BCSDH taggyűlés: Álljunk a változások élére!
A Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért (BCSDH – Business Council for Sustainable Development Hungary) a Vasúttörténeti Parkban tartott taggyűlést február 27-én.
A cikk a Trade magazin 2024/4. lapszámában olvasható.
Az eseményen felszólalt többek között Kőrösi Csaba, az ENSZ közgyűlés nemrégiben leköszönt elnöke. Elmondta, hogy a háborúkkal sújtott időszak ellenére is van remény, mert a tudomány sokkal pontosabb diagnózist tud adni, mint bármikor korábban. A közösségek igénye a biztonságra, kiegyensúlyozott fejlődésre egyre erősebb, és a gazdasági szereplők közül egyre többen látják, hogy a fenntartható fejlődés, az anyag- és energiahatékonyság, a csökkenő környezeti lábnyom és a társadalmi felelősségvállalás versenyképességi tényezővé vált.
Márta Irén, a BCSDH ügyvezető igazgatója arról beszélt, hogy az EU-s és hazai ESG-szabályozás jelentős fejlődési területekre mutathat rá. Jó alapja lehet annak a paradigmaváltásnak, hogy a vállalatok értékelése ne csak gazdasági mutatók, hanem fenntarthatósági teljesítményük alapján is történjen, miközben menedzsmenteszközként használva a vállalatok maximálisan kihasználhatják a fenntartható fejlődés lehetőségeit.
A BCSDH 2024-es céljaként fogalmazta meg, hogy a tagvállalatokat és az üzleti szektort támogassa a klímasemleges működés, a biodiverzitás helyreállításához szükséges célkitűzések, a befogadó, az egyenlőséget, sokszínűséget támogató és az üzleti emberi jogokat maximálisan tiszteletben tartó vállalati kultúra és működés, valamint a legmagasabb átláthatóság megvalósítása területén. //
Kapcsolódó cikkeink
Corvinus-kutatás: Nők vezetik a fenntarthatóbb gazdaságokat
Jobban optimalizálják az erőforrásokat, ökohatékonyabbak a nők által vezetett mezőgazdasági…
Tovább olvasom >Visszatérnek az ÖKO KALAND hősei – folytatódik a SPAR fenntarthatósági minisorozata
A SPAR új epizódokkal folytatja a nagy sikerű „SPAR ÖKO…
Tovább olvasom >Alumínium csillogás a márkaépítésben
Fenntarthatósággal kapcsolatos aktuális kérdéseket járták körbe a Magyar Marketing Szövetség…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >A Hortobágyi Csárdában lett hungarikum a csárda
Hungarikummá nyilvánították a csárdát és a badacsonyi kéknyelűt a Hungarikum…
Tovább olvasom >