Belgrádtól Sanghajig megismerhetik a magyar tojás-innovációt
Tojásfehérjéből tejtermék-helyettesítők, funkcionális élelmiszerek? Igen, egy magyar találmánynak köszönhetően egyedülálló módon elő lehet ma már állítani a tej-, zsír- és szénhidrátmentes túró-, tejföl-, sajtkrém-alternatívákat, méghozzá telis-tele értékes állati eredetű, azaz tojás-fehérjével. Sok találmány és szabadalom az íróasztal fiókjának készül, de ez az élelmiszer-innováció idehaza és külföldön is egyre ismertebb és keresettebb. Szeptemberben például Kínában mutatkozik be, azt követően a Balkánon tesz újabb lépéseket.
Sanghajban indul az ősz
A 2024. szeptember 7-10. között Sanghajban megrendezésre kerülő Pujiang Innovation Forum (PIF) rendezvényen Magyarország díszvendég országként vesz részt a Kulturális és Innovációs Minisztérium vezetésével. Hazánk többek között tudományos, üzleti és kormányzati delegációt küld a rendezvényre, mely szereplők lehetőséget kapnak egy kiemelt helyen található pavilonban való kiállításra. Ez az esemény Kína egyik legfontosabb innovációs fóruma, ahol a helyi gazdasági, tudományos és kulturális élet szinte minden jelentős szereplője megjelenik. A rendezvény alatt kiállítások, konferenciák és szemináriumok zajlanak.
– Kína egy hatalmas piac, így az, hogy Magyarország díszvendégként jelenhet meg, hatalmas lehetőség minden hazai vállalatnak. Kínában a laktózérzékenyek aránya jóval magasabb, mint Európában, ráadásul egyre nagyobb igény van az értékes állati fehérje-forrásokra és a gasztronómiai újdonságokra is, így reméljük, egy tojásfehérje-alapú tejtermék-alternatíva innovációra is nyitottságot találunk – mondta Dr. Németh Csaba, élelmiszer-mérnök, c. egyetemi tanár.
Szeptember derekán irány a Balkán!
Kelet után irány Szerbia és Észak-Macedónia. A B2B események során egyaránt segítik azokat az élelmiszeripari vállalatokat, amelyek az adott ország piacán már jelen vannak, és elsősorban üzleti kapcsolataikat szeretnék erősíteni, illetve azon gyártócégeket is, amelyek a jövőben tervezik kiterjeszteni exporttevékenységüket a célország piacára.
Az eseményen egyrészt bemutatkoznak a magyar élelmiszeripari vállalkozások, másrészt az adott célpiac kereskedői, importőrei, beszerzői, HoReCa döntéshozói.
– Mi szeptember 16-17. között Belgrádban, szeptember 18-19. Szkopjéban veszünk részt rendezvényeken. A szerb és a bolgár piac közelsége és a hazaihoz viszonyított hasonlósága miatt sokkal könnyebben, kevesebb erőfeszítéssel elérhető a magyar jó minőségű élelmiszerek számára, mint a távol-keleti piacok, itt az első lépéseken már túl is vagyunk. Nagyon reméljük, hogy hamarosan minél több magyar innovációval, köztük a mieinkkel is találkozhat mindenki a szerb és macedón boltok polcain – folytatta Dr. Németh Csaba.
Kapcsolódó cikkeink
A Balkánon vett sütőipari vállalatot a Grupo Bimbo
A világ legnagyobb sütőipari cége, a mexikói Grupo Bimbo felvásárolta…
Tovább olvasom >A tojás ára továbbra is alatta marad az egy évvel ezelőttinek
Az Európai Bizottság adatai szerint az unióban az étkezési tojás…
Tovább olvasom >„Környezetbarát” fehér tojás bevezetésével támogatja a Morrisons a gazdákat
Chuckle Eggs termékcsaládját fehér tojásokkal bővíti a Morrisons a „For…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >