Betört a kínai piacra a Pick Szeged
Megkezdheti a hústermékek kínai exportját a Pick Szeged Zrt. és a Pápai Hús Kft., miután 2015. december 31-én a Kínai Népköztársaság Minőségellenőrzési és Karanténozási Hivatalának (AQSIQ) honlapján is közzétették a két vállalat jogosultságát. A pápai cégnél viszont időközben felszámolási eljárás kezdődött – írja az agrarszektor.hu.
A Kínai Népköztársaság Tanúsítási és Akkreditációs Hivatalának (CNCA) döntésével a Pick Szeged Zrt. és a Pápai Hús Kft. összesen öt üzeme exportálhat Kínába fagyasztott sertéshúst – közölte a Földművelésügyi Minisztérium (FM). Az engedély – a gyomor és a belek kivételével – a sertés minden emberi fogyasztásra alkalmas részére vonatkozik.
A hazai sertéshús ágazatban Kína a negyedik legjelentősebb felvásárló. 2015 szeptemberéig több mint 10 000 tonna terméket exportáltak a magyar előállítók, s a mostani döntéssel ez a mennyiség még tovább emelkedhet.
Mint ismert, a Pick Szeged Zrt. Csányi Sándor OTP elnök-vezérigazgató agrárgazdasági érdekeltségeihez tartozik, amelyeket a Bonafarm Csoport fog össze. A Pápa Pápai Hús Kft. tulajdonosa pedig a helyi önkormányzat volt, amely azonban tavaly saját cégével szemben felszámolást kezdeményezett. A stratégiai eljárást a Nemzeti Reorganizációs Nonprofit Kft. folytatja le. (agrarszektor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Felvételt nyertek a Magyar Értéktárba a Pápai Hús Kft. sonkái
A nyugat-magyarországi régió egyik legmeghatározóbb élelmiszeripari vállalta nem mindennapi kitüntetésben…
Tovább olvasom >Már létezik laborhús, ami olyan, mint az igazi
Dél-koreai kutatók úttörő módszert fejlesztettek ki a mesterséges húsok gyártására,…
Tovább olvasom >Szorosabb gazdasági és turisztikai partnerségre számíthatunk Montenegróval
Montenegró Magyarország számára kiemelten fontos partner, és a magyar kormány…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >