Beruházni tervez a Shein az Egyesült Királyságban
A Reuters szerint a Shein a következő öt évben 211 millió font (250 millió euró) kíván beruházni az Egyesült Királyságban és Európában egy „körforgásos alap” indításával.
A fast fashion óriásvállalat 42 millió fontot (50 millió eurót) különített el „a kutatás-fejlesztésbe, illetve európai vagy brit kísérleti termelőüzemekbe való potenciális beruházásokra”, valamint olyan kezdeményezésekre, amelyek segítenek a régióban működő kiskereskedőknek és tervezőknek több fogyasztót elérni a piactéren keresztül.
A kiskereskedő bejelentette, hogy egy 169 millió fontos (200 millió eurós) „körforgásos alapot” indít állítása szerint a divathulladék kezelésére, miközben a márka továbbra is várja a londoni tőzsdei bevezetés jóváhagyását.
A Financial Timesnak nyilatkozva Donald Tang ügyvezető elnök elmondta, hogy a pénzt „a lehető leghamarabb” startupokba, illetve már működő brit és európai vállalatokba tervezik injektálni.
A sokak által aggályosnak tartott fenntarthatósági gyakorlatot folytató fast-fashion kereskedő befektetési célpontjai között lehetnek olyan korai fázisban lévő vállalkozások, amelyek újrahasznosított anyagokkal dolgoznak, vagy olyan régebbi vállalkozások, amelyek új vagy újonnan megjelenő anyagokat használnak a környezetbarátabbá válás érdekében.
A brit Retail Gazette azon kérdésére, hogy a körforgásos alap a Shein ellátási láncával kapcsolatos aggodalmakra válaszul jött-e létre, az ügyvezető azt mondta, hogy ez „a már egy ideje tett erőfeszítések és járt út folytatása”.
Tang hangsúlyozta, hogy a divathulladék nem olyan probléma, amelyet „egyenként” meg lehetne oldani, és hogy a téma nem „pusztán a pénzről szól”.
Felszólított másokat is, köztük befektetőket, kereskedőket és politikai döntéshozókat, hogy csatlakozzanak a körforgásos kezdeményezéshez, mondván, hogy „a probléma túl nagy, megoldásához közös erőfeszítésekre van szükség”.
Kapcsolódó cikkeink
Csökkenti a borcsomagolás mennyiségét az Aldi az Egyesült Királyságban
Az Aldi brit leányvállalata 2024 végéig megszünteti a saját márkás,…
Tovább olvasom >Belép a kombucha piacra a Lipton
Új, kombucha termékcsaládot dobott piacra a Carlsberg Britvic Lipton márkája…
Tovább olvasom >Prés alatt a gyümölcslépiac
A gyümölcslépiac dinamikusan változó szegmense az FMCG szektornak, ahol a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >Online is megugrott az élelmiszer-vásárlás karácsony előtt
A karácsonyi készülődés határozta meg a Kifli.hu online szupermarket forgalmát…
Tovább olvasom >