ma az influenszerekre? Hol húzódnak az etikai…
Tovább olvasom >Bővül az ALDI app: ezentúl kuponok is elérhetők
Újabb mérföldkőhöz érkezett az ALDI applikáció. A vásárlók mostantól bármely…
Tovább olvasom >