Bevásárlótáska nélkül szállít házhoz a Tesco
Magyarországon egy ember átlagosan 500 bevásárlótáskát használ el egy év alatt, a táskák 90 százalékát pedig egyetlen használat után kidobja – idézi a Tesco közleményét a Világgazdaság Online.
A TESCO február 1-től bevásárlótáskák nélkül szállítja házhoz az online rendelt termékeket. Az áruházlánc döntése tükrözi a vásárlói igényeket, ugyanis belső kutatása szerint a magyarok több mint fele egyáltalán nem, vagy kevesebb táskát szeretne kapni vásárláskor.
A Tesco 2013-as indulása óta folyamatosan fejleszti online bevásárlás szolgáltatását a visszajelzések alapján. Az Európai Unió állampolgárai átlagosan 198 bevásárlótáskát használnak évente, egy táska pedig több mint 100 év alatt bomlik le. Az áruházlánc környezetvédelemi szempontokat és a vásárlók véleményét figyelembe véve február 1-től csak azokat a húskészítményeket, lédig zöldség és gyümölcs, a csemege pultos és a vegyi árukat (mérettől függően) szállítja ki táskában, amelyeknél ezt a higiéniai előírások megkövetelik – közölte a Tesco.
„Arra törekszünk, hogy minimalizáljuk a vásárlás során keletkező hulladékot, így fenntarthatóbbá tegyük működésünket. Szerencsére vásárlóink is egyetértenek velünk; a belső kutatásunkon a táska nélküli házhozszállítást választók 65 százaléka környezetvédelmi szempontokat tartott szem előtt szavazata leadásakor. Azok, akik továbbra is bevásárlótáskában szeretnék kapni a termékeket, természetesen egyetlen kattintással választhatják ezt az opciót is – külön díjazás ellenében – rendelésük leadásakor. A Tesco Székesfehérváron és Győrben már május óta teszteli a környezetbarát megoldást az online rendelések esetében. Nagyon hálásak vagyunk azért, ha vásárlóink segítenek nekünk védeni bolygónkat, és a táska nélküli kiszállítást választják” – mondta Sebestyén Péter, a Tesco Global Áruházak Zrt. e-kereskedelmi üzletágának vezetője. (vg.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Havi ügy, közös felelősség: tescós vásárlással segíthetünk azoknak, akiknek nem telik menstruációs termékekre
Május 28-án, a menstruációs higiénia világnapján a Tesco arra hívta…
Tovább olvasom >Otthon főz a magyar fiatal – nem trendi a gyorsétterem
A magyar fiatalok többsége ritkán vagy egyáltalán nem jár gyorsétterembe,…
Tovább olvasom >„Ha ez így folytatódik, eltűnnek az akciók” – interjú Pálinkás Zsolttal, a Tesco Magyarország vezérigazgatójával
2025 tavaszán a hazai élelmiszer-kiskereskedelem egyik legfontosabb szereplőjét, a Tescót…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Folytatódik az áreső a PENNY-ben
Folytatja az alapvető háztartási és higiéniai termékek áresőjét a PENNY…
Tovább olvasom >A Heineken mesterséges intelligenciával oltja szomját az adatkezelésbe
A Heineken az SAP AI megoldásával egyszerűsíti az adatelemzést munkatársai…
Tovább olvasom >