Bemutatkozott a Sodexo Ösztönző Megoldások üzletága
Új területen kínálja szolgáltatásait a Sodexo. Ösztönző Megoldások üzletága az értékesítési csatornák, viszonteladók ösztönzésében, promóciós akciók nyereménypiramisainak tervezésében, vagy az üzleti ajándékozásban is képes segíteni. A promóciós piacon már tarolnak az utalványok. Az Ipsos reprezentatív kutatása szerint a 18-59 éves fogyasztók 2/3-a szerint kifejezetten vonzó az olyan promóció, ahol Sodexo utalvány a nyeremény.
A Sodexo 20 éven át dolgozói juttatásaival volt jelen a magyar munkavállalók mindennapjaiban, a cafeteria rendszer tavalyi újraszabályozása azonban drasztikusan szűkítette ezt a piacot. A vállalat ezért újragondolta stratégiáját, s tavaly létrehozta Ösztönző Megoldások üzletágát. Az új üzletág az értékesítési, üzleti tevékenység ösztönzésében nyújt támogatást a viszonteladói jutalmazási formáktól a fogyasztói nyereményjátékokig. Az üzletág bemutatkozó rendezvényén a nyereményjátékok hazai trendjeit vázolták fel, hogy megvilágítsák a tevékenységüket életre hívó üzleti belátásokat.
Változó vágyaink: elérhetőbb és személyre szabható nyeremények felé
Az Ösztönző Megoldások szakértői először a webnyeremeny.hu adatbázisára támaszkodva vázoltak fel alapvető összefüggéseket. A jelentős mennyiségű nyereményjáték adatait archiváló weboldal tanúsága szerint a legtöbbször felajánlott nyeremények közötti erősorrend jellegzetesen változott meg az elmúlt évtizedben. A 2002/3-as időszakban az első három helyen a műszaki cikkek, külföldi utazások, és autók szerepeltek. 2007/8-ig lezajlott egy erőteljes átrendeződés, ekkor már az utalványok voltak a leggyakoribb nyeremények, a műszaki cikkek és utazások pedig a második és harmadik helyre csúsztak. 2012/13-ban az utalványok és műszaki cikkek továbbra is őrzik vezető pozícióikat, de harmadik helyen megjelent a pénznyeremény is. Érdekesség, hogy az autó mint nyeremény jelenléte már 2007/08-ra a korábbi gyakoriság felére esett vissza, ez az érték 2012/13-ra pedig még tovább csökkent. Mára az egykor kedvelt külföldi utak („álomnyaralások”) is teljesen lekerültek a dobogóról, miután desztinációik az egzotikus színterekről olyan közeli, akár szomszédos országokra tevődtek át, amelyek praktikusan, alacsony járulékos költségekkel érhetők el.
Sodexo Bónusz utalvány: a nyereményjátékok jokere
Az öt éve áttörő „mono” utalványok első hullámát hamar a több helyen felhasználhatóké követte, mint a Sodexo-é vagy az egy-egy bevásárlóközpontban tetszőlegesen felhasználható szelvényeké. Tíz éve még jellemzően egy nagyobb értékű utalvány volt a főnyeremény, mára a piramis laposabbá, „demokratikusabbá” vált, a több kisebb értékű nyeremény lett általános.
Az Ipsos reprezentatív mintán, a 18-59 éves korosztályban célzottan is megvizsgálta a nyereményként felajánlott utalványok szerepét. A kutatásból kiderült, hogy ma a nyereményjátékok a társadalom jelentős részét mozgatják meg: a megkérdezettek 53%-a részt vett az elmúlt 6 hónapban nyereményjátékkal egybekötött vásárlói promócióban. Az utalvány a készpénz után egyértelműen a második legvonzóbb nyeremény, elérhetőségét is tekintve a legszimpatikusabb opció. Vonzereje szorosan összefügg egyrészt a minél szabadabb felhasználhatóság igényével, másrészt a jelen gazdasági helyzettel, sokaknak a mindennapi megélhetést támogató utalványok jelentik az ideális nyereményt.
Az Ipsos kutatása szerint a fogyasztók 2/3-a szerint kifejezetten vonzó az olyan promóció, ahol Sodexo utalvány a nyeremény.
Ösztönzőleg: kreatívan és hatékonyan
A Sodexo Ösztönző Megoldások üzletága már az első eredményekről is beszámolhatott. A rendezvényen bemutattak ötletes hazai példákat, ahol az utalványok egy promóciós program nyereménypiramisában kaptak szerepet. A Sodexo a rendezvényen átadta a Kreatív magazinnal közös pályázatának díját is. A pályázó ügynökségek a cég BÓNUSZ utalványát építették be, és jelenítették meg kreatívan az ügyfeleik számára kidolgozott promóciós akciókban. A győztes a HPS ügynökség munkája lett, melyben az utalvány kommunikációja ügyesen hangsúlyozza annak legfőbb termékelőnyeit, a sokoldalú felhasználhatóságát, és a könnyű elkölthetőséget,.
Az utalványok mellett bemutatták a Sodexo web-alapú szolgáltatását, a Sodexo Bónusz Programokat is, amely az ösztönző program tervezésétől a nyeremények logisztikai feladatain keresztül az elemzésig átfogó megoldást kínál elsősorban a viszonteladói értékesítés ösztönzésére.
A sikeres példák nyomán Dezse Boglárka, a Sodexo Motivációs Rendszerek marketing igazgatója elmondta: „Nincs ma olyan üzleti döntéshozó, akinek az értékesítési stratégia megvalósításakor, vagy egy fogyasztói márka építése közben ne kellene az ösztönzés új útjait keresnie. Bízunk benne, hogy új üzletágunk, a Sodexo Ösztönző Megoldások értékes megoldásokkal segíthet ebben a gazdaságilag szorító helyzetben. Partnereink támogatásunkkal képesek lesznek fogyasztói, vagy viszonteladói szempontból vonzó és változatos programokat létrehozni.”
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >