Bemutatkozott a Sodexo Ösztönző Megoldások üzletága
Új területen kínálja szolgáltatásait a Sodexo. Ösztönző Megoldások üzletága az értékesítési csatornák, viszonteladók ösztönzésében, promóciós akciók nyereménypiramisainak tervezésében, vagy az üzleti ajándékozásban is képes segíteni. A promóciós piacon már tarolnak az utalványok. Az Ipsos reprezentatív kutatása szerint a 18-59 éves fogyasztók 2/3-a szerint kifejezetten vonzó az olyan promóció, ahol Sodexo utalvány a nyeremény.
A Sodexo 20 éven át dolgozói juttatásaival volt jelen a magyar munkavállalók mindennapjaiban, a cafeteria rendszer tavalyi újraszabályozása azonban drasztikusan szűkítette ezt a piacot. A vállalat ezért újragondolta stratégiáját, s tavaly létrehozta Ösztönző Megoldások üzletágát. Az új üzletág az értékesítési, üzleti tevékenység ösztönzésében nyújt támogatást a viszonteladói jutalmazási formáktól a fogyasztói nyereményjátékokig. Az üzletág bemutatkozó rendezvényén a nyereményjátékok hazai trendjeit vázolták fel, hogy megvilágítsák a tevékenységüket életre hívó üzleti belátásokat.
Változó vágyaink: elérhetőbb és személyre szabható nyeremények felé
Az Ösztönző Megoldások szakértői először a webnyeremeny.hu adatbázisára támaszkodva vázoltak fel alapvető összefüggéseket. A jelentős mennyiségű nyereményjáték adatait archiváló weboldal tanúsága szerint a legtöbbször felajánlott nyeremények közötti erősorrend jellegzetesen változott meg az elmúlt évtizedben. A 2002/3-as időszakban az első három helyen a műszaki cikkek, külföldi utazások, és autók szerepeltek. 2007/8-ig lezajlott egy erőteljes átrendeződés, ekkor már az utalványok voltak a leggyakoribb nyeremények, a műszaki cikkek és utazások pedig a második és harmadik helyre csúsztak. 2012/13-ban az utalványok és műszaki cikkek továbbra is őrzik vezető pozícióikat, de harmadik helyen megjelent a pénznyeremény is. Érdekesség, hogy az autó mint nyeremény jelenléte már 2007/08-ra a korábbi gyakoriság felére esett vissza, ez az érték 2012/13-ra pedig még tovább csökkent. Mára az egykor kedvelt külföldi utak („álomnyaralások”) is teljesen lekerültek a dobogóról, miután desztinációik az egzotikus színterekről olyan közeli, akár szomszédos országokra tevődtek át, amelyek praktikusan, alacsony járulékos költségekkel érhetők el.
Sodexo Bónusz utalvány: a nyereményjátékok jokere
Az öt éve áttörő „mono” utalványok első hullámát hamar a több helyen felhasználhatóké követte, mint a Sodexo-é vagy az egy-egy bevásárlóközpontban tetszőlegesen felhasználható szelvényeké. Tíz éve még jellemzően egy nagyobb értékű utalvány volt a főnyeremény, mára a piramis laposabbá, „demokratikusabbá” vált, a több kisebb értékű nyeremény lett általános.
Az Ipsos reprezentatív mintán, a 18-59 éves korosztályban célzottan is megvizsgálta a nyereményként felajánlott utalványok szerepét. A kutatásból kiderült, hogy ma a nyereményjátékok a társadalom jelentős részét mozgatják meg: a megkérdezettek 53%-a részt vett az elmúlt 6 hónapban nyereményjátékkal egybekötött vásárlói promócióban. Az utalvány a készpénz után egyértelműen a második legvonzóbb nyeremény, elérhetőségét is tekintve a legszimpatikusabb opció. Vonzereje szorosan összefügg egyrészt a minél szabadabb felhasználhatóság igényével, másrészt a jelen gazdasági helyzettel, sokaknak a mindennapi megélhetést támogató utalványok jelentik az ideális nyereményt.
Az Ipsos kutatása szerint a fogyasztók 2/3-a szerint kifejezetten vonzó az olyan promóció, ahol Sodexo utalvány a nyeremény.
Ösztönzőleg: kreatívan és hatékonyan
A Sodexo Ösztönző Megoldások üzletága már az első eredményekről is beszámolhatott. A rendezvényen bemutattak ötletes hazai példákat, ahol az utalványok egy promóciós program nyereménypiramisában kaptak szerepet. A Sodexo a rendezvényen átadta a Kreatív magazinnal közös pályázatának díját is. A pályázó ügynökségek a cég BÓNUSZ utalványát építették be, és jelenítették meg kreatívan az ügyfeleik számára kidolgozott promóciós akciókban. A győztes a HPS ügynökség munkája lett, melyben az utalvány kommunikációja ügyesen hangsúlyozza annak legfőbb termékelőnyeit, a sokoldalú felhasználhatóságát, és a könnyű elkölthetőséget,.
Az utalványok mellett bemutatták a Sodexo web-alapú szolgáltatását, a Sodexo Bónusz Programokat is, amely az ösztönző program tervezésétől a nyeremények logisztikai feladatain keresztül az elemzésig átfogó megoldást kínál elsősorban a viszonteladói értékesítés ösztönzésére.
A sikeres példák nyomán Dezse Boglárka, a Sodexo Motivációs Rendszerek marketing igazgatója elmondta: „Nincs ma olyan üzleti döntéshozó, akinek az értékesítési stratégia megvalósításakor, vagy egy fogyasztói márka építése közben ne kellene az ösztönzés új útjait keresnie. Bízunk benne, hogy új üzletágunk, a Sodexo Ösztönző Megoldások értékes megoldásokkal segíthet ebben a gazdaságilag szorító helyzetben. Partnereink támogatásunkkal képesek lesznek fogyasztói, vagy viszonteladói szempontból vonzó és változatos programokat létrehozni.”
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >ÖRT-NMHH Minikonferencia: Merre tovább influenszer reklámozás?
Milyen szabályok vonatkoznak ma az influenszerekre? Hol húzódnak az etikai…
Tovább olvasom >Bővül az ALDI app: ezentúl kuponok is elérhetők
Újabb mérföldkőhöz érkezett az ALDI applikáció. A vásárlók mostantól bármely…
Tovább olvasom >