Bab nélküli kávé: jönnek a környezetbarát megoldások
San Francisco egyik negyedében nemrég egy olyan kávéital debütált, amely egyetlen kávébab felhasználása nélkül készült – ez az új irány az úgynevezett alt-kávé startupok innovációjának eredménye. Ezek a vállalkozások a kávéfogyasztás forradalmasítására törekednek, miközben környezetbarát alternatívát kínálnak a hagyományos kávéval szemben – írja a BBC nyomán Pénzcentrum.
A seattle-i székhelyű Atomo az egyik úttörője ennek a mozgalomnak. Andy Kleitsch, a vállalat vezérigazgatója szerint céljuk nem csupán egy kávéhelyettesítő létrehozása, hanem a hagyományos kávé élményének és ízvilágának megteremtése babok nélkül. Az alt-kávé vállalkozások középpontjában a fenntarthatóság áll, hiszen a babmentes kávé előállítása kevésbé terheli a környezetet. A Természetvédelmi Világalap (WWF) szerint a kávétermesztés az erdőirtás hatodik legnagyobb okozója, és az éghajlatváltozás miatt az ültetvények egyre nagyobb területeket foglalnak el. A babmentes alternatíva így potenciálisan csökkentheti az iparág környezetre gyakorolt hatását.
Az alt-kávé gazdaságilag is előnyös lehet. Az alt-kávé startupok szerint termékeik hosszú távon olcsóbbá válhatnak, mint a hagyományos kávék, különösen mivel a kávé ára az elmúlt időszakban rekordmagasságokba emelkedett. Az Atomo babmentes kávéja már több mint 70 kávézóban kapható az Egyesült Államokban, és a Bluestone Lane kávézólánc is felvette kínálatába. A cég otthoni fogyasztásra szánt terméket is kínál, bár jelenleg még valamivel drágábban, mint a prémium hagyományos kávék.
Az Atomo kávéja különböző természetes összetevőkből készül, mint például datolyamag, ramónmag és napraforgómag-kivonat. Ezeket speciális eljárásokkal kezelik, hogy a hagyományos kávéhoz hasonló ízt és aromát érjenek el. Más cégek, mint a holland Northern Wonder, különböző alapanyagokat és módszereket használnak, és még a fejlesztési fázisban vannak.
Bár a bab nélküli kávé ígéretes alternatívának tűnik, az iparágnak még számos kihívással kell szembenéznie. Az egyik legnagyobb akadály a valódi kávéval kialakult érzelmi kötődés és a házias aroma tökéletes reprodukálása. A megfelelő befektetők és partnerek megtalálása szintén kulcsfontosságú a piacra lépés és a növekedés szempontjából.
Az alt-kávé iparág még gyerekcipőben jár, de az innovációk és a fenntarthatóságra helyezett hangsúly azt jelzi, hogy komoly jövő állhat a babmentes kávé előtt.
Kapcsolódó cikkeink
A JYSK fenntarthatósági stratégiája: innovációk és zöld megoldások a környezetvédelem jegyében
A JYSK fenntarthatósági törekvései jó példát mutatnak a modern kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >Szkeptikusak a fogyasztók a vállalatok fenntarthatóságával kapcsolatban
2022 óta folyamatosan növekszik a vállalatok fenntarthatóság terén mutatott érettsége.…
Tovább olvasom >A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához viszonyítva 1,7 százalékkal nőtt, az előző hónaphoz képest 1,4 százalékkal csökkent
Szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >