Balaton: támadás!

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 07. 06. 08:00

BALATON ATTACK – ez nem egy nyári heavy metal fesztivál elnevezése, hanem a Borsodi Sörgyár Zrt. házon belüli kezdeményezése, amelynek keretében az irodai dolgozók is belekóstolhatnak a terepmunkába. A június 9-ei „támadásra” elkísértük dr. Stefánkovits Ildikót, a vállalat jogi és kommunikációs igazgatóját.Míg Siófok felé utazunk, Ildikó elmondja, mi is a BALATON ATTACK lényege:
– Felmérjük, mire van szükségük a partnereinknek ahhoz, hogy minél sikeresebb szezonjuk legyen, segítünk a termékkihelyezésben, eladásösztönző eszközöket hagyunk az üzletekben, és, ha szükséges, rendelést is felveszünk. A tényleges segítségen túl ez az akció arra is ráirányítja a figyelmet, hogy a vállalat minden láncszeme végeredményben azért dolgozik, hogy elégedett partnereink, vevőink legyenek.
Április 29-én már megvolt a főpróba, amolyan terepszemle, hiszen még kevés egységet találtak nyitva. A BALATON ATTACK igazi szervezése egy hónappal ezelőtt kezdődött. Az egyik trade marketinges kolléga állította hadrendbe az irodistákat. A Balaton-partot „felszeletelték” a területi képviselők között. Ők kapnak most egy nap erejéig segítséget a központból.

„Megmutatjuk magunkat!”

Siófokon Kiefer József régióvezető várt minket, aki elmondja:
– A balatoni szezon rövid, sőt, egyre rövidebb. Ezért nekünk is nagyon célzottnak, hatékonynak kell lennünk, impulzust és segítséget kell adnunk a partnereinknek, hogy minél nagyobb forgalmat érjenek el ebben a néhány hétben. A Balaton-parton eddig nem voltunk elég erősek, ezen is szeretnénk változtatni. Megmutatjuk magunkat!
Javaslatára a siófoki nagystrand előtti sétány egyik elegáns pizzériájának meglátogatásával kezdjük körutunkat. A La Riva tulajdonosa a napokban lépett partnerségre a Borsodival. Elmondja, hogy a pizzéria belső arculatát a Stella márka köré akarja építeni, amire Kiefer úr egyetértőleg bólogat, mivel ők is a Stellát szeretnék kommunikálni a nívós egységekben.
– Nagy erőfeszítéseket teszünk, hogy a sörfogyasztók lássák a márkáinkat, megjegyezzék, hogy mit isznak itt a Balaton partján – mondja Kiefer József. – Ehhez minden eszközt igyekszünk biztosítani. Új ötletekkel nehéz kitűnni, hiszen a konkurensek árgus szemekkel lesik és másolják egymást.
A régióvezető a cégtáblafestést emeli ki, mint a szokásos eszközökön túlmutató, látványos és egyedi eszközt, amely – az üzemeltetővel együttgondolkodva – nemcsak a márka, hanem az egység arculatát is igyekszik visszaadni.

„A boltban minden a kihelyezésen múlik”

Következő helyszínünk az aranyparti kemping kis élelmiszerboltja, ahol megismerkedünk két small food specialistával: Tóth Csaba területi vezetővel és Tamás Péter területi képviselővel. A két szakember épp az üzlet saját hűtőjét rendezi be úgy, hogy a Borsodi márkái kerüljenek az első pozícióba – azaz a vásárlók a haladási útvonalukon elsőként találkozzanak velük. Mint mondják, itt, a vízpart mellett, ezekben a szezonális boltokban minden a hűtőkön múlik. Itt is a tulajdonos olyan mély hűtősort állított össze, amelyben a polcok mögött több raklap tárolására és hűtésére nyílik mód.
A hűtőn kívüli kihelyezésnél is megmutatnak néhány trükköt. A ládák fölé napernyőt állítanak, amely rögtön odavonzza a tekintetet. Néhány üveget az alsó ládából rátesznek a felső ládába állított sörökre, amelyek így, kimagasodva a ládából, kiemelésre ösztönöznek. Ez a „tüskézés”.
– A boltban minden a kihelyezésen múlik, hiszen a vevő elveszik a sörmárkák forgatagában, nincs ideje áttekinteni az egész választékot. Az árkérdés másodlagos. Ezt a legnehezebb elfogadtatni a saját kollégáinkkal is – árulja el Kiefer József.
Közben kikerülnek a falra a futball vb-hez kapcsolódó promóciós plakátok, sőt, egy olyan is, amelyen az árvízkárosultak megsegítésére buzdítanak. Így a vállalat társadalmi szerepvállalása közvetlenül összekapcsolódik az eladáshelyi marketinggel.

A balatonszéplaki Király ABC utunk utolsó állomása. Ildikóék itt is átalakítják a hűtőpultokat, márkablokkokba rendezik a termékeket – tiszteletben tartva a konkurens termékek kihelyezését. Észreveszik, hogy a ládába állított árjelzőknek csak az egyik oldalán van feltüntetve az ár, ezt javítják. Munkájuk végeztével elégedetten fényképezik le a végeredményt – ez a bolt is készen áll, jöhetnek a nyaralók!

Kapcsolódó cikkeink