Szentkirályi: betétdíjas lehet a PET-palack
A Szentkirályi Magyarország Kft. elnök-tulajdonosa a Pénzcentrumnak elmondta, hogy a társaság a magyar kormánnyal arról egyeztet, hogy hazánkban betétdíjasok legyenek a PET-palackok. A vállalat több európai országban is segédkezett egy, a palackok betétdíjassá tételére irányuló törvényjavaslat elkészítésében, és ezeket már el is fogadták – írja a Pénzcentrum nyomán a portfolio.hu.
A Szentkirályi Magyarország Kft. elnök-tulajdonosa a Pénzcentrumnak adott interjújában az egyszer használatos műanyagokat a boltokból, vendéglátóegységekből kiszorítani tervező kormányzati szándékkal kapcsolatban többek között arról is beszélt, hogy a PET-palackot szerinte abszolút támogatni kell, csak legyen megoldva azok visszagyűjtése.
Balogh Levente szerit a vállalatcsoportjuk is felelősséget érez aziránt, hogy a helyzet rendbe jöjjön, hozzátéve, hogy Csehországban, Szlovákiában már egy törvényjavaslat elkészítésében is részt vállaltak, ami a palackok betétdíjassá tételére irányult, ezeket már el is fogadták.
A társaság vezetője szerint így ösztönzik a fogyasztót arra, hogy ne a folyóba, kukába dobja a PET-palackot, hanem vigye vissza az üzletbe, ahol pénzt kap vissza érte. Hozzátéve, hogy Nyugat-Európában is több helyen betétdíjasok a palackok, nem is téma már az ügy, az elmaradottabb országokban, és első sorban Kelet-Európában kezdtek ezzel most foglalkozni.
Balogh Levente mindemellett elmondta, hogy a magyar kormánnyal is vannak egyeztetések arról, hogy a vonatkozó törvényt megfelelő módon ki lehessen dolgozni, és itthon is betétdíjasok legyenek a PET-palackok; hozzátéve még, hogy így a probléma egy csapásra megoldható, kevesebb lesz a szemét. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >Túlturizmus Európában: vízágyús tüntetések Barcelonában, tiltások Budapesten
A rövid távú lakáskiadás, a turistahordák és az infrastruktúra túlterheltsége…
Tovább olvasom >Szennyeződés ellen, fenntarthatóság mellett
A tisztítószerek és takarítóeszközök piacán a fenntarthatóság, a technológiai fejlesztések…
Tovább olvasom >További cikkeink
Trónfosztás a luxusvilágban: az Hermès megelőzte az LVMH-t
A luxusiparban új korszak kezdődhet: az Hermès átvette a világ…
Tovább olvasom >Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >Candy – 80 éve a jövőt inspirálja, most új korszakot nyit
A Candy, az olasz tradicionális háztartásigép-márka idén ünnepli fennállásának 80.…
Tovább olvasom >