Szentkirályi: betétdíjas lehet a PET-palack
A Szentkirályi Magyarország Kft. elnök-tulajdonosa a Pénzcentrumnak elmondta, hogy a társaság a magyar kormánnyal arról egyeztet, hogy hazánkban betétdíjasok legyenek a PET-palackok. A vállalat több európai országban is segédkezett egy, a palackok betétdíjassá tételére irányuló törvényjavaslat elkészítésében, és ezeket már el is fogadták – írja a Pénzcentrum nyomán a portfolio.hu.
A Szentkirályi Magyarország Kft. elnök-tulajdonosa a Pénzcentrumnak adott interjújában az egyszer használatos műanyagokat a boltokból, vendéglátóegységekből kiszorítani tervező kormányzati szándékkal kapcsolatban többek között arról is beszélt, hogy a PET-palackot szerinte abszolút támogatni kell, csak legyen megoldva azok visszagyűjtése.
Balogh Levente szerit a vállalatcsoportjuk is felelősséget érez aziránt, hogy a helyzet rendbe jöjjön, hozzátéve, hogy Csehországban, Szlovákiában már egy törvényjavaslat elkészítésében is részt vállaltak, ami a palackok betétdíjassá tételére irányult, ezeket már el is fogadták.
A társaság vezetője szerint így ösztönzik a fogyasztót arra, hogy ne a folyóba, kukába dobja a PET-palackot, hanem vigye vissza az üzletbe, ahol pénzt kap vissza érte. Hozzátéve, hogy Nyugat-Európában is több helyen betétdíjasok a palackok, nem is téma már az ügy, az elmaradottabb országokban, és első sorban Kelet-Európában kezdtek ezzel most foglalkozni.
Balogh Levente mindemellett elmondta, hogy a magyar kormánnyal is vannak egyeztetések arról, hogy a vonatkozó törvényt megfelelő módon ki lehessen dolgozni, és itthon is betétdíjasok legyenek a PET-palackok; hozzátéve még, hogy így a probléma egy csapásra megoldható, kevesebb lesz a szemét. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Zöld minimum javaslatcsomagot dolgozott ki az ÉVOSZ
Az ÉVOSZ Fenntarthatósági Tagozata „Zöld minimum” néven jegyzett javaslatcsomagot dolgozott…
Tovább olvasom >A Ferrero alapanyagainak már 90%-a visszakövethető
Jelentős előrelépésről számolt be a Ferrero Csoport 16. Fenntarthatósági jelentésében…
Tovább olvasom >A magyar fogyasztók továbbra is árérzékenyek, de egyre fontosabb a környezetvédelem
A PENNY évek óta következetesen vezet be olyan fenntartható megoldásokat,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Revolut: helyi fiók és magyar vezető a láthatáron
A Revolut a „nagyon közeli jövőben” magyarországi fióktelep nyitását és…
Tovább olvasom >Egy self-made sztár kedvence – Ilyen lesz Dzsúdló Mekis menüje
A McDonald’s a hírességek kedvenc Mekis rendeléseit felsorakoztató kampányának legújabb…
Tovább olvasom >