Magazin: Bankdigitalizálódás: gyors, biztonságos, kényelmes
Hogyan fogadták az ügyfelek az AFR-t, azaz az azonnali fizetési rendszert? Sikerült-e a pénzintézeteknek felzárkózni a digitalizálódás egyre sokasodó igényeihez? A Budapest Bank, az MKB, a K&H Bank és az OTP osztotta meg velünk tapasztalatait.
Szerző: Gyarmati Orsolya

Schuster Katalin
digitális üzlettámogatási
és értékesítésfejlesztési
vezető
Budapest Bank
A Budapest Bankban az indulás óta incidens nélkül, megbízhatóan és stabilan működik az AFR. A pénzintézet tapasztalatai szerint az ügyfelek pozitívan fogadták az új rendszert, hiszen egyre többen utalnak a korábban megszokott hétköznapi idősávokon kívül. Schuster Katalin digitális üzlettámogatási és értékesítésfejlesztési vezető elmondása szerint a hazai bankrendszer digitális fejlettsége összességében közepes, és a digitalizáció terén még jelentős tér van a fejlődésre.
– Eredmény szempontjából fontos kiemelni a bank mobilappjának magas értékelését a store-okban, amelynek köszönhetően megoldásunk 1–2. helyen áll a banki appok összevetésében. Napjainkban az online E2E folyamatok növelése, a magasabb fokú automatizáció, az AI és az új technológiák alkalmazása jelent kihívást – fogalmaz Schuster Katalin.
Az innovációk terén a Budapest Bank folyamatosan új funkciókkal bővíti e-szolgáltatásait: ez évtől például a mobilalkalmazással beolvasott QR-kód segítségével is be lehet lépni a netbankba, s a netbank már online, videóchat segítségével is igényelhető. A Budapest Bank csoport a bankszektorban az elsők között fejlesztett mikrovállalkozások számára online számlázóprogramot, a Digitális Pénzügyi Asszisztenst. A számlázó különlegessége, hogy Budapest Bank-os ügyfélként átutalási tranzakciókat is lehet indítani a programból.
Pár kattintás és más semmi

Szabó Zsolt Levente
digitális termékek
igazgató
MKB Bank
Az MKB Bank előre tervezett módon teljesítette az AFR-re történő átállást. Az ügyfelek pozitívan fogadták az áremelkedés nélkül elérhető többletszolgáltatásokat, az azonnali fizetésnek minősülő tranzakciók harmada pedig munkaidőn kívül indult és teljesült.
– Érezhetően erősödött hazánkban a digitális bankolás fejlettségi szintje, a koronavírus-járvány az ezzel kapcsolatos ügyféligényeket is erőteljesebbé tette. Minden digitális fejlesztés komoly IT-erőforrást igényel, s ez nemcsak költségben jelent kihívást, hanem a piacon való gyors megjelenésben is. Megkezdtük az agilis módszertan bevezetését a szervezetben, amellyel gyorsítani kívánjuk szállítási képességünket – mutat rá Szabó Zsolt Levente, az MKB Bank digitális termékek igazgatója.
Az idei év különösen sikeres év volt a pénzintézet számára, hiszen felgyorsította digitális transzformációs törekvéseit.
– Elindult az első teljesen digitális hiteltermékünk, ahol az MKB Mobilalkalmazás felhasználói néhány kattintással hozzájuthatnak személyi kölcsönhöz. Hetek alatt vezettünk be digitális ügyfélhívórendszert és indítottuk el az MKB VideóBANK szolgáltatásunkat. Ezenkívül kampányt indítottunk a social mediában, ahol bemutatjuk a mobilapplikáció legfontosabb funkcióit, s elmagyarázzuk, miért érdemes digitálisan bankolni – teszi hozzá Szabó Zsolt Levente.

A koronavírus-járvány a digitális bankolással kapcsolatos ügyféligényeket is erőteljesebbé tette
Biztonságos, gyors, online

Kuhárszki András
digitális banki fejlesztési
igazgató
OTP Bank
Az azonnali fizetési rendszer (AFR) bevezetése a magyar bankszféra eddigi legkomolyabb közös digitális fejlesztése. Az ügyfelek számára egyszerűen használható, de a technikailag rendkívül összetett szolgáltatás indulását hosszú évek előkészítő munkája előzte meg. Az OTP Bank évek óta ösztönzi ügyfeleit, hogy az egyszerűbb tranzakciókat a biztonságos és gyors online módon vegyék igénybe.
– Közel 1,5 millió olyan ügyfelünk van, aki már a járvány előtt is rendszeresen használta az internetbankot és a mobilalkalmazást. A kijárási korlátozások idején az ügyfelek még nyitottabbá váltak az OTP Bank online szolgáltatásaira. Több tízezer új felhasználó vette igénybe a digitális csatornáinkat, a járvány kitörése óta átlagosan negyedével csökkent a fióki ügyintézések száma – ismerteti az eredményeket Kuhárszki András, az OTP Bank digitális banki fejlesztési igazgatója.
Mindezek ellenére a magyarok túlnyomó többsége még mindig ragaszkodik a készpénzhez. Az OTP Bank ösztönzi a készpénzhasználat visszaszorítását: több készpénzmentes fiókja van, kizárólag érintésmentes kártyákat bocsát ki, POS termináljai pedig 99%-ban érintésmentesek. A hitelintézet az elmúlt időszakban az említetteken kívül is több újítást vezetett be, például az azonnali fizetési rendszerre épülő QR-kódos fizetési megoldás elindítása az OTP Mobillal közösen, a babaváró kölcsön és Falusi CSOK gyors bevezetése, az új E2E online áruhitel-igénylési folyamat indítása, valamint a fizetési moratórium előírásainak rekordgyors alkalmazása.
Már-már telepátia

Árva András
lakossági ügyfelek szegmens
marketingvezető
K&H Bank
Az AFR tekintetében a K&H Bank gördülékenyen állt át az azonnali fizetési rendszerre, ami azóta a mindennapi bankolás részévé vált. A pénzintézet szerint egyértelműen látható, hogy munkaidőn kívül és hétvégén is egyre nagyobb a forgalom, és természetessé vált, hogy a banki szolgáltatások ezek után már mindig rendelkezésre állnak.
– A koronavírus-járvány hatására több ügyfelünk vált digitálisan aktívvá. A K&H mobilbank használata minden korcsoportban nőtt a világjárvány idején, különösképpen a 65 év felettieknél, ahol a növekedés éves szinten 68% volt az egy évvel korábbi használati arányhoz képest – mondja Árva András, a lakossági ügyfelek szegmens marketingvezetője.
A K&H egyik újítása, hogy az ügyfelek már telefonon követhetik befektetési és hitelportfóliójukat, valamint lakás-, utas- és KGF-biztosítást is köthetnek a K&H mobilbankban. A bank fejlesztette papírmentes, online és távoli elérési folyamatait, kidolgozta a távoli szerződéskötési, prémium befektetési tanácsadási vagy az egyszeri személyes találkozást igénylő, „egyérintéses” jelzáloghitelezési folyamatokat, s élen jár a készpénzforgalom automatizálásában. Január óta 60 fiók vált pénztármentessé.
– A K&H több eszközzel segíti ügyfeleit, hogy a digitális szolgáltatások minél szélesebb körben könnyen használhatóak legyenek, ilyenek például az oktató videók, digitális újdonságokat bemutató elektronikus levelek vagy a demók a K&H mobilbankban, de az ügyfélpontjainkon dolgozó kollégáink is segítik ügyfeleinket – egészíti ki mondandóját Árva András. //
Kapcsolódó cikkeink
Árrésstop: jelentős árcsökkenés az alapvető élelmiszereknél, de hosszú távú hatások kérdésesek
A magyar kormány március 17-én árrésstopot vezetett be 30 alapvető…
Tovább olvasom >A Concorde és az OTP is megemelt célárfolyammal ajánlja vételre az AutoWallis részvényeit
A Concorde Értékpapír után az OTP Bank is frissítette az…
Tovább olvasom >Vásárláskor nagy segítséget ad a K&H digitális pénzügyi asszisztense
Már fel sem kell állni egy vásárlásnál a fotelból, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az eurózóna gazdaságának növekedése héthavi csúcsra gyorsult márciusban
Hét hónapja a leggyorsabb ütemű volt az euróövezet gazdasági növekedése…
Tovább olvasom >Részben az utaztatási cégek részvényeinek árfolyamcsökkenése húzza le az európai tőzsdéket
Gyengültek a vezető európai tőzsdemutatók péntek délelőtt elsősorban az utaztatási…
Tovább olvasom >Visit Hungary: Pest, Győr-Moson-Sopron és Komárom-Esztergom adta a legtöbb belföldi turistát tavaly
Minden korábbinál több, közel 18 millió turista érkezett a hazai…
Tovább olvasom >