Banánrostból készült maszkokkal harcolnak a műanyagszennyezés ellen
A koronavírus-járvány miatt a kétszázszorosára nőtt az egyszer használatos maszkok iránti igény. Képzeljük csak el, mi lenne, ha nem mind műanyagból készülnének – írja a hvg.hu a Bloomberg nyomán.
Banánfa rostjából készült szövettel veszik fel a harcot a műanyagszennyezéssel a Fülöp-szigeteken, ebből az anyagból készítenek ugyanis maszkokat. A helyi gyártók termékei iránt duplájára nőtt a kereslet.
Az abakarostot több mindenre is használják: a japán bankjegyeket is abból készítik, de teafilterek anyagát is adja és a Mercedes-Benz is használja az autóiban. Ugyanolyan strapabíró, mint a poliészter, ám néhány hónap alatt lebomlik. 2017-es adatok alapján a Fülöp-szigetekről származik a világon használt abaka 85 százaléka.
A cikk idéz egy ENSZ-adatot is, amely szerint a koronavírus miatt a kétszázszorosára – 166 ezer milliárd dollárra – nőtt idén az egyszer használatos maszkok piaca. A gyártók egyelőre vonakodnak biológiai úton lebomló anyagokból gyártani az eszközöket, amíg nem bizonyosodik be, hogy ugyanolyan hatásosak, mint a hagyományosak.
A Fülöp-szigeteki tudományos és technológiai intézet első vizsgálata azonban arra az eredményre jutott, hogy az abakapapír vízállóbb, mint a hagyományos N95-ös maszkok, és az anyag apró rései is megfelelnek az amerikai egészségügyi hatóságok előírásainak, így megszűrik a veszélyes részecskéket.
Bár az abaka drágább, mint a műanyag, egyre többet rendelnek belőle a maszkgyártók a helyi vállalkozóktól. Problémát jelent azonban, hogy a helyi termelők – a kormányzati támogatás hiányában – közel sem tudnak annyit előállítani, mint amennyire igény volna. (hvg.hu)
Kapcsolódó cikkeink
A XXII. Business Golf Championship idén is sokakat vonzott
Idén huszonkettedik születésnapjához érkezett a Business Golf Championship június közepén, Bükfürdőn,…
Tovább olvasom >Pokémonnal erősíti a közösségi élményt a vásárlókban a 7-Eleven a Fülöp-szigeteken
A fülöp-szigeteki 7-Eleven együttműködésre lépett a japán Pokémon franchise-zal, melynek…
Tovább olvasom >Nyárindító Business Golf hagyományos társasági esemény
Idén huszonegyedik alkalommal került megrendezésre a Business Golf Championship június…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Októberben 2 százalékra gyorsult az eurózóna inflációja
Éves szinten 2 százalékra gyorsult a fogyasztói áremelkedés az euróövezetben…
Tovább olvasom >KSH: augusztusban 443 millió euró volt a termék-külkereskedelmi többlet
Augusztusban a kivitel volumene 5,6, a behozatalé 4,5 százalékkal csökkent…
Tovább olvasom >