BCSDH: fokozni kell az erőfeszítéseket a klímavédelem terén
A BCSDH és a Deloitte legfrissebb klímavédelmi felmérése szerint a fenntarthatóság iránt elkötelezett magyar vállalatok körében a tudatosság növekszik, ugyanakkor a vállalati cselekvések még mindig nem érik el a szükséges szintet.
A cikk a Trade magazin 2025/4. lapszámában olvasható.
A felmérés szerint a vállalatok 84%-a az energiahatékonyság javításával, 78%-a megújuló energiaforrások használatával, míg 66%-a a körforgásos gazdaság bevezetésével kívánja csökkenteni kibocsátását. Az adatok azt mutatják, hogy a magyar cégek számára egyre fontosabb a klímavédelem, de az 1,5 fokos cél eléréséhez további lépések szükségesek.
A felmérés egyik fontos eredménye, hogy a válaszadó vállalatok 68%-a már méri saját működéséből és a beszerzett energiából származó kibocsátásokat. Kiemelkedő, hogy immár 43%-uk rendelkezik olyan üvegházhatású gázokra vonatkozó adatokkal, amelyek az értékláncuk mentén is nyomon követhetőek.
A jelentés kiemeli, hogy Magyarország 1990 óta 43%-kal csökkentette kibocsátását, de további intézkedések szükségesek a globális nettó zéró cél eléréséhez. A BCSDH szerint rendszerszintű változásokra és fokozott vállalati elköteleződésre van szükség a klímaváltozás hatásainak mérséklése érdekében. //
Kapcsolódó cikkeink
Az öntözésen múlhat a mezőgazdaság jövedelemtermelő képessége
Egyre jelentősebb vízhiány vár Európára, ezért az öntözésen és a…
Tovább olvasom >K&H: összefogás a fővárossal a klímasemlegesség jegyében
Budapest Főváros és a K&H Bank aláírta azt az együttműködési…
Tovább olvasom >AM: jelentős értéket képviselnek a hazai gyepek, megőrzésüket a kormány is támogatja
A hazai gyepek hosszú távú megőrzésében kulcsszerepet játszik a Grassland-HU…
Tovább olvasom >További cikkeink
Jason Momoával mutatkozott be Magyarországon a Meili Vodka
Az elmúlt két év egyik legtöbb díjat elnyerő vodkája (2…
Tovább olvasom >K&H: egyre gyakoribbak a szélsőséges időjárási viszonyok
Az időjárás ma már nem egy távoli, elméleti kockázat, hanem…
Tovább olvasom >8,5 millió pékáru fogyott egy év alatt: helyi pékségek, kézműves ízek, tudatos választások a Kifli.hu-nál
Az elmúlt 12 hónapban a vásárlók több mint 8,5 millió…
Tovább olvasom >
