Befejeződött a friss élelmiszerek düsseldorfi hármas vására

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 09. 21. 00:06

A friss élelmiszerek választékának alakítására és a bolti eladás ösztönzésére fókuszált a húskészítmények, mélyhűtött áruk és tejtermékek hármas szakvásárán a 28 országból, köztük hazánkból érkezett 760 kiállító vállalat Düsseldorfban.

Az InterCool, InterMeat és InterMopro triója múlt héten fejeződött be.
A hat magyar kiállító cég mindegyike gyorsfagyasztott élelmiszereket kínált. A szentendrei székhelyű Marthon-Foods marketing vezetője, Balogh Zsuzsa a helyszínen elmondta, hogy két évvel ezelőtti bemutatkozásuk hasznosnak bizonyult: – Idén önálló standdal jelentünk meg huszonöt négyzetméteren, és sok külföldi érdeklődőt különösen kényelmi termékeink vonzottak, mint a mini hot dog, mini croissant és tavaszi tekercs.
Ezen a vásáron nem csak új és keresett élelmiszerek jelentek meg. Sok érdeklődőt vonzott a bolti eladás ösztönzését szolgáló kategóriamenedzsment hatékony módszereinek állandó bemutatója, tíznél több gyártó és kereskedelmi vállalat szakértőinek részvételével. Ezzel kapcsolatban Hans Werner Reinhard, a düsseldorfi vásár igazgatóhelyettese hangsúlyozta:
– A hűtőpultok az eladótérben igen költségesek, de nagy forgalmat hoznak. Ezért jelentős megtérülésre számíthat, aki a hűtött kategóriákat úgy menedzseli, hogy a vásárlási és fogyasztási szokások változásaira reagáljon. A világosan, áttekinthetően kialakított polcok kínálata vonzza a vevőket, lerövidíti az áru keresését és nem töri meg a vásárlás folyamatát.
Elmondta, hogy a vásár 33 ezer látogatója több mint tíz százalékkal kevesebb, mint legutóbb, két éve, ez is tükrözi az ágazat nehéz helyzetét, melyet a folyamatos koncentráció és a fogyasztás lassú javulása jellemez. A beszerzők többsége a bio, wellness és regionális élelmiszerek iránt érdeklődött leginkább.
Ami a trendeket illeti: A legnagyobb európai piacon, Németországban a mélyhűtött termékek eladásának 1 százalékos növekedését prognosztizálja erre az évre a Német Hűtőipari Intézet, ami 3,26 millió tonnát jelent. Így az egy főre jutó éves fogyasztás 39,3 kilogrammra emelkedhet. Ez eltérően érinti az értékesítési csatornákat. Mivel a válság után a fogyasztók újra szélesebb választékot igényelnek, a diszkontok szűk szortimentjükkel nehezen tudnak lépést tartani a kereslettel. A forgalom dimenzióját érzékelteti, hogy a német háztartások 55 százaléka havonta legalább három különböző mélyhűtött terméket fogyaszt el.
– A húsfogyasztást érzékenyen érintette a pénzügyi válság – állapította meg a negyedik legnagyobb európai sertéshús-exportőr, Belgium húshivatalának menedzsere, René Maillard. – Németországban az egy főre jutó húsfogyasztás két egymást követő évben is csökkent, tavaly 60,9 kilogrammra. Ennek ellenére a világ húsfogyasztása a recesszió ellenére stabil, hála a Kínában tapasztalt jelentős növekedésnek. Sőt, az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete, a FAO 2050-re a világ húsfogyasztásának megduplázódását prognosztizálja.
A tejtermékek ára növekszik a világpiacon. Többek között a klímaváltozás következtében is 1 százalékkal csökkent a világ tejtermelése idén az első nyolc hónapban, a tavalyi hasonló időszakhoz képest. Különösen a nagy termelők, Ausztrália, Argentína, Új-Zéland és az USA kínálata lett kisebb, a tervezett növekedés helyett. Ennek következtében például a német tejipari cégek már elkezdték áraikat lassan emelni. A helyzet közeledik a 2007 előtti évekhez, állapítja meg a Német Tejipari Szövetség, a düsseldorfi vásárra kiadott tájékoztatójában. 





Kapcsolódó cikkeink