Bernard Arnault megveszi a Christian Diort
Teljesen bekebelezi a Christian Dior luxusipari holdingot a francia LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton (LVMH). A Bernard Arnault multimilliárdos és családja irányítása alatt álló LVMH 12,1 milliárd eurót is hajlandó fizetni a Dior még nem náluk lévő 26 százalékos részvénypakettjéért – derül ki a cég sajtóközleményéből – írja a Világgazdaság Online.
Ezenfelül további 6,5 milliárd eurót adnak a Dior Couture-ért, az anyacéghez laza szálakkal kötődő divatruházati üzletágért. Az LVMH-nak a divatcégben már eddig is többségi részesedése volt.
A luxusipar globális piacvezetőjének tartott LVMH-nak a tranzakciókkal az a célja, hogy tisztázza az eddig kusza tulajdoni viszonyokat, átláthatóvá tegye a működést, bővítse divatruházati és bőráru-portfólióját, és a teljes integrációval növelje profittermelő képességét – jelezte Bernard Arnault, aki rokonaival közösen 47 százalékot birtokol az LVMH-ban.
Egy Dior-részvényért 172 eurót és 0,192 darab Hermes-részvényt kínál az LVMH, ami a hétfői záróárakkal számolva 260 eurós ajánlatot jelent, 15 százalékkal magasabbat, mint amennyibe a Dior került a nap végén. A Dior részvényesei élhetnek a fenti ajánlattal, vagy kikérhetik a vételárat Hermes-részvényben, vagy készpénzben. Az LVMH még 2014-ben tárazott be a Hermes részvényeiből, de ellenséges felvásárlási kísérlete végül kudarcba fulladt – írta a Reuters.
Az LVMH-nál biztosra veszik ajánlatuk sikerét, s az ügylet zárását a második fél évre teszik, mivel versenyjogi aggályok aligha merülhetnek fel. Arnault-ék az egy részvényre eső profit várható meredek emelkedését jelezték előre az ügylet kapcsán, s erre a tőzsde is pozitívan reagált: az LVMH árfolyama a párizsi nyitás után 7 euróval 222 euróra drágulva, azaz 3,3 százalékos plusszal ünnepelte meg a bejelentést.
Ugyanakkor a cserealapként felkínált Hermes árfolyama a rivális megerősödése miatt 3,8 százalékos zuhanás után 444 eurónál talált támaszra. A Dior kurzusa viszont 12 százalékos ugrással 255 euróig szaladt délelőtt, 45,6 milliárd euróra értékelve ezzel a luxuscéget. (vg.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Magyarország az ultra fast fashion élmezőnyében van
Az ultra fast fashion cégek egyre nagyobb mértékben uralják a…
Tovább olvasom >A fenntarthatóság netovábbja: narancshéjból készült ruhát is bemutatnak a Grow című kiállításon
Fenntartható anyagokból, például narancshéjból készült ruhákat is bemutatnak az amszterdami…
Tovább olvasom >Rossmann: Élénk színek és rafinált megoldások a főszerepben
Erős tusvonal és élénk színek a szemhéjon, ravasz kivágások és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >