Belép a Colgate-Palmolive a friss állateledelek piacára

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 02. 20. 09:02

Az ausztrál Prime100 friss állateledel-márka felvásárlásával lép be a Colgate-Palmolive a gyorsan növekvő szegmensbe.

A tranzakció értékét a vállalat nem hozta nyilvánosságra, de a The Australian Financial Review szerint az amerikai FMCG-gyártó 500 millió ausztrál dollárért (317,5 millió USD) szerzi meg brandet a Quadrant Private Equitytől – számolt be a Just Food.

A 2014-ben alakult és Melbourne-ben székelő Prime100 hűtött, valamint hosszan eltartható állateledel-termékeket kínál, amelyek Ausztrália-szerte szaküzletekben és kiskereskedelmi láncokban érhetők el. Noel Wallace, a Colgate-Palmolive elnök-vezérigazgatója szerint a Prime100 egy „komoly növekedési potenciállal rendelkező, nyereséges kutyaeledel-márka”.

A tranzakció az ausztrál hatóságok jóváhagyását követően, 2025 második negyedévében zárulhat le.

A felvásárlás tovább erősíti a Colgate-Palmolive állateledel-portfólióját, amelyben már jelen van a Hill’s Pet Nutrition, amelynek elnöke, John Hazlin úgy véli, hogy a Prime100 nagyszerűen kiegészíti az eddigi kínálatot.

A Colgate-Palmolive állateledel-üzletága (beleértve a Hill’s Pet Nutritiont és a saját márkás operációt is) 2024-ben 2023-hoz képest magasabb, 4,48 milliárd dolláros árbevételt ért el. A negyedik negyedéves működési nyereség 19%-kal 275 millió dollárra nőtt, míg az éves üzemi nyereség 965 millió dollárra emelkedett.

A vállalat azt tervezi, hogy 2025-ben kivonul a saját márkás állateledelek piacáról.

Kapcsolódó cikkeink