Bespájzolnak a karácsonyi italokból a brit kereskedők

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2019. 09. 20. 11:03

Az idén a szokásosnál korábban kezdték meg a karácsonyra szánt alkoholos italok készleteinek feltöltését a brit kereskedők, tekintettel arra, hogy még mindig sok a bizonytalanság akörül, elhagyja-e október 31-én az Egyesült Királyság az EU-t, és ha igen, rendezett vagy rendezetlen formában – olvasható az origo-n.

 

A Guardian azt írja, az importáló cégek több mint ötöde a szokásosnál korábban látott neki a karácsonykor ugrásszerűen megemelkedő kiskereskedelmi forgalomra való felkészülésnek, magyarul a raktárkészletek feltöltésének. A Cips nevű, az áruforgalom elemzésével foglalkozó brit intézet kutatása szerint a vállalatok nem várják ki a szokásos novemberi időszakot a beszerzésekkel, hanem már most rengeteget vásárolnak az EU-s partnerektől.

A Cips egyik közgazdásza elmondta, hogy az alkohol nagykereskedők főként az EU területéről származó borokat vásárolják nagy tételben, tartva attól, hogy a brit kilépés esetén a font sterling jelentősen veszíthet euróval szembeni értékéből.

De nagy forgalmat bonyolítanak a pezsgők, sörök, röviditalok beszállítói is. Nagy-Britannia az egyik legnagyobb európai pezsgőfelvásárló ország, főleg Franciaországból szerzi be az árut.

Évente 26 millió palackot vásárolnak, ami 4,9 milliárd eurós éves forgalmat jelent a francia pezsgőgyártásnak. Az egyik francia szakmai szövetség megerősítette a brit jelentéseket a pezsgőforgalom növekedéséről.

Egy kommentár megjegyzi: lassan annyi bor és pezsgő halmozódik fel a brit raktárakban, ami alapján kijelenthető, egészen biztosan nem lesz „pezsgő-krízis” idén karácsonykor illetve az év végén. A készletek már most akkorák, hogy – egyes becslések szerint – nagyjából egy évig képesek kielégíteni a brit keresletet.

A felhalmozás mögött egyértelműen a rendezetlen brexit miatti félelem áll. A zsúfolt és a kereskedelem szempontjából legfontosabbnak számító karácsonyi időszakban a vállalatok nem engedhetik meg maguknak az ellátási gondokat, valamint a szállítások akadozását azért, mert például a La Manche-csatornán áthaladó teherjárművek nagy többségét még fel sem készítettek az új francia vámrendszernek való megfelelésre. (origo)

Kapcsolódó cikkeink