Beszerzési központból kereskedő- céggé válik a Reál Hungária
Saját kezébe veszi a Reál Hungária a kereskedés teljes folyamatát, ez vezetett az Arzenállal való szakításhoz – tudtuk meg Kujbus Tibor cégvezetőtől. Az év elején nyíló két új raktárházuk egyben egy informatikai fejlesztés kiindulópontjául is szolgál.
Milyen év volt 2011 a Reál Hungária életében?
– Stabil. Bár végleges adataink még nincsenek, de számaink a bázisérték körül alakultak. Az év krónikájához hozzátartozik, hogy az év végén egyik tulajdonosunk, az Arzenál mindkét cégével kivált, és önállósodott. Ez egy régebb óta húzódó folyamat lezárása volt. Sajnos, a két fél jövőre vonatkozó stratégiája nem egyezett, ezért döntöttünk – korrekt elszámolás után – az elválás mellett.Miért, mi az Önök
stratégiája?
– A Reál eddig beszerzési központként működött tagjai számára. Azonban azt szeretnénk, ha a jövőben tényleges kereskedőcég válna belőle, ezért fokozatosan saját kézbe vesszük a raktározást és az áruellátást. Az Arzenál továbbra is hisz a nagykereskedelem szükségességében és jogosultságában. Ez ellentéteket szült a tulajdonosi körön belül, ezért döntöttünk úgy, hogy minden fél a jövőben a saját útját járja.
92831.jpg
92855.jpg
Hogyan oldják meg az áruellátást?
– Saját raktárházakat alakítunk ki. Az egyik januárban nyílik, Budapesten, a Kondorosi úton, 4-500 millió forintos árukészlettel, és bízunk benne, hogy év végére eléri a havi egymilliárd forintos forgalmat. A 6500 négyzetméteres raktárhelyiségen kívül itt lesznek az irodáink is, további 1000 négyzetméteren. A másik, 4200 négyzetméteres raktárházunk Pécsen nyit, február elején. A két raktárunkban mintegy 100 embernek tudunk munkát biztosítani.
A boltjainkkal idáig csak közvetve voltunk kapcsolatban, ez most 4-5 megyényi területen megváltozik. Azzal, hogy egy lépcsőt gyakorlatilag kiiktatunk az ellátási láncból, azt reméljük, sokkal jobb lesz az információáramlás, pontosabb és direktebb visszajelzéseket kapunk a boltokból. Ez a koncepció egyébként csak a Közép-Magyarországot felügyelő Reál Hungáriánál új, a tulajdonosi kör többi tagvállalatánál, Győrben, Debrecenben, Nyíregyházán és Békéscsabán már működik. Versenytársainkhoz hasonlóan mi is szeretnénk lerövidíteni a döntési folyamatokat, és összevonni a kompetenciákat cégen belül, még ha ez egyes láncszemek kiiktatásával is jár. Nyolc céggel indultunk, most négy tulajdonosa van a Reálnak.
Az ellátási lánc fejlesztése, az információáramlás javítása informatikai fejlesztéseket feltételez.
– Két új raktárházunk jó kiindulási alapot jelent egy egységes informatikai platform bevezetésére. Már korábban eldöntöttük, hogy raktárházainkat ily módon szeretnénk összefűzni. Ez egyelőre a bolti szintig nem gyűrűzik le, de beszerzőink munkáját így is nagyban megkönnyíti. A bolti fejlesztések legnagyobb akadálya, hogy, mint általában a franchise-hálózatokban, tagjaink informatikai fejlettsége eléggé különböző. Mindenesetre év végéig szeretnénk megvalósítani, hogy a régióinkat összefűzve a nagykereskedelem közös adatbázisra épülve folyjon. Ez a 100 millió forint nagyságrendű beruházás szükséges profitabilitási mutatóink megőrzéséhez, hiszen az élesedő versenyben a multik erőfölényével nehéz versenyre kelni. Az informatika lehet az egyik olyan terület, ahol a hazai beszerzési láncok is javítani tudják eredményeiket a rájuk szabott vállalatirányítási megoldások alkalmazásával.
Ön tehát azt várja, hogy a hazai láncok egyre inkább felzárkóznak a multinacionális kiskereskedelmi cégek mellé?
– A hazai kereskedelem figyelemre méltó túlélőképességről tett tanúbizonyságot az elmúlt 20 évben, és ez optimizmussal tölt el engem a jövőt illetően is. Különösen örvendetes, hogy ahelyett, hogy jó magyar szokás szerint egymás fejét próbálnánk a víz alá nyomni, inkább lehetőséget keresünk az együttműködésre. Mi például a Cooppal közösen vásárolunk energiát.
A kisebb méretű ReálPONT és a nagyobb Reál Élelmiszer mellett 2011-ben megjelent az első néhány Reál Prémium üzlet is. Milyen szerepet szánnak ennek a bolttípusnak a közeljövőben?
– Ezzel nyitni szeretnénk a szupermarket csatorna irányába, de egyelőre inkább kísérleti jelleggel. Azt tapasztaljuk ugyanis, hogy az elmúlt pár évben újra az ár lett a szinte kizárólagos tényező a vásárlási döntésekben, a súlyosbodó megélhetési problémák hatására. Nekünk is inkább erre a területre kell koncentrálnunk erőforrásainkat.
Sz. L.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >