Beruházásokkal tekint előre a METRO

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 04. 19. 14:40

Kihívásként tekint a jelenlegi, kifejezetten nehéz helyzetre a METRO Kereskedelmi Kft., amely elkötelezett a magyar piac mellett, és innovatív megoldásokkal kívánja megfordítani a negatív trendet. Ennek az új szemléletnek első nyilvánvaló jele a tavaly ősszel megnyitott METRO Vevőakadémia, amellyel a nagykereskedelmi társaság vendéglátós és kiskereskedelmi partnerek versenyképességét igyekszik know-how-átadással javítani.

A METRO 2010-ben is a lehetőségeket kereste, éppen ezért került sor a vállalat életében jelentős korszerűsítésekre és beruházásokra. Tavaly befektetéseinek értéke a magyar piacon meghaladta az 1 milliárd forintot.

Még közvetlenebb kapcsolatban a partnerekkel

A METRO Kereskedelmi Kft. 2010-ben bővítette termékportfólióját, megújította honlapját, valamint úgy döntött, hogy az online kommunikációs felületeken valós időben igyekszik reagálni a vásárlói igényekre: az online chates ügyfélszolgálat mellett az innovatív online hirdetések is a tavalyi újítások közé tartoznak. A METRO összes, szám szerint 13 áruházában elindult a kiszállítási szolgáltatás, amelyhez a nagykereskedelmi lánc kiépítette a megfelelő kiszállítási központokat is. Továbbá 2010 októberében megnyitotta kapuit a METRO Vevőakadémia is, amely széles körben nyújt elméleti és gyakorlati szakmai ismereteket a szakma képviselőinek, ezzel is hozzájárulva a magyar gasztronómia, a vendéglátás és a kereskedelem minőségi javulásához.

Képzett alkalmazottakkal

A METRO eredményeinek egyik kulcsa a szakmailag jól képzett, magukra és munkájukra igényes alkalmazottak kiválasztása, megtartása és továbbképzése volt 2010-ben is. A tavalyi év végén a METRO aktív dolgozói létszáma 2662 főt tett ki, akik közül 1400-an részt vettek a METRO-dolgozók számára indított képzéseken, összesen húsz különféle kurzuson. A 2010-ben is folytatódó METRO gyakornoki program keretében a vállalat támogatta a felsőoktatási intézményben tanuló hallgatók gyakorlati tapasztalatszerzését, szakmai fejlődését. A programban részt vevő hallgatók továbbra is lehetőséget kapnak szakmai jellegű munkák elvégzésére, mini projektekben való részvételre, ezáltal megismerhetik a METRO szervezeti működését és folyamatait.

Egy élhetőbb társadalomért

A társadalmi felelősségvállalás 2010-ben is szerves részét képezte a vállalat üzletpolitikájának: a METRO az általa forgalmazott környezetbarát bevásárlótáskák árából darabonként 5 forintot ajánlott fel a Magyar Természetvédő Egyesületnek. Minden METRO nagykereskedésben szelektíven gyűjtik a hulladékot, és minden csomagolóanyagot újrahasznosítanak. Ezeknek a környezetvédelmi intézkedéseknek köszönhetően 2010-ben 6 százalékkal csökkent a kommunális hulladék mennyisége, és 62 százalékra növelték a hulladékok szelektálási arányát.

2010-ben a METRO stratégiai együttműködés alapján segítette a Magyar Élelmiszerbank Egyesületet és annak jótékonysági tevékenységét a szervezet számára eljuttatatott természetbeni adományokkal, illetve a karácsonyi időszak előtti áruházi adománygyűjtési akcióval, amely során 150 tonna élelmiszer gyűlt össze a rászorulók számára 2010 karácsonyáig. 2010-ben a Gyermekélelmezési Alapítvánnyal együttműködve megvalósult egy ötállomásos road show. A METRO mind pénzbeli, mind természetbeni adományokkal támogatta a természeti katasztrófák sújtotta településeket Észak-Magyarországon, valamint a vörösiszap-katasztrófában hatalmas kárt szenvedett Kolontárt. A karitatív adományok értéke 2010-ben meghaladta a több tíz millió forintot.

2011: fókuszban az árak

– Idén a saját márkák népszerűsítése mellett a helyi áruházak kommunikációjának erősítésére, megújult akciókra, és közvetlenül a professzionális partnereink helyzetének erősítésére törekszünk a versenyképességünk növelése és piaci pozíciónk 2011-es javítása érdekében – mondta Roland Ruffing, a METRO Kereskedelmi Kft. vezérigazgatója.

A METRO idén is nagy súlyt helyez arra, hogy növelje a magyar beszállítók által előállított magyar termékek arányát a kínálati portfóliójában. Saját és független kutatásokra alapozva alakítja ki üzleti stratégiáját, a hazai termékek, a frissesség és a választék mellett kiemelt fókusz 2011-ben is a vásárlók árérzékenysége. (x)

Roland Ruffing

vezérigazgató

METRO

Kapcsolódó cikkeink