Betiltaná a friss termények műanyagcsomagolását a brit Wrap
A Wrap nevű brit jótékonysági szervezet javaslatot nyújtott be a kormánynak, mely szerint betiltaná a szupermarketekben kapható 21-féle friss élelmiszertermékre vonatkozóan a műanyagcsomagolást.
A vásárlási szokásokat 2030-ra megváltoztatni célzó javaslat olyan mindennapos termékekre összpontosít, mint a banán, az alma, a burgonya és a paradicsom.
Harriet Lamb, a Wrap The Guardiannek nyilatkozó vezérigazgatója szerint a változtatás nehéz lesz, de ez lenne „az utóbbi idők egyik legnagyobb változása a kiskereskedelmi szektorban”. A javaslat szükségességét indokló statisztikák aggasztóak: a brit háztartások évente közel 100 milliárd darab műanyagcsomagolást dobnak ki, és a megvásárolt friss élelmiszerek mintegy 30%-a a szemétben végzi.
A Wrap szerint a szupermarketekben bevezetett műanyagcsomagolási tilalom lenne a leghatékonyabb módja a pazarlás csökkentésének. A jótékonysági szervezet becslése szerint a 1,5 kg-nál kisebb mennyiségű termények csomagolásmentességére vonatkozó intézkedés évente 100 ezer tonna zöldséget és gyümölcsöt menthetne meg a szemétbe kerüléstől, és 13 ezer tonnával csökkenthetné az egyszer használatos műanyagfólia mennyiségét.
Franciaország más országoknak példát mutatva hozott már hasonló rendelkezést.
A Wrap által vezetett UK Plastics Pact célja, hogy 2030-ra a friss zöldségek és gyümölcsök 50%-a csomagolásmentesen kerüljön értékesítésre, de a haladás lassú, 2022-ben mindössze 19,4% volt csomagolásmentes.
Grocery Gazette
Kapcsolódó cikkeink
Új egységes retail média platformot indít a Sainsbury’s – jön a Nectar360 Pollen
A brit Sainsbury’s bejelentette, hogy 2025 végén elindítja a Nectar360…
Tovább olvasom >Só- és cukormentes ketchupot dobott piacra a Heinz UK
Hozzáadott cukor és só nélkül készült ketchupot dobott piacra a…
Tovább olvasom >Több mint ezer munkavállalót toboroz az Aldi az Egyesült Királyságban
Nagyszabású toborzási kampányt indított az Aldi az Egyesült Királyságban, amelynek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekordszinten a vállalatvezetők elköteleződése a fenntarthatóság iránt
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a vállalatvezetők hozzáállása…
Tovább olvasom >Kismértékben emelkedett a FAO élelmiszerár-indexe júniusban a hús, tejtermékek és növényi olajok drágulása miatt
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezetének (FAO) pénteki jelentése szerint az élelmiszer-alapanyagok…
Tovább olvasom >Mitől tízszereződhet meg egy-egy bor ára?
Kevesebben vannak világszerte, mint ahány ember járt az űrben, számuk…
Tovább olvasom >