Bab nélküli kávé: jönnek a környezetbarát megoldások
San Francisco egyik negyedében nemrég egy olyan kávéital debütált, amely egyetlen kávébab felhasználása nélkül készült – ez az új irány az úgynevezett alt-kávé startupok innovációjának eredménye. Ezek a vállalkozások a kávéfogyasztás forradalmasítására törekednek, miközben környezetbarát alternatívát kínálnak a hagyományos kávéval szemben – írja a BBC nyomán Pénzcentrum.

Az alt-kávé startupok szerint termékeik hosszú távon olcsóbbá válhatnak
A seattle-i székhelyű Atomo az egyik úttörője ennek a mozgalomnak. Andy Kleitsch, a vállalat vezérigazgatója szerint céljuk nem csupán egy kávéhelyettesítő létrehozása, hanem a hagyományos kávé élményének és ízvilágának megteremtése babok nélkül. Az alt-kávé vállalkozások középpontjában a fenntarthatóság áll, hiszen a babmentes kávé előállítása kevésbé terheli a környezetet. A Természetvédelmi Világalap (WWF) szerint a kávétermesztés az erdőirtás hatodik legnagyobb okozója, és az éghajlatváltozás miatt az ültetvények egyre nagyobb területeket foglalnak el. A babmentes alternatíva így potenciálisan csökkentheti az iparág környezetre gyakorolt hatását.
Az alt-kávé gazdaságilag is előnyös lehet. Az alt-kávé startupok szerint termékeik hosszú távon olcsóbbá válhatnak, mint a hagyományos kávék, különösen mivel a kávé ára az elmúlt időszakban rekordmagasságokba emelkedett. Az Atomo babmentes kávéja már több mint 70 kávézóban kapható az Egyesült Államokban, és a Bluestone Lane kávézólánc is felvette kínálatába. A cég otthoni fogyasztásra szánt terméket is kínál, bár jelenleg még valamivel drágábban, mint a prémium hagyományos kávék.
Az Atomo kávéja különböző természetes összetevőkből készül, mint például datolyamag, ramónmag és napraforgómag-kivonat. Ezeket speciális eljárásokkal kezelik, hogy a hagyományos kávéhoz hasonló ízt és aromát érjenek el. Más cégek, mint a holland Northern Wonder, különböző alapanyagokat és módszereket használnak, és még a fejlesztési fázisban vannak.
Bár a bab nélküli kávé ígéretes alternatívának tűnik, az iparágnak még számos kihívással kell szembenéznie. Az egyik legnagyobb akadály a valódi kávéval kialakult érzelmi kötődés és a házias aroma tökéletes reprodukálása. A megfelelő befektetők és partnerek megtalálása szintén kulcsfontosságú a piacra lépés és a növekedés szempontjából.
Az alt-kávé iparág még gyerekcipőben jár, de az innovációk és a fenntarthatóságra helyezett hangsúly azt jelzi, hogy komoly jövő állhat a babmentes kávé előtt.
Kapcsolódó cikkeink
Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >Túlturizmus Európában: vízágyús tüntetések Barcelonában, tiltások Budapesten
A rövid távú lakáskiadás, a turistahordák és az infrastruktúra túlterheltsége…
Tovább olvasom >Szennyeződés ellen, fenntarthatóság mellett
A tisztítószerek és takarítóeszközök piacán a fenntarthatóság, a technológiai fejlesztések…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti trendek: mit keresnek idén a vásárlók?
Tavaly márciusban, húsvét előtt közel 90 ezer doboz, azaz csaknem…
Tovább olvasom >BCSDH: fokozni kell az erőfeszítéseket a klímavédelem terén
A BCSDH és a Deloitte legfrissebb klímavédelmi felmérése szerint a…
Tovább olvasom >Árrésstop árnyékában: így alakulnak a húsvéti bevásárlás költségei 2025-ben
Az idei húsvéti bevásárlási szezon igazi meglepetése nem a csokinyúl…
Tovább olvasom >