Beszerzési társulásoké az olasz piac 95 százaléka
A francia, német és brit élelmiszerpiac után az olasz a negyedik legnagyobb Európában. A londoni IGD kutatóintézet sajtófőnöke, Paul Griffin tájékoztatása szerint 149,5 milliárd eurót ért el az olasz élelmiszer-kiskereskedelem forgalma 2005-ben.Az öt legnagyobb lánc együttes piaci részesedése 23 százalék. Sorrendjük, a forgalom nagysága szerint: 1. Coop Italia. 2. Conad. 3. Carrefour. 4. Auchan. 5. Esselunga.
A Magyarországon is jelen lévő vállalatok közül Olaszországban a Spar 6., Metro 8., Rewe (a Penny Market tulajdonosa) 9., míg a Lidl & Schwarz 10.
– A kis boltok száma csökken, mert egyre inkább terjeszkednek a szuper- és hipermarketek, ezáltal gyorsul a piac konszolidációja – állapítja meg Paul Griffin. – A hipermarketek egyre sikeresebbek, bár a lakosság számához képest kevesebb működik belőlük, mint az EU többi tagországában. Így megmaradnak lehetőségeik a növekedésre.
A nagy láncok olasz vagy külföldi tulajdonban vannak. A nemzetközi cégek általában olasz cégekkel kötött partneri kapcsolat vagy felvásárlás révén léptek be a piaca.
Olasz sajátosság a beszerzési társulások erőssége. A hat legnagyobb társulás átfogja a piac 95 százalékát. A hét legnagyobb láncból hat tagja valamelyik társulásnak.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
„Falatnyi történetek: Mesék maradék nélkül” – meseíró pályázatot hirdetett a Nébih
Első alkalommal hirdette meg országos meseíró pályázatát a Nemzeti Élelmiszerlánc-…
Tovább olvasom >AM: a térséget érintő válságok leküzdésében is óriási szerepe van a FAO-na
Nagy szerep hárul a nemzetközi szervezetekre az Európát és Közép-Ázsiát…
Tovább olvasom >A FAO európai és közép-ázsiai tagországainak informális konzultációja Magyarországon
Nagy szerep hárul a nemzetközi szervezetekre az Európát és Közép-Ázsiát…
Tovább olvasom >