Bemutatkozik a vásárlás jövője
Új üzletágat épít a Coca-Cola HBC Magyarország. A vezető hazai üdítőitalgyártó az automatizált kereskedelmi megoldásokat kínáló Kende Retail Kft.-vel közösen egy új piaci szegmenst célzott meg a személyzet és pénztár nélküli bolt koncepcióval, kiegészítve vending üzletágát. A Yettel Magyarország munkatársai az elsők az országban, akik kipróbálhatják az úttörő technológiát, amely a várakozások szerint forradalmasítja majd a jövő vásárlási szokásait.
A Coca-Cola HBC Magyarország három év alatt 15 személyzet és pénztár nélküli bolt nyitására készül összesen 250 millió forint értékben, emellett a vállalat azt tervezi, hogy 2026 végéig megháromszorozza a jövőbemutató kereskedelmi megoldásból származó bevételeit. A Coca-Cola HBC Magyarország nem csak a legnagyobb hazai üdítőitalgyártó vállalkozás, de teljeskörű italgyártó partner is több mint 50 000 kereskedő számára. Ez elsősorban azt jelenti, hogy a hét minden napján, a nap minden órájában releváns és kiváló minőségű termékeket kínál vevőinek és rajtuk keresztül a fogyasztóknak. A vállalat tevékenységi köre mára jóval szélesebb spektrumon értelmezendő: kiterjedt értékesítői hálózattal rendelkezik, folyamatosan fejleszti kereskedelmi képességeit, figyelemmel kíséri a fogyasztói és iparági trendeket, hogy a megfelelő üzleti döntéseket hozhassa meg a vevőpartnereivel közös üzleti sikerek elérése érdekében. Az automatizált kereskedelem egy új, modern irányzat a kiskereskedelem terén, amely lehetőséget kínál a meglévő értékesítési és vásárlási rutinok fejlesztésére, átalakítására a mesterséges intelligencia által vezérelt technológia segítségével.
Az új piaci szegmens ígéretes üzleti lehetőségeket hordoz és újabb kihasználandó fogyasztási alkalmakkal kecsegtet a Coca-Cola HBC Magyarország számára. A vállalat már majd húszéves tapasztalattal rendelkezik a jelenleg mintegy 50 milliárd forint értékkel bíró személyzet nélküli automata kereskedelmi megoldások piacán, ide tartoznak a hideg- és forró ital, valamint a snack és a készétel automaták. A meglévő piaci tapasztalatokra alapozva a Coca-Cola HBC Magyarország az országban elsőként egy olyan teljesen automatizált és egyedi igényekre szabható kereskedelmi egység létrehozásába invesztált, amely személyzet és pénztár nélkül képes működni egyszerű és kényelmes vásárlási élményt nyújtva a fogyasztónak bármely napszakban.
„Várakozásokkal tekintünk az első személyzet és pénztár nélküli bolt bevezetése elé, amely nemcsak Magyarországon, hanem a 29 országot felölelő Coca-Cola HBC Csoportban is egyedülálló innováció. A koronavírus világjárvány óta eltelt években erőteljes átalakuláson ment át a hazai kiskereskedelem, új technológiák vertek gyökeret, új vásárlási szokások alakultak ki, a szektor érezhető munkaerőhiánnyal küszködik és mindent áthat a digitalizáció. Vezető élelmiszeripari vállalatként mi is lépést kívánunk tartani ezekkel a változásokkal és olyan technológiákba fektetünk, amelyek hosszú távú üzleti előnyt jelentenek számunkra. Jelenlegi terveink között szerepel, hogy a Yettel Magyarország székházában meglévő boltot is ideértve összesen 15 egységet nyitunk három éven belül, amelyek együttesen több mint 250 millió forint beruházási értéket képviselnek, és várakozásaink szerint 2026 végéig megháromszorozzuk az úttörő kereskedelmi megoldásból származó bevételeinket”
– mondta el Kovács Ágnes, a Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatója.
Az ország első személyzet és pénztár nélküli mikro boltjának működését a mesterséges intelligencia szavatolja. Az MI irányítja az eladótérben található kamerák és szenzorok helyes működését, és adatokat gyűjt a vásárlási szokásokról, a termékek fogyási sebességéről, a boltban töltött időről, illetve más, a tulajdonos számára hasznos adatokról. Amint a vásárló belép az eladótérbe, a kamerák a fizikai alakját egy virtuális kosárhoz társítják, így ez a megoldás összekapcsolja a vásárlót, a kiválasztott terméket és a Kende Retail Kft. által kimondottan a technológia használatához fejlesztett Take It Easy applikációban létrehozott személyes profilját. Ahogy a vásárló az üzletben mozog, a kamerák követik a mozgását, a beépített szenzorok pedig figyelik a kosarának tartalmát. Miután a vásárló befejezte a vásárlást, egyszerűen elhagyhatja az üzletet. A rendszer ezután megkezdi a kosara összesítését és kezdeményezi a fizetési tranzakciót.
Ez a technológia nem gyűjt arcfelismerési adatokat, kizárólag a zökkenőmentes vásárláshoz szükséges mozgásokat és tevékenységet figyeli, teljes összhangban a GDPR szabályozási kereteivel.
„A Kende Retail számára mindig is kiemelten fontos az innováció és a vásárlói igényekhez való alkalmazkodás. A Yettel székházban is megtalálható úgynevezett micro marketek megjelenése egy új korszakot nyit a kiskereskedelemben. Ezek az intelligens, automatizált üzletek nemcsak a vásárlói élményt változtatják meg, de a kiskereskedők lehetőségeit is szélesítik. Célunk, hogy partnereinkkel közösen új fejezetet nyithassunk a kiskereskedelemben, ahol a vásárlás élménye minden korábbinál személyre szabottabb, gyorsabb és kényelmesebb lesz. Büszkék vagyunk rá, hogy a Coca-Cola HBC Magyarország az elsők között látta meg az automatizált kereskedelemben rejlő lehetőségeket, és bízunk benne, hogy közösen megismertethetjük a fogyasztóközönséget a jelenleg még úttörőnek számító vásárlási szokásokkal”
– mondta el Kende Gábor, a Kende Retail Operation Kft. alapító tulajdonosa. A jövőbemutató kiskereskedelmi megoldás a Yettel Magyarország törökbálinti székházában kapott helyet, ahol a fő irodai napokon megforduló 800-900 munkavállaló mindennapjainak részévé vált. Az üzletben a Coca-Cola HBC Magyarország által forgalmazott termékek (szénsavas és szénsavmentes üdítőitalok, természetes ásványvizek, energiaitalok) mellett snackek, készételek, konzerv ételek, tejtermékek, illetve higiéniai termékek is elérhetőek a dolgozók számára. A Yettel házban működő személyzet nélküli bolt a Yettel stabil mobilinternethálózatát használja az online kapcsolattartáshoz.
„A Yettel filozófiája szerint az ügyfélközpontúság belülről kezdődik: az elégedett, kiegyensúlyozott munkatársak teremtenek jobb ügyfélélményt a telekommunikációban is. A személyzet és pénztár nélküli bolt megnyitása cégünk főhadiszállásán egy átgondolt munkáltatói stratégia része, amely a dolgozók kényelmét, jóllétét és mindennapi igényeik támogatását célozza. Ez a fejlesztés nemcsak a kényelmet szolgálja, hanem egyértelmű üzenetet is közvetít: a Yettel valóban figyel a munkatársaira, és aktívan tesz azért, hogy a munkahely egy inspiráló, gondoskodó közeg legyen”
– fogalmazott az üzletnyitás kapcsán Szalai Enikő, a Yettel HR vezérigazgató-helyettese. A személyzet és pénztár nélküli bolt koncepciójának megalkotója és a technológia fejlesztője a Kende Retail Kft. Az első hazai bolt tulajdonosa a Coca-Cola HBC Magyarország Kft., míg az üzemeltetésért a kiskereskedelmi egységek fenntartásával foglalkozó Eszmin Hungary Kft. felel. Sajtókapcsolat: Viosz Mercedes – ComLab Kft. cchbc@comlab.hu – mobil: +36 70 366 4120 Coca-Cola HBC Magyarország A Coca-Cola HBC Magyarország Kft. a 715 millió fogyasztót kiszolgáló és 29 országot átfogó Coca-Cola HBC AG csoport tagja.
A dunaharaszti székhelyű, Magyarországon két palackozó-üzemet működtető vállalat 1000 munkavállalót foglalkoztat, teljes tevékenysége során pedig közel 13.000 embernek biztosít munkát. A Coca-Cola HBC Magyarország eddig több mint 135 milliárd forintot fektetett be hazánkban. A társaság az egyik legjelentősebb magyar élelmiszer-feldolgozó, termékeit 14 országba exportálja. Az üdítőitalok előállításához használt alapanyagok közel kétharmadát belföldi szállítók biztosítják. Az elmúlt évek folyamatos termékfejlesztésének köszönhetően a Coca-Cola HBC Magyarország ma már több mint 100-féle alkoholmentes italt kínál fogyasztóinak: a szénsavas üdítőitalok (Coca-Cola, Coca-Cola Light, Coca-Cola Zero, Coca-Cola Cherry, Coca-Cola Lemon, Coca-Cola Zero Lemon, Fanta, Fanta Zero, Fanta Zero Red Grape, Fanta Zero Lemon-Elderflower, Sprite, Sprite Zero, Kinley, Kinley Zero,), a természetes ásványvizek (NaturAqua), az ízesített vizek (NaturAqua Emotion) , innovatív vizek (Smartwater), gyümölcslevek, nektárok és gyümölcsitalok (Cappy, Cappy Pulpy, Cappy Ice Fruit, Cappy Lemonade), jegesteák (FuzeTea, FuzeTea Zero), sportitalok (Powerade), energiaitalok (Monster, Burn) kategóriákban. A teljeskörű italgyártó vállalat termékportfóliójának része a Rainforest Alliance minősítéssel rendelkező prémium Costa Coffee, valamint a Caffè Vergnano kávé márka.
A társaság prémium szeszes italokat is értékesít, többek között az italgyártó saját márkáit, mint a Rézangyal pálinkát és a Finlandia vodkát, ezek mellett olyan globális márkákat is mint a Jack Daniel’s whiskey, a Bacardi rum, a Martini vermut és pezsgő, a Bombay Sapphire gin, illetve a Jack Daniel’s Tennessee Whiskey és a Coca-Cola felhasználásával készült Jack&Coke fogyasztásra kész alkoholos italtermék. A Yettelről A 2022-ben a magyar, bolgár és szerb ügyfelek számára bevezetett Yettel az e& PPF Telecom Group új távközlési márkája. Az ügyfélközpontúságot célként kitűző Yettel küldetése egyszerű: fontos beszélgetések elindításával megmutatni a technológia jó oldalát és az emberek elsőszámú digitális partnerének lenni.
Kapcsolódó cikkeink
Reggelikultúra
A közelmúltban bejelentett együttműködés keretében a budapesti Budapart Piknikségben tartott…
Tovább olvasom >Díjeső a 15. POP versenyen
Ötödik alkalommal nyerte el a Coca-Cola HBC nevezése az „Év…
Tovább olvasom >Monster Ultra Strawberry Dreams
Úgy tartja a hiedelem, hogy amikor két eper egybenő és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nyugdíjba mehet a bankkártya: felkerült a hiányzó puzzle-darab a digitális bankolás asztalára
A K&H Bank minden ATM-jénél bevezette az NFC-technológiát, amely lehetővé…
Tovább olvasom >Alapvető élelmiszerek árának csökkentése érdekében lép fel a GVH
Újabb lépéseket tesz a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az áremelkedések visszaszorítása…
Tovább olvasom >Új marketing- és vállalati kommunikációs vezető a KÉSZ Csoportnál
Benedikt Károly marketing- és vállalati kommunikációs igazgatóként csatlakozott az egyik…
Tovább olvasom >