Belépett a vending piacra a Caffé Perté
A teljes hazai kávéforgalom 25 százaléka italautomatákon keresztül bonyolódik, melyből azonban szinte teljesen hiányzik a prémium kategória. A Caffé Perté e minőségi szegmensben igyekszik terjeszkedni professzionális melegital-automatáival.
A magyar vásárlók évente 30 milliárd forintot költenek automatából vásárolt élelmiszerre, az országban 35-40 ezer áruautomata működik – derül ki a Magyar Ital- és Áruautomata Szövetség adataiból. Ez a terület adja a teljes hazai kávéfogyasztásnak is mintegy 25 százalékát, melyről azonban szinte teljesen hiányoznak a prémium termékek.
A prémium kifejezés az automatáknál is jelentheti csaknem ugyanazt a minőséget, mint a kávéházakban − nyilatkozta az egyik legnagyobb hazai kávéházi beszállító és kávépörkölő cég, a Caffé Perté kereskedelmi igazgatója. Boda Andrea szerint ma Magyarországon sokszor kávénak alig nevezhető lötty jön ki az italautomaták csövein, de ez nemcsak a technológia hibája. Az üzemeltetőkön hatalmas az árnyomás, a fogyasztók 50-60 forintos „kávékhoz” szoktak hozzá, így a gépeknek helyet adó intézmények közül is sokan ezt várják el.
Holott már 100-120 forintért is lehetne tisztességes kávét kínálni, de a minőség fogalma ma még hazánkban szinte ellentéte az automatáénak. Ezen a gyakorlaton változtat most a Caffé Perté, mely kizárólag saját, frissen pörkölt szemes kávéival üzemelő automatákkal lép be ebbe a szegmensbe. Az új, Pertespresso nevű gépek jellemzője, hogy helyben, nagy nyomáson készítik el az italt, az automatákhoz képest soknak tűnő, körülbelül egy perc alatt. Boda Andrea kifejtette, a jó minőségű, automatából érkező kávéra kevésbé az aluljárókban, inkább irodaházakban, ügyfélszolgálatokon lesz igény.
Bíztató előjel, hogy az automatán keresztüli értékesítés piaca, azaz a vending folyamatosan bővül. Tavaly Németországban 50 ezer, Olaszországban 90 ezer új automatát helyeztek üzembe, az ezeken keresztüli értékesítés forgalma pedig öt százalékkal nőtt az előző évhez képest, és meghaladta a kétmilliárd eurót.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Rangos díjakkal ismerték el a SPAR kevesebb műanyagot igénylő, innovatív csomagolási megoldását
Két rangos díjjal tüntették ki a SPAR Magyarország innovatív csomagolástechnológiáját.…
Tovább olvasom >Hungexpo: több mint 23 ezer látogató kereste fel a Utazás+ Kiállítást és a Budapest Boat Show-t
Több mint 23 ezer látogató kereste fel a 47. Utazás+…
Tovább olvasom >Az Alibaba 50 milliárd eurót fektet mesterséges intelligenciába és felhőtechnológiába
Az Alibaba kínai technológiai óriáscég jelentős beruházást jelentett be a…
Tovább olvasom >