Beköszöntött a ló éve Kínában
Pénteken elkezdődött a ló éve Kínában, ahol az új év emblémája a használati tárgyaktól kezdve a luxustermékekig mindenhonnan visszaköszön.
A kígyó mintájú plüssök és egyéb árucikkek helyét már hónapokkal korábban lómintás megfelelőik váltották fel a polcokon a kelet-ázsiai országban. A kínai horoszkóp szerint egyébként is szerencsésnek tartott ló éve a helyi kereskedők számára biztosan jól kezdődik: a kereskedelmi minisztérium becslései szerint már a hivatalos munkaszünettel járó egyhetes ünneplést megelőzően rekord közelbe kúsztak a kiskereskedelmi eladások.
Az új évről megemlékezni kívánók számos lehetőség közül választhatnak: az olcsóbb ajándékok között a posta által kibocsátott emlékbélyegek, képeslapok és plüssállatok szerepelnek. Utóbbiból több százezer fajta rendelhető csak az interneten, a játék négylábú a legkülönfélébb méretben, mintában és színben kapható.
A kínai központi bank rendes éves gyakorlatához híven emlékéremmel készült az új évre. Ennek ezüst változata már 50 jüantól (1900 forinttól) megvásárolható, az arany változat pár száz jüantól indul, de akár 100 ezer jüanos (3,7 millió forintos) címletben is elérhető.
Igen népszerűek a lómintás ruhák és kiegészítők a fiatalok körében: a legdivatosabb megtalálására már az újév beköszöntét megelőzően szépségverseny indult az interneten.
Az élelmiszercégek szintén igyekeznek hasznot húzni az ünneplésből: lómintás csokoládétól kezdve lófejes sütemények, kalács, de lovas üvegbe töltött likőr is kapható.
Igazi különlegességekkel készültek a vagyonosabb kínai fogyasztók számára a kínai és nemzetközi luxuscégek is. A nagyobb összegeket invesztálni hajlandók lovas jáde szobrokkal, méregdrága órákkal, táskákkal lephetik meg magukat és szeretteiket. A legbabonásabbakat célozzák meg a lovas motívumot felelevenítő autógyártók: így – a Ferrari mellett – a BMW vagy a Rolls-Royce. (Szerencsi Ágnes, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >