Betiltaná a friss termények műanyagcsomagolását a brit Wrap
A Wrap nevű brit jótékonysági szervezet javaslatot nyújtott be a kormánynak, mely szerint betiltaná a szupermarketekben kapható 21-féle friss élelmiszertermékre vonatkozóan a műanyagcsomagolást.
A vásárlási szokásokat 2030-ra megváltoztatni célzó javaslat olyan mindennapos termékekre összpontosít, mint a banán, az alma, a burgonya és a paradicsom.
Harriet Lamb, a Wrap The Guardiannek nyilatkozó vezérigazgatója szerint a változtatás nehéz lesz, de ez lenne „az utóbbi idők egyik legnagyobb változása a kiskereskedelmi szektorban”. A javaslat szükségességét indokló statisztikák aggasztóak: a brit háztartások évente közel 100 milliárd darab műanyagcsomagolást dobnak ki, és a megvásárolt friss élelmiszerek mintegy 30%-a a szemétben végzi.
A Wrap szerint a szupermarketekben bevezetett műanyagcsomagolási tilalom lenne a leghatékonyabb módja a pazarlás csökkentésének. A jótékonysági szervezet becslése szerint a 1,5 kg-nál kisebb mennyiségű termények csomagolásmentességére vonatkozó intézkedés évente 100 ezer tonna zöldséget és gyümölcsöt menthetne meg a szemétbe kerüléstől, és 13 ezer tonnával csökkenthetné az egyszer használatos műanyagfólia mennyiségét.
Franciaország más országoknak példát mutatva hozott már hasonló rendelkezést.
A Wrap által vezetett UK Plastics Pact célja, hogy 2030-ra a friss zöldségek és gyümölcsök 50%-a csomagolásmentesen kerüljön értékesítésre, de a haladás lassú, 2022-ben mindössze 19,4% volt csomagolásmentes.
Grocery Gazette
Kapcsolódó cikkeink
AI-jelölést szeretnének a fogyasztók az élelmiszercímkéken
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók 83%-a úgy véli, hogy…
Tovább olvasom >Kávézót nyit egyes üzleteiben a brit Waitrose
Tovább bővítette együttműködését a Waitrose tulajdonosa, a John Lewis Partnership…
Tovább olvasom >A brit Tesco szerint minden eddiginél több alkoholmentes ital fogyhat idén karácsonykor
A brit Tesco idén karácsonykor minden eddiginél nagyobb keresletre számít…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >