Bajban az olasz gazdaságok, eltűnhetnek a boltokból az olasz ételkülönlegességek
A legnagyobb olasz gazdaszervezet, a Coldiretti szerint azonnali intézkedésekre van szükség az agrár-élelmiszeripar megmentéséhez. A szervezet megbeszélésre invitálta Daniele Franco gazdasági minisztert és Giancarlo Giorgetti gazdaságfejlesztési minisztert, ahol felhívták a politikusok figyelmét, hogy ha nem lépnek időben, a termelők és feldolgozók jelentős része kénytelen lesz csődöt mondani – olvasható a Magyar Nemzet friss cikkében.

A megugró költségek miatt az olasz gazdáknak nehézséget okoz a termés feldolgozása
Az egész Európát sújtó energiaválság súlyos terhet ró az ágazat szereplőire, az elszálló költségek miatt az olasz gazdaságok 13 százaléka kritikus, bezárásközeli állapotban van, minden harmadik pedig veszteségesen üzemel.
A szervezet szerint ez nem is csoda olyan gazdasági körülmények között, ahol a műtrágya ára 170 százalékkal, a takarmány átlagosan 90 százalékkal, a dízel 129 százalékkal, az öntözéssel kapcsolatos költségek pedig mintegy 300 százalékkal emelkedtek az elmúlt hónapokban. A feldolgozóiparnak is komoly érvágást jelent az áremelkedés. Az üvegek ugyanis a tavalyihoz képest 30, a konzervdobozok 60, a műanyag csomagolóanyagok pedig 70 százalékkal drágultak, de nőttek a tetrapack csomagolással, a címkékkel és a kartonpapírokkal kapcsolatos kiadások is.
A Coldiretti becslése szerint a teljes élelmiszeripart sújtó árnövekedés összege 575 milliárd euró körüli, ami a teljes olasz GDP negyede, és csaknem 70 ezer agrár-élelmiszeripari vállalat négymillió munkavállalóját érinti valamilyen mértékben. A helyzet az előttünk álló hónapokban tovább romolhat, s előfordulhat az is, hogy az európai háztartásoknak nélkülözniük kell a legkedveltebb olasz élelmiszereket.
Könnyen megeshet, hogy a különböző zöldségkészítményekből, szószokból, gyümölcslevekből, étolajakból, paradicsompüréből és borból is kevesebb készülhet idén a déli országban, a termékek ára pedig meredek emelkedésnek indulhat.
Kapcsolódó cikkeink
Olaszországban növekedés előtt áll a kézműves fagylaltpiac
A várakozások szerint 4%-kal nőhet a kézműves fagylalt értékesítése Olaszországban…
Tovább olvasom >Több mint 2,1 milliárd eurót fektetett be Olaszországban a Lidl öt év alatt
A Lidl Italia az elmúlt öt évben több mint 2,1…
Tovább olvasom >Globális innovációs központot nyitott Portugáliában, Olaszországban pedig növeli részesedését a Lidl
Portugáliában nyitotta meg két új globális innovációs központját a Lidl…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Felfutóban a hazai ginpiac – A SPAR szerint a vásárlók egyre tudatosabbak, és nyitottak a magyar márkákra
A gin értékesítése az elmúlt években látványosan erősödött a magyar…
Tovább olvasom >