Bajban vannak az online élelmiszerboltok

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 12. 03. 13:13

Minden negyedik online élelmiszerüzlet megszünteti a tevékenységét Nagy-Britanniában. Évekkel ezelőtt az internetes megrendeléssel történő vásárlás kényelme még forradalmasította az üzletágat. a fogyasztóknak nem kellett elmenniük a hipermarketekbe, és cipekedniük se kellett: a termékeket házhoz szállították.

Idén azonban fordult a kocka. Sok vevő panaszkodott a magas árakra, a nem megfelelő kiszállítási időre és a rendelés feldolgozási hibáira. Ennek következtében többen visszatértek a hagyományos bolti formákhoz. A megcsappant vásárlói létszám miatt az üzletek negyede hagyott fel a tevékenységével.

A fogyasztók elvándorlásában fontos szerepet játszott még, hogy az emberek szeretik látni és kézbe fogni a terméket, mielőtt kifizetik azt. Az online megrendelésnél viszont erre nincs lehetőségük.

A szigetország lakosai nem egyszer azon is felháborodtak, hogy nem a kért árut szállították ki nekik. Ha a megrendelt termék nem volt készleten, akkor az áruház helyettesítő portékát küldött helyette, ami azonban többeknek csalódást okozott.

Ezen felül az élelmiszereknél (tej, tojás, felvágott) nem árt látni a lejárati, szavatossági dátumot; amit az internettel ellentétben egy kereskedelmi üzletben bárki meg tud nézni.

Nagy-Britannia online élelmiszerbolt piacán a Tesco vezet a maga 32 százalékos piaci részesedésével. Az elmúlt időszakban a Tesco és más életben maradt, nagyobb értékesítők is csak igen nagy áldozatok árán tudnak profitot termelni. A karácsonyi szezonban viszont jelentős forgalomnövekedésre számítanak a szereplők – írja a penzcentrum.hu.

Kapcsolódó cikkeink