Bezárja több száz üzletét a Douglas parfümérialánc
Bezárja több száz üzletét a Douglas parfümérialánc – közölte csütörtökön a 25 európai országban tevékenykedő német társaság.
Kiemelték, hogy a koronavírus-világjárvány miatt elrendelt korlátozások felgyorsították az online vásárlás népszerűség-növekedésének trendjét, ezért már tavaly nyár óta vizsgálják, hogy a fogyasztói szokások tartós változása révén milyen módosítások szükségesek az üzlethálózatban.
Az elemzés eredményeként úgy döntöttek, hogy a 2400 parfüméria közül mintegy 500-at felszámolnak, többségüket Dél-Európában. A boltbezárások végrehajtásáról tárgyalásokat kezdenek a munkavállalók képviselőivel. Az átalakítást 2022 őszére fejezik be.
A Magyarországon 2001-ben megjelent és 22 boltot üzemeltető társaság kiemelte, hogy a 2019/2020-as üzleti évben 50 százalékkal növekedett online parfümériájuk látogatottsága.
Az elektronikus kereskedelmi üzletág bevétele így minden korábbinál nagyobbra, éves szinten 40,6 százalékos növekedéssel 822 millió euróra (300 milliárd forint) emelkedett. A hagyományos boltok bevétele viszont 15,8 százalékkal 2,4 milliárd euróra süllyedt.
A két értékesítési csatornát együttvéve a társaság bevétele 3,2 milliárd euró volt a tavaly szeptemberrel véget ért üzleti évben, ami 6,4 százalékos csökkenés az egy évvel korábban elért 3,5 milliárd euróhoz képest. Az online üzletág teljesítményének aránya a bevételben meghaladta az egynegyedet, 8,5 százalékponttal 25,4 százalékra emelkedett az előző évi 16,9 százalékról.
A társaság egyszeri tételektől megtisztított, kamat-, adófizetés és értékcsökkenési leírás előtti eredménye (EBITDA) 16,7 százalékkal 292 millió euróra süllyedt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Felgyorsult a kéknyelv-betegség terjedése Hollandiában
Hollandiában megugrott a kérődző állatokat megtámadó kéknyelv-betegség eseteinek száma –…
Tovább olvasom >Uniós bíróság: a biztosítóknak vissza kell téríteniük a koronavírus-járvány miatt lemondott szervezett utazások árát
A csődbe ment utazási irodák biztosítóinak vissza kell téríteniük azoknak…
Tovább olvasom >Ezekért a termékekért rohamoznák meg a boltokat, ha jönne egy katasztrófa
A koronavírus-járvány tanulsága alapján fontos felkészülni a váratlan eseményekre, legyen…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >KSH: Az élelmiszeripar értékesítési árai 0,9 százalékkal emelkedtek
Szeptemberben az ipari termelői árak átlagosan 0,9 százalékkal magasabbak voltak…
Tovább olvasom >Saját kézzel, ötévente, fehérre – így festik otthonukat a magyarok
A magyarok, csehek és szlovákok festési szokásait térképezte fel a…
Tovább olvasom >