Hatalmas értékleírás az amerikai élelmiszeripari óriásnál
Az amerikai Kraft Heinz, a világ egyik vezető élelmiszeripari cége 12,61 milliárd dollár veszteséggel zárta a tavalyi utolsó negyedévet egy egyszeri tétel, egy 15,4 milliárd dolláros értékleírás miatt.
A Kraft Heinz így a tavalyi évet 10,2 milliárd dolláros mínuszban zárta, míg egy évvel korábban 11 milliárd dollár profitja keletkezett. A cég tavalyi forgalma 26,26 milliárd dollárra nőtt a 2017. évi 26,1 milliárd dollárról.
A Kraft azért kényszerült a közelmúltban a nagy összegű leírásra, mert a fogyasztói szokások változása miatt termékei vesztettek az értékükből. Nagyon rossz hír számukra a vásárlások online útra terelődése és az Amazon térnyerése is.
A H. J. Heinz élelmiszeripari vállalat és a Kraft Foods Group 2015-ben olvadt össze.
Az egyesített Kraft Heinz vállalatban a Heinz részvényeseinek 51 százalékos tulajdonrésze lett, a maradék 49 százalék a Kraft részvényeseihez került. A pénteki New York-i tőzsdenyitást megelőző elektronikus kereskedésben a Kraft Heinz árfolyama csaknem húsz százalék mínuszban állt. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
KSH: stagnált az ipari termelés márciusban
2025 márciusában az ipari termelés volumene az előző év azonos…
Tovább olvasom >Tovább fokozzuk az agrárgazdasági együttműködésünket az Egyesült Államokkal
Új dimenziók nyílnak hazánk és az Egyesült Államok között az…
Tovább olvasom >Komoly tárgyalások zajlanak a vámháború lezárásáról
Csak őszinte szándékkal lehet tárgyalni – így reagált a kínai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >ÖRT-NMHH Minikonferencia: Merre tovább influenszer reklámozás?
Milyen szabályok vonatkoznak ma az influenszerekre? Hol húzódnak az etikai…
Tovább olvasom >Bővül az ALDI app: ezentúl kuponok is elérhetők
Újabb mérföldkőhöz érkezett az ALDI applikáció. A vásárlók mostantól bármely…
Tovább olvasom >