Hatalmas értékleírás az amerikai élelmiszeripari óriásnál
Az amerikai Kraft Heinz, a világ egyik vezető élelmiszeripari cége 12,61 milliárd dollár veszteséggel zárta a tavalyi utolsó negyedévet egy egyszeri tétel, egy 15,4 milliárd dolláros értékleírás miatt.
A Kraft Heinz így a tavalyi évet 10,2 milliárd dolláros mínuszban zárta, míg egy évvel korábban 11 milliárd dollár profitja keletkezett. A cég tavalyi forgalma 26,26 milliárd dollárra nőtt a 2017. évi 26,1 milliárd dollárról.
A Kraft azért kényszerült a közelmúltban a nagy összegű leírásra, mert a fogyasztói szokások változása miatt termékei vesztettek az értékükből. Nagyon rossz hír számukra a vásárlások online útra terelődése és az Amazon térnyerése is.
A H. J. Heinz élelmiszeripari vállalat és a Kraft Foods Group 2015-ben olvadt össze.
Az egyesített Kraft Heinz vállalatban a Heinz részvényeseinek 51 százalékos tulajdonrésze lett, a maradék 49 százalék a Kraft részvényeseihez került. A pénteki New York-i tőzsdenyitást megelőző elektronikus kereskedésben a Kraft Heinz árfolyama csaknem húsz százalék mínuszban állt. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
AI-jelölést szeretnének a fogyasztók az élelmiszercímkéken
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók 83%-a úgy véli, hogy…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >48 milliárd forint vissza nem térítendő eszközbeszerzési támogatásra pályázhatnak a kkv-k
Negyvennyolcmilliárd forint vissza nem térítendő, eszközbeszerzési és technológiafejlesztési támogatásra pályázhatnak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Jobb lesz az anyagi helyzetünk 2025-ben? Kutatás készült arról, mit gondolnak a magyarok
Vegyes várakozásokkal tekint a hazai lakosság az idei pénzügyi helyzetére.…
Tovább olvasom >Különleges matricagyűjtő albummal tért vissza Garfield a SPAR és INTERSPAR áruházakba
A világ legkülönlegesebb állatait bemutató új matricás albummal, az Állati…
Tovább olvasom >“Franco sportos. Legyél te is frankó!” üzenettel indítja az évet és ösztönöz életmódváltásra a BioTechUSA
Európa egyik legnagyobb étrendkiegészítő és speciális élelmiszer gyártó- és forgalmazójaként…
Tovább olvasom >