Bezárja üzleteit Kínában a Media Markt
A kiélezett verseny és piaci helyzetének gyengesége miatt kínai üzleteik bezárása mellett döntöttek a Media Markt China tulajdonosai.
A német Media-Saturn Holdings és a tajvani Foxconn Technology Group tulajdonában lévő vállalat március 11-ig mind a hét kínai üzletét bezárja – jelentette be a cég. A vállalat képviselői úgy fogalmaztak: a piacról való kivonulás a részvényesek érdekeit szolgálja, így reagál a cég a rendkívüli mértékben kiélezett piaci versenyre. A Media Markt China 2010 novemberében nyitotta meg első üzletét a kelet-kínai Sanghajban, akkor még optimistán úgy fogalmaztak: az évtized közepére több mint 100 boltból álló országos hálózat kiépítése a cél.
A számos és igen erős helyi és nemzetközi versenytárs mellett a piaci jelenlét erősítésének költségeit is alábecsülte a cég, illetve annak tulajdonosai, akik már január közepén közleményükben jelezték: megvonják a kínai piacon való terjeszkedésre fordított pénzügyi támogatást.
A Media Markt nem az első a nagy nyugati cégek közül, amelyek jobbára a piaci verseny kiélezettsége vagy saját vállalati stratégiájuk elégtelensége miatt kényszerülnek lakatot tenni üzleteikre Kínában. Szintén a háztartási elektronikai nagyok képviselője akart lenni például az amerikai Best Buy az országban, amely öt év próbálkozás után – a kínai piacon elfogadhatatlannak minősült árstratégiájának következtében – 2011-ben kényszerült bezárni kínai üzleteit. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Versenytényezővé válik a telephely az e-kereskedelemben
A digitalizáció és a fogyasztói elvárások gyors változása nyomán az…
Tovább olvasom >Exportban erősödik a Gyermelyi – alkalmazkodás a kihívásokhoz
A Gyermelyi Zrt. 2024-es pénzügyi beszámolója alapján világosan látszik: a…
Tovább olvasom >Önkéntes Vízadó program indul Budapesten
Önkéntes Vízadó programot hirdet Budapesten a 10 millió Fa, Budapest…
Tovább olvasom >