Hatalmas értékleírás az amerikai élelmiszeripari óriásnál
Az amerikai Kraft Heinz, a világ egyik vezető élelmiszeripari cége 12,61 milliárd dollár veszteséggel zárta a tavalyi utolsó negyedévet egy egyszeri tétel, egy 15,4 milliárd dolláros értékleírás miatt.
A Kraft Heinz így a tavalyi évet 10,2 milliárd dolláros mínuszban zárta, míg egy évvel korábban 11 milliárd dollár profitja keletkezett. A cég tavalyi forgalma 26,26 milliárd dollárra nőtt a 2017. évi 26,1 milliárd dollárról.
A Kraft azért kényszerült a közelmúltban a nagy összegű leírásra, mert a fogyasztói szokások változása miatt termékei vesztettek az értékükből. Nagyon rossz hír számukra a vásárlások online útra terelődése és az Amazon térnyerése is.
A H. J. Heinz élelmiszeripari vállalat és a Kraft Foods Group 2015-ben olvadt össze.
Az egyesített Kraft Heinz vállalatban a Heinz részvényeseinek 51 százalékos tulajdonrésze lett, a maradék 49 százalék a Kraft részvényeseihez került. A pénteki New York-i tőzsdenyitást megelőző elektronikus kereskedésben a Kraft Heinz árfolyama csaknem húsz százalék mínuszban állt. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Kettéválik a Kraft Heinz: új korszak kezdődik az élelmiszeripari óriás történetében
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Versenyképes agrárium a vidék fejlődéséért
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A német kiskereskedelmi forgalom a vártnál jelentősebben csökkent júliusban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
K&H Elemzői kommentár: Elmaradt a meglepetés, de kockázatok azért még vannak
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Az OECD-ben 4,1 százalékra lassult az infláció júliusban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Ezért érdemes hazai termékeket venni
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >