Beszállítónak és kereskedőnek egyaránt jól jön a faktoring
Kis- és középvállalkozások finanszírozási problémáinak kezelésére kínál új szolgáltatásokat a Budapest Bank, melynek tavalyi faktoring tevékenysége meghaladta a 15 milliárd forintot. Az ügyfelek között számos élelmiszeripari cég volt.
Boldis Zoltán, a Budapest Bank (GE Money Bank) vállalati üzletág termékfejlesztési vezetője szerint idén valószínűleg tovább romlik a magyar vállalatok likviditási helyzete, elsősorban a kereskedelemben, az élelmiszeriparban és az építőiparban. Ezeket az ágazatokat kifejezetten hátrányosan érinthetik a megszorító intézkedések. A lakossági adóterhek és az infláció növekedése miatt csökkenhet a kereslet, ami az érintett vállalkozásoknál forgalom- és nyereségcsökkenéssel jár, ez pedig az általános fizetőképességromlásához vezethet. A kockázatok mérséklésére a Budapest Bank teljes körő banki szolgáltatást nyújt.
A bank szakemberei elsődleges pénzügyi tanácsadóként segítik élénkíteni üzletmenetet, feltárni az értékesítési lehetőségeket, növelni a nyereséget. 2005 második felétől már faktoring szolgáltatást is nyújtanak. Eddig mintegy száz, élelmiszer- és iparcikk-nagykereskedelmi, gépipari és mélyépítő vállalkozás vette igénybe, a tavalyi forgalom meghaladta a tizenötmilliárd forintot.
Az általános fizetőképesség és-készség várható romlása a közép- és nagyvállalatokat is arra ösztönzi, hogy még jobban igyekezzenek csökkenteni veszteségeiket. Ehhez kiváló eszköz a vevőhitel-biztosítás. A Budapest Bank által kínált, úgynevezett visszkereset nélküli biztosított faktoring szolgáltatással a bank átvállalja az ügyfél partnereinek fizetésikockázatát, így azt kiszámíthatóbban és kiegyensúlyozottabban lehet kezelni.
A banki szakember úgy véli, 2007-ben megnő az igény a pályázati előfinanszírozásokra és a hozzá kapcsolódó kamattámogatásra, amelyet a Lánchíd program keretében már most is több ügyfelük igénybe vesz.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kezdő vállalkozóknak indít díjmentes képzést a Kamara
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) a területi kamarák közreműködésével…
Tovább olvasom >Sallai Rolanddal mutatja be saját márkás kínálatát a SPAR
A SPAR Magyarország országos kampányt indít Sallai Rolanddal, a magyar…
Tovább olvasom >Újabb fénykorát éli a magyarok által kedvel Szobi
A Szobi márkanév, valamint az ahhoz kapcsolódó termékek magyarok millióinak…
Tovább olvasom >