Bár a magyarok közel 60 százaléka segíti adománnyal a rászorulókat, a rendszeres adakozás aránya még mindig alacsony
A magyarok mintegy 58 százaléka adományoz, közülük 66 százalékuk pénzbeli, 34 százalékuk pedig természetbeni adománnyal segíti a rászorulókat – derül ki a Magyar Vöröskereszt megbízásából készült kutatásból, amely az elsők között nyújt átfogó információt a hazai adományozási piacról. Az adakozási kedv mértéke tehát bíztató, a rendszeres adományozás aránya azonban még mindig alacsony. Ezért különösen fontos, hogy tudatosan segítsünk: a világnak több Mikulásra van szüksége, de nem csupán az ünnepek alatt, hanem egész évben. A kutatás eredményeit a Coca-Cola támogatásával megvalósult szakértői kerekasztalon mutatták be a karitatív szervezet Madridi úti hajléktalanszállóján.
A Magyar Vöröskereszt megbízásából készült, a hazai adományozás helyzetét vizsgáló felmérés során megkérdezettek 58 százaléka adományoz valamilyen formában, közülük 66 százalék pénzbeli, 34 százalék pedig természetbeni adományt ad. A kis összegben is a leghatékonyabb segítséget jelentő rendszeres pénzbeli adományok aránya azonban viszonylag alacsony: jelenleg mindössze 19 százalékuk rendszeres adomány. A kedvezményezett tevekénységek közül a gyerekek támogatása, az állatvédelem, az egészségügy, valamint a humanitárius és szociális segítségnyújtás a legnépszerűbbek. A magánemberektől származó adományok a civil szervezetek bevételének jelentős részét, mintegy 18 százalékát teszik ki. Az adományozói piacon fontos szereplők a vállalatok is: a cégek 12 százalékban járulnak hozzá a civil szervezetek finanszírozásához.
„Magyarországon az adományozási kedv alakulása bizakodásra ad okot, hiszen az adományozói kultúra fejlesztése, az adományozással kapcsolatos hozzáállás alakítása hosszú folyamat: fontos, hogy akár kisebb összegekben, de rendszeresen adományozzunk, hiszen ez lényegesen tervezhetőbbé teheti a civil szervezetek költségvetését. A most elkészülő kutatás egyébként hiánypótló, hiszen hazánkban és külföldön sem igen vannak elérhető adatok arról, hogy mennyit és hogyan adományozunk”
– mondta el a kutatásról Sczígel Andrea adománygyűjtési és kommunikációs tanácsadó.
„A Coca-Cola Magyarországnál folyamatosan, immár 10 éve támogatjuk a Magyar Vöröskereszt munkáját. Az utóbbi években együtt vettünk részt a koronavírus-járvány elleni küzdelemben, a menekültek ellátásában, és több alkalommal juttatunk el élelmiszeradományt a hazai rászoruló családoknak. Idén márciusban közösen jelentettük be a hátrányos helyzetű nők megsegítésére induló programunkat. Legújabb közös kezdeményezésünk részeként indítottuk el a Wolttal közös virtuális Adományboltunkat is, mert úgy gondoljuk, hogy a világnak több segítségre, vagyis több Mikulásra van szüksége”
– mondta el Szalóky Tóth Judit, a rendezvény moderátora, a Coca-Cola magyarországi vállalati kapcsolatok, kommunikációs és fenntarthatósági vezetője.
„Nemzetközi hátterű karitatív szervezetként a Magyar Vöröskeresztnél a működésünk nagyban támaszkodik a támogatókra, adományozókra, az önkéntességre. A leghatékonyabb együttműködések pedig akkor születnek, ha az egyszeri támogatásokon túl hosszú távon működhetünk együtt partnereinkkel, akár egy-egy ügy mentén, akár több területen is, hogy valós segítséget nyújthassunk. A Coca-Colával közös munkánk éppen ilyen, hiszen mindig az aktuális kihívásokra próbálunk együtt reagálni. Nagy öröm számunkra, hogy most a Coca-Colának és a Woltnak köszönhetően adományával bárki csatlakozhat ehhez a munkához azzal, hogy a Wolt adományboltján keresztül pénzbeli segítséget nyújt.”
– mondta Waller-Fekete Judit, a Magyar Vöröskereszt szociális szakmai vezetője.
A felmérés első eredményeit a karitatív szervezet és a Coca-Cola kerekasztal beszélgetésén mutatták be. A Magyar Vöröskereszt által fenntartott Madridi úti Hajléktalanszálló lakói javára rendezett közös ünnepi főzéssel, vacsorával is egybekötött budapesti eseményen a Coca-Cola Magyarország és a Magyar Vöröskereszt képviselői mellett Misetics Bálint a főpolgármester lakás- és szociálpolitikai főtanácsadója, Sczígel Andrea adománygyűjtési és kommunikációs tanácsadó, Hartyányi Orsolya, a Wolt Magyarország ügyvezető igazgatója, valamint számos önkéntes, köztük Fördős Zé és Kajdi Csaba is részt vett. Köszönet az összes Mikulásnak, aki hozzájárult a nap emlékezetessé tételéhez munkatársak, lakók és támogatók szempontjából egyaránt.
Kapcsolódó cikkeink
“A világnak több Mikulásra van szüksége” szlogennel nyitja meg itthon is a karácsonyi időszakot a Coca-Cola
A Coca-Cola számára a karácsony nem csupán egy ünnep, hanem…
Tovább olvasom >Kötelezi beszállítóit Carrefour a Nutri-Score értékek közzétételére
Franciaországban előírta a Carrefour, hogy minden márkás termék beszállítója köteles…
Tovább olvasom >Új italipari szövetség gyorsítaná fel a megújulóenergia-használatot az értékláncban
A Diageo és a Coca-Cola vezetésével több nagy italipari vállalat,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A kézműves vagy a Temu jelző lesz a fa alatt? – felmérést készített a Meska magyar kézműves oldal
A Meska online kézműves piactér felmérése szerint az emberek közel…
Tovább olvasom >DRS-rendszer Magyarországon: tanácsok a sikeres visszaváltáshoz
2024. január 1-jén indult el Magyarországon a DRS (Deposit Return…
Tovább olvasom >Önálló vállalkozásba szervezi víz- és prémiumital-üzletágát a Nestlé
A jövő év elejétől globálisan önálló vállalkozásba szervezi víz- és…
Tovább olvasom >