Bemutatkozott a Decathlon Magyarország első robot munkatársa
A vásárlók egyre nagyobb elvárásokat támasztanak az áruházakkal szemben: gyorsabban, kevesebb várakozással szeretnének hozzájutni az online rendelt termékekhez. Ezekhez az igényekhez alkalmazkodva indította el a Decathlon a Cleveron projektet, melynek eredményeképpen munkába állt a hihetetlen gyorsan dolgozó Cleveron 402-es robot a Decathlon Nyugati téri üzletében. A Cleveron 402 segítségével a vásárló 10 másodperc alatt átveheti csomagját, így még több időt spórolhat az online rendeléssel.
Gyorsabban dolgozik, mint az emberi munkaerő, mégsem veszi el a munkát hús-vér kollégáitól a Decathlon áruházakban dolgozó Cleveron 402 csomagkiadó robot. Miközben a gép végzi a monoton feladatokat, addig a korábban a csomagkiadásért felelős kollégáknak több idejük marad az üzlet látogatóival foglalkozni, így egyszerre válik gyorsabbá és egyszerűbbé a vásárlás.
A Cleveron 402 a vásárlók által leadott online rendeléseket kezeli, a csomagok érkezéséről pedig sms-ben értesíti a vevőket. Ha megjött az sms, a vásárló az üzletben beírja a robot érintőképernyőjén az üzenetben kapott kódot, amelynek alapján a gép kikeresi az adott rendelést a raktárból, és pár pillanat alatt kiadja a terméket. Így a vevő egyszerűen, munkatárs segítsége nélkül, mindössze 10 másodperc alatt tudja átvenni rendelését. A Cleveron nemcsak a vásárlási élményt javítja, de hasznos információkat gyűjt a Decathlon számára a csomagok méreteiről és az átlagos átvételi időkről is, ezzel hozzájárulva a folyamatok további fejlesztéséhez.
A 402-es mellett a Cleveron 301-es is bemutatkozott, ez a modell is a csomagkiadásért felelős. Működési elvét tekintve hasonlít a 402-eshez, ám igényli az emberi segítséget: egy munkatársnak kell behelyeznie az adott rekeszbe a rendelést, amely az sms-ben kapott kód bevitele után automatikusan kinyílik, és a vásárló kiveheti csomagját a 301-esből.
A Nyugati téri áruházon kívül a Corvin Plázában és a Budaörsön található üzletben is munkába álltak a Cleveronok. A vállalat elsődleges céljai közé tartozik a technológia egri, szolnoki, szegedi és nyíregyházi bevezetése is, így egy éven belül megvalósulhat a felsorolt helyszíneken is a Cleveron automaták telepítése. A fejlesztés költsége országos szinten hozzávetőlegesen 250 ezer Euró. Jelenleg a Decathlon a közép-kelet európai régió első és eddig egyetlen kereskedelmi vállalata, amelynél üzembe helyezték a Cleveron automatákat.
„Egyszerűbb automatizált rendszerekkel már találkozhattak a hazai vásárlók az online rendelések átvételénél, de ez a magas szinten automatizált megoldás egyedülálló az országban” – mondta Román Gergely, a Decathlon Magyarország online kereskedelemért felelős igazgatója. „Fontos számunkra, hogy nem csupán a vásárlói élményt növeljük ezzel a fejlesztéssel, hanem munkatársainknak is időt spórolunk, így több figyelmet fordíthatnak majd az üzlet látogatóira és az emberközpontú feladatokra. A Cleveron gépek nem kevés időt takarítanak meg nekünk, átlagosan napi másfél órával jut majd több idő a vásárlókra. Ez éves szinten 22 és fél napot jelent, ami egy munkavállaló egy egész havi munkaidejével egyezik meg, akinek így ennyivel több ideje jut a vásárlókra. A projektet észt partnerünkkel, a Cleveronnal közösen bonyolítottunk le, és az új technológia munkába állításával folytatjuk a Nyugati téri áruházunk digitális úttörését.”
A Cleveron vezérigazgatója, Arno Kütt elmondta, hogy a magyarországi fejlesztéssel ők is közelebb kerültek kitűzött céljukhoz, ahhoz, hogy a vásárlók ne vesztegessék idejüket sorban állással az online rendelésük átvitele közben. „Az e-kereskedelem térhódítása miatt a sikeres kereskedők nap mint nap szembesülnek azzal a problémával, hogy egyre több csomagot kell kezelniük, ami az alkalmazottaknak több munkát, a munkaadónak pedig extra költséget jelent. A hosszú sorban állás ráadásul negatív vásárlói élményt is eredményez” – magyarázta Kütt. „A Decathlon közismerten innovatív vállalat, és hozzánk hasonlóan számukra is kiemelten fontos az alkalmazottak és a vásárlók ideje, akik mostantól pár másodperc alatt átvehetik online leadott megrendeléseiket automatizált rendszereink segítségével.”
Kapcsolódó cikkeink
A Decathlon új üzletkoncepcióval modernizálja áruházait
A Decathlon teljesen megújult üzletkoncepcióval nyitotta újra második legnagyobb hazai…
Tovább olvasom >Prioritássá vált a Lidl számára a non-food
Non-food ellátási láncának megerősítésén dolgozik a Lidl. A diszkont Tailwind…
Tovább olvasom >Új vezető a magyarországi Decathlon élén
Sabrina Jacksteit lett a hazai Decathlon új ország-igazgatója, aki augusztus…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >