Baljós jelek a német gazdaság egén: leépítések a szupermarketláncoknál
A német munkanélküliség ugyan eddig alacsony szinten maradt, de az ország gazdasága egyre nagyobb kihívásokkal néz szembe. A leépítési hullám, amely kezdetben az ipart érintette, mostanra elérte a szolgáltató szektort is. A kiskereskedelemben a Tegut nevű szupermarketlánc lett az egyik legfrissebb áldozat – mutat rá a VG cikke.
A Tegut november végén jelentette be költségcsökkentési tervét, amelynek keretében már üzletei 10 százalékát átadta új üzemeltetőknek, miközben 120 munkahelyet szüntetett meg. A boltlánc több mint 300 szupermarketet üzemeltet, és közel 7600 alkalmazottat foglalkoztat hat szövetségi tartományban.
A Chip című német lap értesülései szerint Thomas Gutberle ügyvezető igazgató is távozott a vállalattól, miután a cég átalakulási terveit bejelentették. Az anyavállalat, a svájci központú Migros Cooperative, egyetétésre jutott a munkaügyi tanáccsal az átmenet simább lebonyolítása érdekében, amelynek során a leépítések káros hatásait igyekeznek tompítani.
A Tegutnál a leépítéseket két év alatt tervezik végrehajtani, amely elsősorban a fuldai központot és a michelsrombachi logisztikai központot érinti. Az első dolgozóknak felajánlotta a cég, hogy közös megegyezéssel távozzanak, köztük Michael Egerer logisztikai és IT vezetőnek, aki elfogadta az ajánlatot.
Az átalakulás részét képezi az üzletek egy részének eladása, amely segíthet megóvni a munkahelyeket. Egyelőre azonban nem ismert, mely helyszíneket érinti az értékesítés, és ki lehet a vevő.
Noha a munkanélküliség még mindig alacsony szinten van Németországban, egyre több vállalat jelent be leépítéseket. A magas energiaárak és gazdasági kihívások nemcsak az ipart, de a szolgáltató szektort is súlyosan érintik. A mezőgazdasági gépeket gyártó cégek helyzetének romlása rávilágít arra, hogy már az agrárszektor is megszenvedi a gazdasági visszaesést.
A Tegut átalakulása és leépítési terve a német gazdasági válság újabb jele. A szolgáltató szektor helyzetének romlása azt mutatja, hogy a kihívások nemcsak az ipart, hanem szinte minden gazdasági ágazatot érintenek. A vállalatok rugalmassága és a munkahelymegóvásra tett erőfeszítések kulcsfontosságúak lesznek a jövőben.
Kapcsolódó cikkeink
(EN) German Outdoor Advertising Market Breaks Records in 2024
A német kültéri reklámpiac bruttó árbevétele 2024-ben lépte át először…
Tovább olvasom >A Beyond Meattel társulva kínál a McDonald’s növényi csirkefalatokat Franciaországban
Új növényi alapú terméket vezetett be a McDonald’s a Beyond…
Tovább olvasom >Norma – Németország utolsó keménydiszkontja
A Lidl és az Aldi diszkontóriások árnyékában a bajor családi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gordon Ramsay a Rama növényi vajalternatívát választotta
Gordon Ramsay-vel kötött együttműködési megállapodást a Flora és a Rama…
Tovább olvasom >Megvette a Ferrero a Power Crunch fehérjesnack márkát
A Ferrero, a Nutella és a Ferrero Rocher gyártója, megvásárolta…
Tovább olvasom >40 millió euróból bővíti ljubljanai raktárát a SPAR Slovenia
A SPAR Slovenia egy 2. 000 m²-es modern létesítménnyel bővíti…
Tovább olvasom >