Befejeződött az EuroCIS Düsseldorfban
Az informatika egyre fontosabb a kereskedelem minden folyamatában. Ezt demonstrálta az EuroCIS, ahol a szektor piacvezető vállalatai mellett kiállítottak speciális fejlesztő cégek is, növelve a kereskedelmi technológia vezető szakvásárának vonzerejét.
A Rajna menti vásárközpontban három nap alatt 50 országból 5 400 szakmai látogatót regisztráltunk, ugyanannyit, mint tavaly – foglalja össze 22 ország 190 kiállítójának bemutatóját a Düsseldorf Messe igazgatója, Wilhelm Nidergöker.
Hozzáteszi, hogy az élénk keresletnek köszönhetően nyert csatát a néhány éve kezdeményezett EuroCIS. Kimondottan a kiskereskedelem számára fókuszált technológia-kínálatával megfelel az ágazat döntéshozói és informatikai vezetői által támasztott igényeknek.
Magyar cég nem állított ki. Régiónkat két bolgár, egy-egy cseh, lengyel, szerb és szlovén vállalkozás képviselte. Viszonylag gyakran hallottam magyar szót a standok környékén, és összesen több mint húsz magyar látogatóval találkoztam.
A vásárigazgató különösen fontosnak tartja a külföldi látogatók arányának növekedését. A nyugat-európaiak mellett kiemelte a kelet- és közép-európaiak növekvő érdeklődését, valamint az Ázsiából érkezettek nagy számát.
Összességében a mobil telefonhoz kapcsolódó technológiák, valamint az árucikkek videokamerával történő ellenőrzési megoldásai hozták a legtöbb újdonságot. A többféle önkiszolgáló pénztári rendszer és az informatikai rendszerek központi integrálása szintén sok érdeklődőt vonzott.
Az Európai Kereskedelmi Intézet Kiskereskedelmi Technológiai Nagydíját a holland Ahold csoport Albert Hejin nevű szupermarket lánca kapta, az általa bevezetett elektronikus polccímkéért. A Toshiba, Capgemini és Impulselogic cég által kifejlesztett megoldással csökkentik a friss áruk veszteségeit. Ugyanakkor növelik a kereskedelmi cég nyereségét.
Az újítás lényege, hogy a folyamatosan nyilvántartott készlet és eladás elemzése alapján az árakat szükség szerint meg lehet változtatni. Az új árak automatikusan megjelennek az eladótérbe kihelyezett képernyőkön, és a pénztári rendszerekben is. A saját vonalkód-leolvasót használó vevők azonnal kaphatnak a termináljukra információt az új fogyasztói árról, és néhány hozzá kapcsolódó vásárlási lehetőségről – jelenti tudósítónk, Bajai István.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Employer branding az AI és a GenZ-k korában – A folytatás
November 27-én kerül megrendezésre a II. Marketing Art Employer Branding…
Tovább olvasom >Megvannak az Employer Branding Award nyertesei
A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) immár hetedik alkalommal hirdette…
Tovább olvasom >AI Night: Egy új korszak – Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?
Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem…
Tovább olvasom >