Beruházni tervez a Shein az Egyesült Királyságban
A Reuters szerint a Shein a következő öt évben 211 millió font (250 millió euró) kíván beruházni az Egyesült Királyságban és Európában egy „körforgásos alap” indításával.
A fast fashion óriásvállalat 42 millió fontot (50 millió eurót) különített el „a kutatás-fejlesztésbe, illetve európai vagy brit kísérleti termelőüzemekbe való potenciális beruházásokra”, valamint olyan kezdeményezésekre, amelyek segítenek a régióban működő kiskereskedőknek és tervezőknek több fogyasztót elérni a piactéren keresztül.
A kiskereskedő bejelentette, hogy egy 169 millió fontos (200 millió eurós) „körforgásos alapot” indít állítása szerint a divathulladék kezelésére, miközben a márka továbbra is várja a londoni tőzsdei bevezetés jóváhagyását.
A Financial Timesnak nyilatkozva Donald Tang ügyvezető elnök elmondta, hogy a pénzt „a lehető leghamarabb” startupokba, illetve már működő brit és európai vállalatokba tervezik injektálni.
A sokak által aggályosnak tartott fenntarthatósági gyakorlatot folytató fast-fashion kereskedő befektetési célpontjai között lehetnek olyan korai fázisban lévő vállalkozások, amelyek újrahasznosított anyagokkal dolgoznak, vagy olyan régebbi vállalkozások, amelyek új vagy újonnan megjelenő anyagokat használnak a környezetbarátabbá válás érdekében.
A brit Retail Gazette azon kérdésére, hogy a körforgásos alap a Shein ellátási láncával kapcsolatos aggodalmakra válaszul jött-e létre, az ügyvezető azt mondta, hogy ez „a már egy ideje tett erőfeszítések és járt út folytatása”.
Tang hangsúlyozta, hogy a divathulladék nem olyan probléma, amelyet „egyenként” meg lehetne oldani, és hogy a téma nem „pusztán a pénzről szól”.
Felszólított másokat is, köztük befektetőket, kereskedőket és politikai döntéshozókat, hogy csatlakozzanak a körforgásos kezdeményezéshez, mondván, hogy „a probléma túl nagy, megoldásához közös erőfeszítésekre van szükség”.
Kapcsolódó cikkeink
A biztonság továbbra is a legfontosabb szempont a magyar fogyasztók 83%-ának az online vásárlás során
A biztonság továbbra is a legfontosabb szempont a magyar fogyasztók…
Tovább olvasom >Prioritást élvez az AI a brit kiskereskedők technológiai fejlesztéseiben
A brit kiskereskedők kétharmada (67%) a mesterséges intelligenciát (MI) helyezi…
Tovább olvasom >„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >További cikkeink
PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >Krízistérkép 2024: Jelentősen nőtt az elhúzódó válságok száma
450 válsághelyzetet regisztrált és elemzett kommunikációs szempontok szerint az MPRSZ…
Tovább olvasom >A magyarok adnak a leggyakrabban online borravalót az ételfutároknak
Továbbra is népszerű a magyarok körében a borravaló adása, ami…
Tovább olvasom >