Beruházni tervez a Shein az Egyesült Királyságban
A Reuters szerint a Shein a következő öt évben 211 millió font (250 millió euró) kíván beruházni az Egyesült Királyságban és Európában egy „körforgásos alap” indításával.
A fast fashion óriásvállalat 42 millió fontot (50 millió eurót) különített el „a kutatás-fejlesztésbe, illetve európai vagy brit kísérleti termelőüzemekbe való potenciális beruházásokra”, valamint olyan kezdeményezésekre, amelyek segítenek a régióban működő kiskereskedőknek és tervezőknek több fogyasztót elérni a piactéren keresztül.
A kiskereskedő bejelentette, hogy egy 169 millió fontos (200 millió eurós) „körforgásos alapot” indít állítása szerint a divathulladék kezelésére, miközben a márka továbbra is várja a londoni tőzsdei bevezetés jóváhagyását.
A Financial Timesnak nyilatkozva Donald Tang ügyvezető elnök elmondta, hogy a pénzt „a lehető leghamarabb” startupokba, illetve már működő brit és európai vállalatokba tervezik injektálni.
A sokak által aggályosnak tartott fenntarthatósági gyakorlatot folytató fast-fashion kereskedő befektetési célpontjai között lehetnek olyan korai fázisban lévő vállalkozások, amelyek újrahasznosított anyagokkal dolgoznak, vagy olyan régebbi vállalkozások, amelyek új vagy újonnan megjelenő anyagokat használnak a környezetbarátabbá válás érdekében.
A brit Retail Gazette azon kérdésére, hogy a körforgásos alap a Shein ellátási láncával kapcsolatos aggodalmakra válaszul jött-e létre, az ügyvezető azt mondta, hogy ez „a már egy ideje tett erőfeszítések és járt út folytatása”.
Tang hangsúlyozta, hogy a divathulladék nem olyan probléma, amelyet „egyenként” meg lehetne oldani, és hogy a téma nem „pusztán a pénzről szól”.
Felszólított másokat is, köztük befektetőket, kereskedőket és politikai döntéshozókat, hogy csatlakozzanak a körforgásos kezdeményezéshez, mondván, hogy „a probléma túl nagy, megoldásához közös erőfeszítésekre van szükség”.
Kapcsolódó cikkeink
Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >Tesco kampány az egészségesebb táplálkozásért – ingyen gyümölcs gyerekeknek
Új kampányt indított a Tesco az Egyesült Királyságban a gyümölcs-…
Tovább olvasom >A Deliveroo Expresszel társul a brit Co-op
A brit Co-op kiskereskedelmi lánc új szintre emeli online szolgáltatásait:…
Tovább olvasom >További cikkeink
Eurostat: 2%-kal bővült az európai jégkrémgyártás 2024-ben
Az Eurostat friss adatai szerint 2024-ben az Európai Unióban 2%-kal,…
Tovább olvasom >Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >MBH-elemzés: A vártnál jobb GDP adatokat közölt a KSH
2025 második negyedévében a KSH által közzétett GDP adatok az…
Tovább olvasom >