Beszállítói felügyeletének szigorítását ígérte Kínában a KFC
Zéró toleranciát hirdetett és a korábbi hibáinak kijavítását ígérte a KFC Kínában, miután eladásai kétszámjegyű zuhanásba kezdtek a decemberi antibiotikumos csirkebotránya után.
A vállalat alapanyagai minőségének rendszeres ellenőrzését és beszállítói felügyeletének szigorítását ígérte sajtótájékoztatóján, a reformok részeként már több mint ezer kisebb beszállítójával bontotta fel a szerződését.
„Mostantól fogva zéró toleranciát hirdetünk az élelmiszerbiztonságot illetően, s az előírások ellen vétő beszállítóktól rögtön megválunk” – fogalmazott Sam Sun, a KFC anyacégének, a Yum Brands kínai ágának vezérigazgatója.
Az országban korábban rendkívüli népszerűségnek örvendő vállalatot tavaly év végén vádolta meg a kínai központi televízió azzal, hogy beszállítóinak elégtelen ellenőrzése miatt az éttermeibe kerülő csirkehús a megengedettnél több antibiotikumot, illetve más vegyi anyagot tartalmaz. A riportot követően az ügyben vizsgálat kezdődött, amelynek kezdeti megállapításai a KFC mulasztását bizonyították, a cég január közepén kért bocsánatot fogyasztóitól.
A botrány hatására a Yum kínai eladásai a tavalyi negyedik negyedévben – három év után először mínuszt mutatva – 6 százalékkal estek vissza, januárban már 37 százalék volt ez az arány, a KFC éttermek eladásai 41 százalékkal mutattak kevesebbet, mint egy évvel korábban. A kínai piac azért kulcsfontosságú a KFC-n kívül a Pizza Hutot birtokló, az országban összesen 5 300 üzletet magáénak tudó Yum számára, mert teljes éves bevételeinek 44 százaléka innen származik.
A vállalat az első negyedévben bevételének és profitjának is 25 százalékos visszaesésére számít, egész évben – elsősorban a botrány hatására – részvényenkénti bevételének egyszámjegyű csökkenésére számít. A vállalat nyeresége szintén csökkenni fog idén, szemben a korábbi, 10 százalékra becsült növekedési előrejelzésekkel. A nehézségek ellenére sem adja fel azonban korábbi terveit a cég, amely az idő gyógyító erejében bízik, s ahogy azt januárban megerősítette, idén 700 új étterem nyitását tervezi Kína-szerte.
(MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Rangos díjakkal ismerték el a SPAR kevesebb műanyagot igénylő, innovatív csomagolási megoldását
Két rangos díjjal tüntették ki a SPAR Magyarország innovatív csomagolástechnológiáját.…
Tovább olvasom >Az Alibaba 50 milliárd eurót fektet mesterséges intelligenciába és felhőtechnológiába
Az Alibaba kínai technológiai óriáscég jelentős beruházást jelentett be a…
Tovább olvasom >A cégek közel fele emeli a cafeteria összegét a fizikai dolgozók körében idén
2025-ben jelentős változások történtek a béren kívüli juttatások terén Magyarországon:…
Tovább olvasom >