BCSDH: fokozni kell az erőfeszítéseket a klímavédelem terén
A BCSDH és a Deloitte legfrissebb klímavédelmi felmérése szerint a fenntarthatóság iránt elkötelezett magyar vállalatok körében a tudatosság növekszik, ugyanakkor a vállalati cselekvések még mindig nem érik el a szükséges szintet.
A cikk a Trade magazin 2025/4. lapszámában olvasható.
A felmérés szerint a vállalatok 84%-a az energiahatékonyság javításával, 78%-a megújuló energiaforrások használatával, míg 66%-a a körforgásos gazdaság bevezetésével kívánja csökkenteni kibocsátását. Az adatok azt mutatják, hogy a magyar cégek számára egyre fontosabb a klímavédelem, de az 1,5 fokos cél eléréséhez további lépések szükségesek.
A felmérés egyik fontos eredménye, hogy a válaszadó vállalatok 68%-a már méri saját működéséből és a beszerzett energiából származó kibocsátásokat. Kiemelkedő, hogy immár 43%-uk rendelkezik olyan üvegházhatású gázokra vonatkozó adatokkal, amelyek az értékláncuk mentén is nyomon követhetőek.
A jelentés kiemeli, hogy Magyarország 1990 óta 43%-kal csökkentette kibocsátását, de további intézkedések szükségesek a globális nettó zéró cél eléréséhez. A BCSDH szerint rendszerszintű változásokra és fokozott vállalati elköteleződésre van szükség a klímaváltozás hatásainak mérséklése érdekében. //
Kapcsolódó cikkeink
A HoReCába menekülnek
A vendéglátásban Németországban is hiányzik a szakképzett munkaerő, sőt, már…
Tovább olvasom >Újra a csúcson a nemzetközi turizmus
Év elején kiderült, hogy 2024 új rekordéve volt a hazai…
Tovább olvasom >Felpörgetve
Az energiaitalok piaca sikeres évet zárt 2024-ben, miközben egyre szélesebb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Zöldséget gyereknapra – meglepő akcióval készül a foodora
Gyümölcs- és zöldség akciót hirdet a foodora gyereknap alkalmából, hogy…
Tovább olvasom >EY: Kulcskérdéssé vált az energiabeszerzés – egyre több cég versenyképességét vetik vissza az ingadozó árak
A cégek többsége aggódik a növekedéshez szükséges energia beszerzése miatt,…
Tovább olvasom >Változás a Danone magyarországi vezetésében: Csaplovics Péter az új értékesítési igazgató
2025. májusától Csaplovics Péter tölti be a Danone magyarországi értékesítési…
Tovább olvasom >