Bajban az olasz gazdaságok, eltűnhetnek a boltokból az olasz ételkülönlegességek
A legnagyobb olasz gazdaszervezet, a Coldiretti szerint azonnali intézkedésekre van szükség az agrár-élelmiszeripar megmentéséhez. A szervezet megbeszélésre invitálta Daniele Franco gazdasági minisztert és Giancarlo Giorgetti gazdaságfejlesztési minisztert, ahol felhívták a politikusok figyelmét, hogy ha nem lépnek időben, a termelők és feldolgozók jelentős része kénytelen lesz csődöt mondani – olvasható a Magyar Nemzet friss cikkében.
Az egész Európát sújtó energiaválság súlyos terhet ró az ágazat szereplőire, az elszálló költségek miatt az olasz gazdaságok 13 százaléka kritikus, bezárásközeli állapotban van, minden harmadik pedig veszteségesen üzemel.
A szervezet szerint ez nem is csoda olyan gazdasági körülmények között, ahol a műtrágya ára 170 százalékkal, a takarmány átlagosan 90 százalékkal, a dízel 129 százalékkal, az öntözéssel kapcsolatos költségek pedig mintegy 300 százalékkal emelkedtek az elmúlt hónapokban. A feldolgozóiparnak is komoly érvágást jelent az áremelkedés. Az üvegek ugyanis a tavalyihoz képest 30, a konzervdobozok 60, a műanyag csomagolóanyagok pedig 70 százalékkal drágultak, de nőttek a tetrapack csomagolással, a címkékkel és a kartonpapírokkal kapcsolatos kiadások is.
A Coldiretti becslése szerint a teljes élelmiszeripart sújtó árnövekedés összege 575 milliárd euró körüli, ami a teljes olasz GDP negyede, és csaknem 70 ezer agrár-élelmiszeripari vállalat négymillió munkavállalóját érinti valamilyen mértékben. A helyzet az előttünk álló hónapokban tovább romolhat, s előfordulhat az is, hogy az európai háztartásoknak nélkülözniük kell a legkedveltebb olasz élelmiszereket.
Könnyen megeshet, hogy a különböző zöldségkészítményekből, szószokból, gyümölcslevekből, étolajakból, paradicsompüréből és borból is kevesebb készülhet idén a déli országban, a termékek ára pedig meredek emelkedésnek indulhat.
Kapcsolódó cikkeink
Az ezüst korosztálynak szóló saját márkát vezetett be a Penny Olaszországban
November 7-től jelenik meg a Penny Italia üzleteiben a diszkont…
Tovább olvasom >A közelségre és fenntarthatóságra fókuszáló új üzleti modellt vezet be a Crai
Az olasz Crai élelmiszer-kiskereskedelmi lánc új üzleti modellt vezetett be,…
Tovább olvasom >Megnőhet jövőre az olívaolaj-kínálat Európában
Jelentősen megnőhet az olívaolaj-kínálat Európában a következő évben, miután a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >